Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 857 ggr
[dcpower]
0

ledproblem i käken:(:(

hejsan vet ni vad man gör åt ledproblem i käken jag har haft det sen hösten ibland blir det värre ibland känns det knappt alls men oftast finns det där hela tiden när jag gapar 2 ggr har det t.o.m gjort fruktansvärt ont när jag tuggat å knappt kunnat tuggat alls tror ni det är reumatism???? tack på förhand

sockerrattan
0

Tyvärr ledproblem i käken kan man inte göra något åt vad jag vet!

Mia//

[asamaria]
0

Pröva en bra kraniosakral terapeut.

Kram Åsa

[dcpower]
0

fick idag på kvällen ta ibumentin för att lindra smärtan tänk det hjälpte faktiskt.):) gud nåde om det börjar om imorrn då blir inte jag nådig det sved från käken ända ner till tandköttet  HEMSKT, men så sant så sant prova ibumentin om inget annat hjälper

[Hellas]
0

Det jag spontant känner är att du pratar med din tandläkare. Det kan vara så enkelt att du ligger och spänner käkarna på nätterna, antingen gnisslar tänder eller bara biter ihop kraftig.

Det blir ruskigt ont efter ett tag men det är vanligare än vad man tror att människor gör det.
Man får helt enkelt ont i käkmusklerna + käkar och tänder i sig.

Tuva-Lena
0

Det var min första tanke också, att du kanske omedvetet biter ihop käkarna, både under sömnen och kanske när du upplever pressade situationer under dagen. Annars kan det också bero på en reumatisk åkomma.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."