Pratbubblan 31/1
Godmorgon allihop. Jag har nyss vaknat och har inte gått upp ur sängen än. Jag såg genom fönstret att det har kommit lite snö under natten,det är lite vitt på marken.
Ska gå ut om en stund på en prommenad och handla lite. vV har pratat om at ha tacos idag,så jag ska köpa lite grejer till det.
Ha en bra dag.
~ mayolica ~
Här är det bara -3 men mulet. Halt var det på min promenad med Tatsja. Sen blir det melodikryss och alpint idag.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Gomorron. Jag har varit vaken sen 05.00. Tvättat nu på morron, så är det klart. En cykeltur blir det idag. Vi har ca -3 grader och mycket lite snö.
Köttsoppa står på menyn idag + den vanliga veckostädningen.
Ha en fin lördag. Kramisar

Godmorgon till Er alla! Blir sugen på tacos fast det bara är morgon, blir nog det för mej också
.
Ska också åka och handla om en stund till Örebro, ska också gå på konstutställning på Öbo läns museum, Kristusbilder av asiatiska konstnärer+kristusbilder av elever på öbos konstskola. Spännande! Biskopen Hans-Erik Nordin är också där för samtal.
Ska också gå på öppet hus i en liten mysig butik som säljer änglar, rökelse, kristaller m.m. Ska försöka få lite vägledning tror jag.
Ha en fin lördag mina kära vänner och var rädd om er, kram Lena
Godmorgon! Jag sov länge i dag, fast var uppe tidigt och släppte ut katten.Det har kommit lite snö i natt och kommer fortfarande små flingor.
I dag måste jag ut på promenad, fuskade i går.Skall på födelsedagskalas i dag.
Ha det gott och kram på er 
" Var nära naturen - var när dig själv "
God förmiddag!
Jag blir bättre och bättre, och det inte pga mediciner som jag för övrigt inte tålde, utan av healing. Snälla goa vänner inne på healing som hjälper mig nu med gott resultat. Det knepiga är att jag har lite småblåsor i huden i området där värken finns och eftersom jag inte har någon annan orsak till det så är min enda tolkning hittills att inflammationen går ur kroppen men tar till viss del vägen genom huden.
Butiksöppet idag och sen ska vi också iväg på födelsedagskalas. Kyckling ska vi äta idag och smörgåstårta ikväll.
Ha en bra dag alla
Go'middag på er! Var tar morgonen vägen? Sov till 8, men sedan väntar ju stallet och efter det skall hunden ha sitt också, d v s skogspromenad. Åkte och handlade på samma gång här i byn. Ikväll är det draaaag på folkets hus minsann! Vi har ett lokalt band som spelar där och jag skall dit o fota lite. Måste ha material för att göra hemsidan intressant - just nu står det GOD JUL på första sidan..
Gå gärna in o titta om ni vill! www.botebygden.com Den har varit mitt skötebarn sedan starten, så varför inte skriva en liten hälsning i gästboken också då ni ändå är på gång..?
Nu måste jag röja lite här hemma - försöka gömma fågelfrö, hö och spån under mattorna för någon allvarlig städning blir det inte. Det är ju snart dags för eftermiddagsturen vet ja, och har jag tur så får jag se älgarna idag. Dom kommer fram i skymningen och jag vet var dom håller till.. 
En fin dag till er alla! Kramelikramar och krya på dig korseettan!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
#3 Såg den utställningen refererad i Na/NT helt bedårande figurer i papir mache..Ska nog försöka komma in och se den utställning oxå!
Drejade tvålkoppar och lyktor igår så idag har jag suttit och skurit ut hjärtmönster och gjort tvålkopparna till badkar med tillhörande figur på kanten blev lite katter idag*L*
Ikväll kommer paret jag ska ställa ut tillsammans med på Örebro slott i påsk.Vi ska käka nått gott och sammanställa info till galleriets hemsida samt titta ut bilder som skall läggas där.Vi ska dessutom komma på något bra namn på utställningen..Det är lika svårt varje gång*L* Har precis skröjat första bitarna till utställningen och det höll..
annars blir det en lugn helg..ha de gött gott folk
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
#5 Så bra att du känner tror oxå att det kan vara så att det onda kommer ut ur kroppen genom huden.
fin hemsida du har,kikade in en sväng.
Har ätit tacos och är stoppmätt,skulle egentligen ha städat sovrumme,men kommer inte igång.
~ mayolica ~

Nu blev det att komma in… min son satt hela förmiddagen framför datorn o efetmiddagen så städade jag burar.
Alldeles strax är middagen klar!
Mia//

Ja här har det blivit städning av. skönt när det är jort,en sväng med cykeln också,skööönt!!! Så nu får det bli lite mat i magen,Och koka lördags fisk till katterna, då blir dom så glada såååå!!!!
En skön kväll till er alla.
Lev livet, det går inte i repris.
Har handlat kläder idag,imorrn kommer syrran med en pjesent till mig och sen ska vi köpa lite mer blommor.
Älskar växter,skulle helst vilja bo i en trädgård
..men det går ju att fixa en trädgård inne också
Har gjort några skålar i luffarslöjd,här kommer ett par st,den större tog ett par timmar att göra,det är hur kul som helst..men jag har nickelallergi,så jag får ha hanskar på
Ha en trevlig lördag
Fiiiiiiina Tiia
#11 fint, finns det tålamod att beställa på postorder tro? skulle behöva om jag skulle göra sånt där.
~ mayolica ~
#12 Gracias
#13 jag har dåligt tålamod,men en massa jäklar anamma
#14 Samma här Tiia, hur många gånger har du svurit eld och förbannelse över det här hantverket..?
Ändå fortsätter man för man bara måste få se slutresultatet, och det är ju såå roligt samtidigt! Jättefina skålar har du gjort! Jag håller mig till lyktor än så länge men nästa projekt blir en skål.. vänta bara.. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."