Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 4489 ggr
pluttig
4

Hög sänka och ledvärk!!

Hejsan någon utav er som har hög sänka (SR inte snabb sänkan ccp) min Sr ligger på 58 nu, jag har såå ont i mina leder, händer, fötter axlar, nacke, skuldror, lår, höfter ja hela kroppen, vilket man oxå har vid fibro… men vid fibo har man väl inte hög sänka??? reumatolog nu i januari får se vad dom säger där, är orolig för att sänkan aldrig går ned?? är det farligt?? har stått på kortison men fick lov att sluta för jag mådde så dåligt psykiskt, jag har ett bmi på 33 kan det påverka sänkan??

Kan jag på egen hand med naturmedel få ner sänkan och stäka mitt immunsförsvar?

jag dricker inte alkohol och slutade röka för 4 månader sedan, försöker äta nyttigt och rent!

Hoppas på lite goda råd :)

[asamaria]
0

Echinacea stärker immunförsvaret, även mineraler och vitaminer, och vitlök om man tål det. Har du ingen bra homeopat där du bor som kan läsa av dig?

Kram Åsa

pluttig
0

Tack för ditt svar! jag ska kolla upp hur vi har det här i ludvika, jag skulle verkligen behöva hjälp då jag är lite rädd för att äta vanlig medicin

Tuva-Lena
0

Hög sänka får du när du har en infektion/inflammation i kroppen, och ditt BMI har alltså inget med sänkan att göra. Och har du problem med lederna så får du automatiskt hög sänka eller SänkningsReaktion, eftersom de vita blodkropparna ökar i antal.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

penke
0

Hej

jag minns inte vad min sänka var senast :- )

Som Tuva-Lena skriver har sänkan mer att göra med dina infektioner,därmot tror jag att ditt BMI kan påverka dina leder..

Som asamaria skriver om vitlök,även vanlig stärker de din kropp o imunförsvar(förutom att det är gott) Blandar du även i Ingefära i maten,är det bla. bra för dina leder (+ att det är gott)

initialt eller som en kickstart ..kan det vara en tanke att skaffa dig piller från en hälsokost-butik/therapeut(¿ stavning) I det långa loppet är det bäst,att äta mat som är bra för dig. :- )

*healingtanke* :- )

penke

pluttig
0

Penke tack för ditt svar, brukar din sänka vara hög? jag ska absolut börja äta mer vitlök och ingefära…  om det kan stärka immunförsvaret är det ju toppen, jag fösöker äta så rent och bara nyttiga fetter.

Tack för healingen den värmde och behövs *ler*

penke
1

# pluttig

*skratt* så tokigt det blev..menade ju,att det var/är så länge sedan jag var sjuk,att jag/de tog sänkan på mig..

bla. lök har en anti-imflamatorisk verkan,tex. när det börjar .."kittla i näsanrote" på mig,en förkyldning på gång,då äter jag gul lök,hackad rå,eller ganska rå..och slippe förkyldningen.

Det är lite av min huvudtanke,att äta (god) mat istället för omvägen via zyntetiska substanser från läkemedelsfabrikerna,de,har ju sin rot i naturen ….,i så stor utsträckning det går

Och att då äta giftfritt odlat istället för ..giftodlat ..i så stor utsträckniung det går

OPPs,nu är det bäst jag stoppar en blodapelsin i munnen,iställer för att agitera(för mycket)

nyttiga fetter finns i nötter,tex valnötter,paranöt XXXXXX :- )

(*en till* *ler*)

penke