Pratbubblan 1/2
Godmorgon nu är Januari slut och vi har kommit till första dagen på en ny månad,så man får komma ihåg att vända bladet i almanackan.
Har nyss vaknat,ska ta en prommenad sen,vädret verkar vara milt här uan varken regn blåst eller sol.
Ha en bra söndag.
~ mayolica ~
Godmorgon. Ja, äntligen är januari slut. Jag tycker den är alltid så lång. Idag ska jag cykla över till Tiia med en liten present (ingen tårta).
Står i valet och kvalet om jag ska ta cykeln eller om jag ska promenera. Det är tråkigt att promenera ensam. Hmmm….får se hur det blir. Vaknat som vanligt kl 04.00, trist när man är ledig och har sovmorron.
Ha en underbar söndag.

Godmorgon till Er!
#1 ja morgonstund har guld i mun heter det ju, men04.00 är väldigt tidigt, vaknar tidigt själv ibland, tycker det är skönt att vara helt ensam och bara vara
.
Ska in till Öbo på högmässa, lite Guds ord är alltid bra att ha på vägen.
Ha en skön söndag/kram lena
Godmorgon!
Skönt att januari är över. I dag skall vi åka och gratta yngsta dottern i Karlstad och ha det mysigt tillsammans.
Ha en skön söndag och kram på er 
" Var nära naturen - var när dig själv "

Ja det är underbart att gå mot jusare tider.Här på västkusten är så blåsigt och rått.Så man längtar bara till värme å sol.Som kan lindra värken.Nu är vi snart där
En lugn och fridfull dag önskar jag er alla.
Lev livet, det går inte i repris.
Nu ser jag att solen börjar titta fram lite,blir genast mycket gladare och börjar få vårkännslor.
~ mayolica ~
Våkänslor mayolica?! Vaknade till -16 imorse, och det känns väldigt kallt efter "blidvädret" vi har haft den sista veckan då termometern har visat behagliga -2-3 bara.. men solen lyser, och redan nu känner man hur den värmer. Efter morgonprommis med vovven så visar den bara -12, så visst går vi mot ljusare tider.
Skall slänga i en tvättmaskin under dagen och sedan skall jag försöka mig på en länkning åt en "kollega" på ÖN.. Lika spännande varje gång. Lite hantverk skall jag försöka hinna också. Såg ni körslaget igår? Vilka proffs! va duktiga dom är och tänk bara vanliga amatörer! Självklart vann rätt lag - dom är ju norrlänningar!
När dom sjöng den sista arian så grät jag näsatn - så vackert det var!
Ha en fin första februaridag alla goa vänner! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Underbart väder här! Solen skiner -16 grader.
Har faktiskt fått lite gjort idag… damsugit hela huset och torkat golvet i köket så det känns riktigt bra!
Ha en bra dag!
Mia//
kikar in en liten sväng före maten. Vi har faktiskt legat och dragit oss hela dagen i sängen, sovandes eller lyssnande på var sin ljudbok och med katter på magen. Enda ansträngning har varit att hämta några kassar med ved så vi har eldat hela dagen. Efter midagen här hemma så ska jag med och löshoppa Fabo, vilket blir första gången för honom och det ska bli roligt.
Ha en bra kväll alla!
Har varit till Örebro och museét och tittat bl.a på Ulla Wiotti s (keramiker) donationsutställning som det skrivits om så mycket..Tog en fika i museéts café .Stod en förvirrad administratör där som ursäktade sig hela tiden att hann inte va så van*L* Bra kaffe hade han dock!
Igår kväll strukturerade vi upp utställningen på örebro slott. Vi ska döpa den till " två plus en bli tre" eventuellt skrivet delvis med siffror vi får se..Ska nu skicka in bilder och beskrivning av utställningen så det kommer ligga på deras hemsida! Jag hoppas att man ska upptäcka oss i och med denna utställning!
Blev en tur till pandurobutiken för att köpa textilfärg som jag ska måla lampskärmar med!
Nu blir det en lugn kväll!
ha de gott allihopa
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Det är inte så kallt idag,-3 grader….syrran var här så det blev mysigt umgänge.
Vill börja köra moppe redan,men det är nog för kallt,får ta cykeln till jobbet istället
#6 Blev lite full i skratt när jag skrev om vårkänslor och läste om dina minusgrader,tänk sån skilnad det är på årstiderna i vårt avlånga land.
#8 så mysigt det låter.
ha en bra kväll
~ mayolica ~
#11 Ja men precis ja! Hallå där, har hon ínte lite bråttom nu, tänkte jag..
Men korseett verkar ha fått vår känslor i alla fall, som ligger och myser med gubben hela dagen, eller var det med katterna korseettan..? 
# 9 LÅter lockande din utställning abbi, och du gör det så bra som alltid är på gång. Önskar dig all framgång den här gången! 
#10 Neej Tiia, vänta med moppen, det är halkigt och förrädiskt på vägarna och lilla moppen har väl inga broddar - som hästarna brukar ha..? Du får vänta med att ta ut honom - förresten, vad heter din moppe? För den har väl ett namn? Min bil heter Prins, och det bara därför han är så otroligt stolt av sig! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Kikar in och snabbläser gårdagens tråd… #8 åh vad det låter helmysigt korseett! Vad du är klok!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#12 Inget namn ännu på moppen..hihi
Ja,det är en han skulle jag tro,låter Putte bra?