Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 10504 ggr
twinflower76
0

Virus på balansnerven:(

Hej! Första ggn på denna sajt! Är massageterapeut hittade hit, mkt trevligt.

Kanske lite ot men min smabo ligger och kräks troligtvis med virus på balansnerven, blir illamående vid minsta rörelse. I morse dansade han in i båda dörrkarmarna på väg till toan…

har någon av er någon erfarenhet, har varit och köpt postafen( åksjuketablett) men vet inte om han får behålla den.

Vi har pratat med sjvårdsrådg. som tyckte att ha skulle försöka sitta upp-GÅR EJ.

tips någon?

sockerrattan
0

låt honom suga på färsk ingefära

Mia//

Magi-cat
0

usch, känner varmt för din sambo, har haft det där själv. Låg och kräktes i 3 dagar innan jag ens kom upp. Det är hemskt, man blir så svag. Sjukvården har tyvärr ej mycket att komma med. När det värsta är över gäller det att försöka träna upp balanssinnet så snart som möjligt, så det inte blir kvar något bestående.

Och så tycker jag det ska undersökas av läkare. Kan inte förstå vårdcentralernas ointresse för detta.

Kolloidalt silver vore nog bra också.

Egen akupressur: tryck på pc6, 3 fingrar nedanför handledsvecket på insidan. Det finns åksjukearmband att köpa på apoteket som trycker på denna punkt!

Hoppas han kryar på sig snart!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

twinflower76
0

tack för svaret! är det mot illamåendet eller?

twinflower76
0

Tack 2#!

Jag vet, jag fårstår inte heller varför de ej vill att man ska komma in och bli undersökt, bara om det blev outhärdligt…ska man träna balansen så fort det bara går menar du? Än så länge är det ju helt uteslutet med rörelse:(

Han har MS fast i väldigt glesa och lindriga skov, kanske bidrar detta till extra infektionskänslighet. Skulle tippa på det. Jag har iallafall fått honom att dricka kolloidalt silver regelbundet det senaste året, och han har väldigt sällan varit dålig, tills nu då. Vår 4 åring var nyss febrig, kanke kommer därifrån, vem vet. Tror du att jag ska droppa silver i öronen??

ja, jag hoppas verkigen att han är piggare i morgon, jag ska nämligen på min första arbetsdag- fick en anställning som massageterapeut idag! Både bra och dåliga nyheter idag…

Tuva-Lena
0

Jättejobbigt för din sambo! Önskar honom ett snabbt tillfrisknande och dig stort lycka till i ditt nýa arbete!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Magi-cat
0

oj, har han MS också, så då kanske det spelar in?

Tror inte på att droppa koll. silver i öronen.

Vad jag vet smittar inte heller detta tillstånd? Jag fick det då helt utan någon förkylning i närheten.

Sjukgymnasten har träningsprogram för balansen, men inte förrän han orkar. Det här ska gå över ganska snabbt. Annars begär hjälp av läkare! Då behöver han få en ordentlig diagnos.

www.yrsel.com finns bra info. Titta under vestibularisneurit.

Håller tummarna att han blir bra snart!

twinflower76
0

Ni är för gulliga på denna sajt! Han verkar lite piggare nu, men han har legat blixtstill hela dan..fått i sig tre chips..

hoppas att det känns bättre i morgon. Ska försöka få ordenligt med sömn inför min morgondag-tack och go natt!

Jonnis
0

hoppas han blir bättre. Min mamma hade sånt i höstas, gick t läkaren (det tog låååång tid att gå 1 meter typ), hon fick ett schema hon skulle göra varje dag fast hon var jättedålig.

[asamaria]
0

Låter som ett jobb för en kraniosakral terapeut. Kanske en bra homepat också som kan få bort viruset.

Kram Åsa

Kurina
0

Usch ja. Det har jag också haft. Minsta rörelse framkallar kräkning. T o m i liggande ställning åker rummet runt som i en karusell. Fruktansvärt obehagligt. Det gick över för mig till nästa dag av sig självt men jag uppsökte läkare dan efter. Han benämnde det som vestibularis neurosis eller något sådant och ordinerade kräkhämmande tabletter. Det har ingenting med magsjuka att göra utan det är ett virus i balansnerven i örat. Hoppas han kryar på sig snart.

twinflower76
0

Tack för allt stöd! Min sambo är på benen igen tom på jobbet idag! Det gick över snabbare än jag tott, dock släpar blicken fortfarande så han är inte riktigt "med"än. Men vi överlevde tom barnkalas i helgen! Men fy vilken åkomma:(  den önskar jag ingen…

Magi-cat
0

ja huga, den är inget vidare, den åkomman!

Skönt att din sambo redan är på benen!!

Tane
0

Hade själv sådant i somras plus högt blodtryck låg över på sjukhus en natt men de hitta inget fel varken på nervsystemet, hjärnan eller njurarna så det är fortfarande en gåta för mig vad det var.

Kommer nog alltid att vara en gåta men nu mår jag bra igen men det tog en månad innan det gick över.

Jennifersthlm
0

Min moster har "kristall sjukan", liknande men hon fick övningar som skulle rätta till kristallerna i örat. Låter skumt =)

Min morbror fick inflammation på balansnerven i thailand!! Han blev skitdålig rent utsagt..

Men han fick ngt mot det typ antibiotika eller liknande…

Skönt att det är över!

Håller tummarna att han inte får det igen.

Hoppfull
0

Såg ett program på tv om kristallerna i örat. De kan tydligen hamna fel och skapa våldsam yrsel. Där hade man en maskin man satt i sm snurrade våldsamt åt alla möjliga håll för att slunga kristallerna till rätt plats… det funkade med… Förvånad Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Magi-cat
0

precis…kristallsjukan är tydligen lättare att få om man tidigare haft "virus på balansnerven". Om kristallerna i innerörat hamnar fel får man våldsam yrsel i vissa lägen, medan man i andra lägen inte känner något. Det är därför som man kommit på sätt att skaka till kristallerna till sina rätta lägen

[asamaria]
0

Man kan även lida av saltbrist. Det finns speciellt salt att köpa, man ska inte börja äta vanligt salt. Saltbrist kan även visa sig som kramper i fötter och tår.