Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettnaturlig-hudvård
Läst 11182 ggr
Tatsja
2

Torr hud

Jag har en fråga som jag undrar om ni kan hjälpa mig med. Det är så att jag har väldigt torr hud. Speciellt på benen. När jag tar av mig byxorna så är de alldeles vita inuti.

Jag har duschkräm med olja, smörjer alltid in mig med barnolja efter. Sen under dagen en fet kräm rätt så ofta.

Distiktsköterskan sa att jag skulle dricka mer vatten. Jag som dricker väldigt mycket under dagen. Isvatten. Fyller alltid ett glas med is och sen vatten. Det går ungefär 3-4 påsar is om dagen och då är påsarna 3 liters. Så att dricka mer, tror jag inte på.

Har alltid haft väldigt torr hy på benen och det kliar ofta. Har ni något knep hur jag ska få bättre hud och kunna slippa denna klåda som jag får av det?

Tack på förhand

Tatsja

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

korseett
0

Fett i maten behöver du så att det smörjer inifrån. Sedan kan du skippa barnolja och allt vad det heter från apotek och annat och så tar du bara olivolja och tvättar och smörjer med och då blir säkert din hud bättre.

april4
0

Det finns så många olika sorters olivolja. Vilken sort är bäst? Jag har samma problem med torr hy och speciellt på benen.

Soffe
0

Jag tror inte att det spelar roll hur fet kräm du har, för det viktigaste är att den är återfuktande och går in i huden ordentligt.. Jag rekommenderar dig att köpa en bra hudkräm på hälsokostaffären.. Dyrare, men är drygare o mkt bättre med tanke på ingredienserna oxå..

korseett
0

#2 helst kallpressad ekologisk jungfruolja, dvs från den första pressningen

april4
0

Tack korsett. Det ska jag införskaffa mig.

Kurina
0

Torrborstning är bra också. Krämer tycker jag klibbar bara fast alla döda hudceller på huden igen. Borsta först, duscha och smörj efter.

mayolica
0

jag tror oxå att du måste börja innifrån,först och främst måste du se till att få i dej alla näringsämnen. du skulle nog behöva komplettera med ett bra kosttillskott.

jag brukade hälla i lite olivolja i badvattnet förr,när jag hade liknande problem.om man duchar går det bra smörja in sej med olivolja efteråt istället.

~ mayolica ~

april4
0

Men blir inte kläderna kladdiga sen efteråt?

mayolica
0

#8. nej huden var som sandpapper då,det blev mjukt och lent bara.

men jag har inte såna problem med huden längre,det har blivit mycket bättre sen jag började med ett kosttillskott som är ganska heltäckande.

~ mayolica ~

Tatsja
0

Hur är det då om man är allergisk mot oliver i mat och är rädd för att oljan går in och gör mig sjuk.

Fick råd från apoteket att använda natusan barnolja.

Att skrubba kroppen blir svårt, då jag är enormt kontaktsöm. Till och med ducshen gör väldigt ont.

Vet att jag är krånglig, men jag är så less på denna klådan

Väl mött, Tatsja

konichiwa
0

Jag är rätt säker på att natusan barnolja består av petroleumolja. För några år sen när jag tittade på innehållet i Barnängens barnolja så var det petroleumolja.

Fast jag hoppas att det är ändrat nu. Nån som vet?

Kallpressad rapsolja går säkert lika bra som oliv-

Tatsja
0

Hur är det med hudkrämer som har olja i sig? Såg reklam för Dove.

Apoteken har ju också parfymfria med oljor. Men inget verkar hjälpa mig. Är torr ändå. Det värsta är kliandet.

Väl mött, Tatsja

Hoppfull
0

Det finns väl andra naturliga oljor utöver olivolja man kan smörja med?

Annars så tror jag att korseett är inne på det viktigaste spåret här, att du måste smörja från insidan. Om du inte äter så blir det ju en hopplös uppgift för din stackars kropp att reparera sig. Det är ju som att försöka köra en bil på startgas år efter år. Maten är vårt bränsle och tyvärr finns det inga genvägar där, det är maten som i väldigt hög utsträckning bestämmer över vår hälsa. Är det trögt att få i sig mat är ett bra kosttillskott kanske helt avgörande för hur du skulle kunna må.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Tatsja
0

Hur ska jag få aptiten tillbaka då. Det kan ju gå över en vecka innan vi kommer på att ingen middag ätits.

Väl mött, Tatsja

Clary
0

Rutiner! Jag är ingen älskare av rutiner normalt men mat något så när regelbundet är viktigt. Bra mat och kosttillskott och ge din kropp en chans att komma tillbaka, är väl värt att prova? Som Korseett också skriver, tillsätt olja i maten så tror jag att många problem försvinner och din kropp kommer att bli så glad när du bryr dig om den

Medarbetare på Feng Shui och Indien

mayolica
0

#10 det går nog bra att ta någon annan olja som du är säker på att du tål. men som flera har sagt så funkar det inte med att bara behandla utsidan,det kan nog vara ett bra första steg med en bra olja över maten innan du äter. det skulle nog göra mycket,men du behöver även andra näringsämnen.

förstår att man kan tappa lusten att äta när det blir så kompliserat med alla matallergier,det blir lätt enformigt och jobbigt när man aldrig kan köpa något enkelt som är färdigt. men det måste gå att hitta någon vettig lösning ändå,ett bra kosttillskott som du tål är nog oxå nödvändigt.

