Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 1412 ggr
Tatsja
0

Fötter

Har en fråga, undring om någon vet.

Jag har så varma fötter. Använder inte strumpor inte ens nu när det varit så kallt ute. Tog tunna trumpor i skorna när det var -20 och då kändes det som om de kokade. Snacka de åkte av när jag kom in. Har alltid tofflor på mig inne.

Men varför är mina fötter så varma och resten av kroppen kan jag frysa på.

När jag sover, så måste täcket vara över huvudet och fötterna utanför. Annars får jag panik

Tatsja

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

april4
0

Det har kanske med blodcirkulationen att göra, tror jag. Jag är precis tvärtom, fryser alltid om fötterna, men annars varm i hela kroppen. Sover med raggsockor varje natt.

Hoppfull
0

En gissning från mig utifrån den kinesiska medicinen är att du samlat din energi i nedre delen av kroppen. Så sannolikt är din över kroppshalva lite dränerad på energi. Din inre hetta finns i den nedre delen.

Jag vet inte riktigt hur man balanserar sådant, akupunktur brukar vara kanon men jag har för mig att du fick för starka reaktioner på det? Kanske skulle det fungera om man smyger igång det och inte går ut så hårt?

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[asamaria]
0

Har du prövat kraniosakral terapi?

korseett
0

Om du inte svettas om fötterna så har du ingen svettproduktion som kan kyla ner dom som resten av kroppen. Det blir knas i hela systemet då. Testa med något som kyler typ fotcreme med mynta eller menthol i eller badda med myntavatten och sedan smörja med an vanlig fotcreme. Har du förfrusit fötterna nån gång?

Jag är likadan om fötterna och det är skitjobbigt

Tiia
0

när min gubbe blev sjuk häromåret och förlorade mycket blod,var han innan det hände kall om fötterna och händerna,i minst ett halvår

sen när han var på lasarettet och fick blod så efter det blev han varm igen om fötterna och händerna och har fortsatt vara det

april4
0

#5 Han kanske hade nån störning i blodcirkulationen som kom igång efter det att han fick nytt blod. Bara mina tankarObestämd

Tiia
0

#6 läkarna visste inte vad det kunde vara,hans blodvärde var väldigt dåligt när han kom in med ambulans

men det gjordes en massa undersökningar,inget sår i magen, han hade till och med ett piller med en kamera i magen,dom gick igenom alla tarmar med olika undersöknningar

nu är han frisk i alla fall

#0,vilken fin Avatar du har,är det din förra vovve?

Tatsja
0

#7 ja, det är Pento älsklingen. Så ser han ut i mina drömmar. Min lilla fina tax. Jag har alltid varit som en kamin om fötterna. Kan ha förfrysit dem när jag var liten. Minns inte. Är tvärtom med händerna. Sonen brukar fråga i vilken frys jag haft dem.

Nu ska Tatsja ut. Kramiz

Väl mött, Tatsja

korseett
0

haha Tatsja, du får göra lite akrobatiska övningar då och sätta händerna på fötterna!

Tatsja
0

Kanske det. Skorna där istället. Sonen tycker jag är knäpp. Alltid barfota i skorna när vi går ut.

Väl mött, Tatsja

april4
0

Inte på vintern väl Tatsja?

Tatsja
0

Jo, nu. -10 och inga strumpor, men väl vantar. Nu vill inte huvud och ögone längre. Vi syns imorgon. Kramiz

Väl mött, Tatsja