Pratbubblan 28/1
Godmorgon allihopa. Har nyss kommit upp och ser att ingen har gjort någon bubbla idqg,så jag startar den nu.
Tänkte ta en prommenad och sen laga lite gröt och ta disken och lite sånt, om jag kommer ifrån datorn. Hoppas alla får en fin dag.
Kram mayolica.
~ mayolica ~

God Morgon Mayolica och alla andra!
Jag mår riktigt bra idag och det känns fint! Ska yoga lite strax men i övrigt ska jag ta det lugnt efter gårdagens lilla utflykt. Kokade hemkokt köttsoppa igår med så jag var så duktig så 
Här hörs fågelkvitter utanför fönstret och det är mysigt! Vore kanon om solen ville glimta förbi med 
Ha en riktigt bra dag alla!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#1 Så roligt att höra att du mår bra
Så trevligt med fågelkviter. Hoppas oxå på lite sol,men dem har inte synts till. Får vara glad åt att det inte regnar och blåser
~ mayolica ~
Godmorgon på er!
Här är det grått i dag så solen får gärna titta fram här också.
Skulle behöva städa och rensa ur klädkammaren………….
Vad gott det lät med köttsoppa, det får nog bli köttfärssoppa snart
Kram och ha det gott
" Var nära naturen - var när dig själv "
Go'morrn på er go'vänner!
Här är det mulet och grått men skönt ute ändå. Kylan håller sig ju borta när det är gråväder. Jag skall också börja med yogan igen idag Hoppis, för det har blivit lite utav den nu när jag har varit inne i stan varje dag under en månad. LIte snuvig är jag också men inget som en härlig promenad inte kan bota. Jag har också börjat lägga märke till fågeltjatter utanför fönstret, och nu är det korsnäbbarna som skall till att häcka - mitt i vintern! Fast dom är ju vegetarianer och matar barnen med kottfrön så då går det bra.
En sväng in till stan blir det idag också, måste ju kolla så snickar'n sköter sig. Håller på att renovera min nya lokal där - blir jättespännande! Och tänk att få inreda sedan när allt är färdigt! Självklart väljer jag feng shui. 
Ta hand om er under dagen töser, och försök att fånga den! Kramisar till er alla!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

#2 ja man får glädjas åt det lilla 
#3 köttsoppan blev kanongod, älggrytbitar med hemkokt rådjursbuljong! Mums tyckte alla!
#4 Ja det är så skönt att yoga även om jag inte är så energisk. jag gör ju egentligen bara lugna stretchiga övningar eftersom jag blir så uttröttad annars. Den kundalinin jag kör är för "mental clarity" så den är inte lika fysiskt krävande utom övningarna på slutet (riktigt tuffa övningar) och de hoppar jag hittills över. Låter superkul med ny lokal, är lite avundsjuk (inte missunnsam) på alla er som har energi att göra en massa roliga saker. Finns så mycket kul men så lite ork…

Godmorgon allihop! Här i Örebro är också grått och mulet, har varit ute och matat småfåglarna, frukosten smakar bättre om de får mat först, de kvittrar så vackert till Tack.
.
Har läst i morgontidningen om vargens vara eller icke vara, vargtätheten är stor här i Örebro län.
Självklart tycker jag,vill vi ha kvar dessa vackra och ståtliga djur, hur stor är chansen att få ett möte med en varg på en skogspromenad? inte särskilt stor. Vi måste lära oss att samsas om vår vackra jord tycker jag.
Ha en fin dag allesammans i ljus och harmoni, och Inga-Lena, lycka till med feng-shui det kommer att bli jättefint
. Kram/diaz55

Det där med köttsoppa lät jättegott… vill oxå ha!
Ska ner på jobbet sedan… de ska flytta oss till ett annat hus för att spara pengar
. Tycker synd om våra utvecklingsstörda äldre damer… Det är ju deras hem! O garanterat får de det inte bättre dit vi ska!
Mia
Mia//
Har varit på en långprommenad.
#6 Vist borde vargar oxå få ha rätt att leva,människan behöver inte ha ensamrätt på jorden.
~ mayolica ~
Nu skiner i alla fall solen i mitt sinne! Jag har haft coachsamtal med Gitte på PU och bättre coach får man leta efter.Vill varmt rekommendera hennes kurs.Tänk att det kan betyda så mycket att skapa rätt tankar.Ville bara dela med mig lite av den glädje jag känner.
Kram 
Håller med tidigare talare ang, köttsoppan. Va sugen jag blev på det. Tiia tösen är jätteduktig på att koka denna goda och matiga soppa.
Min dag har varit suveränt bra. Önskar att alla dagar kunde vara så. Snart är det fredag och ledighet, skönt.

#7 usch vad det är tråkigt när det drabbar se som är svaga.
#8 Låter himla skönt med långpromenad, hade jag aldrig orkat idag 
#9 Låter härligt att du hittat något som ger dig så mycket Indiania!
#10 Så härligt att höra! Japp, snart är det fredag och på söndag ska jag få en ny behandling av Gårdbäckarna, spännande! Men sen är jag så pank så det lär dröja till nästa år innan jag har råd att få fler 
En trött Soffe önskar alla en trevlig kväll :-)
Kram
Hej tjejer!
Har varit ute en promenad i mörkret*L* skönt med lite luft efter att ha suttit instängd hela dagen i verkstan.Idag har vi knappt haft styrfart på verksamheten.Lika illa hos alla när man går ut och spionerar!
Kommer ni ihåg min sfinx som jag efterlyste på försommaren? vi trodde vi skulle hitta den när vi inventerade källaren…Den är förmodligen stulen så jag har lagt ut en efterlysning på min blogg med bild.Hittelön till den som finner den*L*
ha de gött
abbi
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
#9 Den kursen verkar intressant, har hört mycket possitivt om den.
~ mayolica ~
#14 Ja, det är en investering för att verkligen våga leva livet i rätt riktning.Är du intresserad att veta mera får du gärna skicka ett pm till mig.
Kram 
#15 Du Indiania, kan bli Gittes ambassadör här inne sedan!
Jag förstår att det är väldigt givande, är ofta inne och läser på PU och försöker jag med att tänka i positiva banor, och inte utse mig själv till offer alla gånger det går åt skogen! Och som vanligt är anden den svagare medan köttet ställer upp till 100%! Ha ha 
#6 Välkommen till vår bubbla diaz! Jätteroligt att hitta dig här bland oss!
jag håller med dig ang vargen, men å andra sidan så är jag alltid för djuren. Jag har förståelse för att människor kan vara rädda, men ge er ut i trafiken en vanlig dag så är chansen att bli "överfallen" betydligt större. Vargen var här först, sen kom vi och skuffade undan allt vilt - byggde motorvägar och andra trafikleder så djuren blir snart inträngda i ett hörn. Och vad skall dom leva av? Om inte vilt! Men då bölar jägarna att dom tar allt vilt för dom och river hundarna. Ändå skjuter jägarna själva fler hundar än vad vargen någonsin hinner att attackera - utöver dem som blir trafikoffer när dom springer lösa. Det finns liksom ingen balans i debatten.. 
#13 Jo, jag minns din sfinx abbi. Har den inte kommit tillrätta än?! Säkert någon som har stulit den. Sjutton också att folk inte kan hålla fingrarna borta från andras tillhörigheter.. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
#15 Jag har tänkt lite på det,men det får nog vänta för jag har anmält mej till tarotkursen på Existens nu. Men tack i allafall.
~ mayolica ~
#17 Ja, man skall göra det som känns rätt! Lycka till med Tarotkursen och kram till dig!