~ mayolica ~

Hoppfull
0

Precis som Clary säger så kanske det mera handlar om att du måste bestämma dig för att du ska få i dig näring. Det är inte säkert att du någonsin får aptiten tillbaka, jag har sådana problem men jag har ju erfarenhet av vad som händer när man börjar svälta sig. Sjuk blir man, det går liksom inte att undvika. Min hud har blivit mycket bättre sedan jag började med mera fett + omega3-kapslar. Förut var jag som en torkad öken om benen (sprickig och dan) och det kliade bak på ryggen så att jag höll på bli galen, inga cremer hjälpte heller. Nu är det mycket bättre även om det inte är helt borta.

Fettet styr dessutom vår hormonproduktion så när vi inte får i oss fett(särskilt kvinnor) är det så oändligt mycket som blir skevt i kroppen.

Jag har fortfarande inte lysande aptit men jag har fått lära mig att äta ändå, att tyda andra signaler i kroppen när den behöver mat. Och även om den inte signalerar alls så behöver den mat.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Tatsja
0

Cymbaltan har tagit bort all min matlust, mår bara illa efter bara några tuggor.

Väl mött, Tatsja

allhealing
0

Alla blockeringar i vår kropp har ett ursprung. När man hittar källan oavsett om den är fysisk och eller psykisk så gär det att lösa upp energiknuten.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Tatsja
1

#19  Vad har torr hy med blockeringar att göra? Förklara gärna, då jag inte förstår.

Väl mött, Tatsja

allhealing
0

Allting i vårt universum består av ren energi. Det är energi som vibrerar med olika hastigheter.

T.ex. alla organ i vår kropp har sin egen vibrationshastighet. Ett friskt organ har sin vibrationshastighet och ett mindre friskt organ vibrerar med en lägre hastighet.

Eftersom allting är energi så har all energi sin egen vibrationshastighet eller frekvens.

Precis som musik har olika toner, så är dessa tonen olika frekvenser. Ett av A:na som finns i tonskalan svänger med tex 440 svängningar per sekund. Detta är samma ton som du kan höra om du lyfter på en telefonlur i det fasta telenätet.

Tänk dig nu att din kropp är  en symfoniorkester. För att konserten ska vara vacker att lyssna på så måste allting i hela din kropp vara perfekt inställt för att konserten ska bli en succe.

Nu är vi mycket mer än bara vår kropp. Vi är även våra tankar. Allting vi tänker är vibrationer. Antingen så är dessa vibrationer stämda för att skapa succe eller så krockar de med varandra och skapar en kakafoni av oljud.

Jag påstår nu följande.

Hela vår kropp har förmågan att fånga upp dessa tankevibrationer och lagra dessa tankar som vi tänker i vår egen kropp, för alltid. Om vi tex tänker en viss typ av negativ tanke om att vi inte är tillräckliga ett antal tusen gånger så kommer denna energi att bli väldigt stark och dominant i vår tankevärld.

Eftersom allting är vibration så har då vår kropp inget problem med att fånga upp denna tanke och ta in den i den musik i vår kroppsvibration som vi skapar och bygger på hela tiden.

Jag påstår alltså att vi själv skapar vår egen verklighet i 100% av fallen. Ofta är det helt omedvetet men ändå så blir det vår verklighet.

Vi är även dukiga på att lyssna på andra personer som spelar upp sin symfoni för oss. Om vi gillar det vi hör så tar vi till oss av den musiken, även om den kanske inte är den bästa musiken för att vi ska mår bra i vårt inre.

Ofta väljer vi musik som andra väljer för att vi inte vill känna oss utanför.

Det finns inget rätt eller fel i detta val. Däremot så kommer slutresultatet i din kropp att bli väldigt beroende av vad du väljer att lyssna på för sorts musik.

Jag påstår även följande.

Om du valt att lyssna på en sorts musik under hela ditt liv så är det fullt möjligt att förändra hela din fysiska och psykiska verklighet genom att börja lyssna på en helt annan sorts musik.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Tatsja
0

Om du valt att lyssna på en sorts musik under hela ditt liv så är det fullt möjligt att förändra hela din fysiska och psykiska verklighet genom att börja lyssna på en helt annan sorts musik.

Jo, det är nog sant. Jag är ju van sedan barnsben att inte få mat. Vet hur det är att gå hungrig. Att aldrig få frukost, lunch eller middag. Så det är nog en vana. jag såg alltid till att mina barn fick mat och själv var jag utan.

Tar till mig alla råd och hoppas jag kan ändra på saker och ting.

Väl mött, Tatsja

Kurina
0

Jag håller med dig fullt ut allhealing. Exempelvis. Som barn klagade jag att jag hade torra ben (under knäna) resten av kroppen var det inget fel på. Jag har alltid haft den tanken "vad torr jag är" och nu har det torra spridit sig till hela kroppen och är en plåga. Jag har funderat att kanske kan jag "tänka" bort torrheten, omprogramera mig s a s. Det är mycket man kan påverka med tanken om man bara är medveten om sin programering.

Kurina
1

Appropå fett i maten. Hos oss är det min sambo som lagar maten för det mesta. All maten dryper av olja. Jag skulle både rulla fram och ha len hud p g a all olja men så är det icke.Glad

Tatsja
0

Tror det är något genetiskt. Vet att både mormor och mor har tor hud på benen. Det *roliga* är ju att det bara är under knäna och inte över.

Väl mött, Tatsja