Men hallo...
alltså vad är det med kvinnor egentligen… vi måste väl ändå själva börja sätta stopp om vi vill ha förändring och vill få respekt. Kolla här: aftonbladet
Eller vad tycker ni?
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Det har jag funderat på länge,alla dessa icke medicinska plastikoperationrt,hit o dit är något jag alltid har varit motståndare till. Men det är ju inte bara kvinnor som gör längre,männen har oxå börjat.
~ mayolica ~
ja jisses *stönar* fruntimmer!
Det är bara så sjukt dessa skönhetsideal om man ens kan kalla det så! 
" Var nära naturen - var när dig själv "
får mig att tänka på de kinesiska skönhetsidealen som var förr då de snörade ihop fötterna på flickorna i unga år, eller var det japanska flickor?

Men visst blir man mörkrädd?! Vi som kvinnor bör ju faktiskt själva säga stopp och vägra gå med på sådant. Vi väljer ju i viss mån själva. Om ALLA kvinnor struntade i skönhetsidealen skulle de ju bara försvinna…
#5 Håller helt och hållet med dig om alla kvinnor tänkte lika sunt………..Har tänkt likadan´t vad det beträffar tex matvaror som inte är bra, skinndetaljer på kläder som kommer från djur som får lida bara för att det skall se fint ut.De bär sig vidrigt åt, flår djur levande……………Har en lapp i plånboken där man kan se på märkningen om det är syntetiskt skinn eller ej.
Tänk om vi alla kunde kämpa mot förtryck, krig och våld.Listan kan göras hur lång som helst……………….
" Var nära naturen - var när dig själv "

Så sant så sant Indiania!

Ja jösses!!!!Man slutar aldrig förundra si.DÅ skulle dom se mina svarta barfota fötter ,Hiii..Hiii..Som har blivit breda och platta efter allt travande. Men bra mår dom fula liven.
Ja vi kan ju tyvärr inte styra andra mäniskors val här i livet..Men en sak är säker .Det vackra kommer inifrån och inte genom konstjorda kroppsförändringar. 
Lev livet, det går inte i repris.

Apropå Hur dom stympade dessa unga kvinnor i kina,har läst lite i Vilda Svanar .Tre döttrar av kina. Jag mådde dåligt när jag hade läst det.Det var för att behaga mannen,dom lindade fötterna efter det att dom krossade benen i foten (tårna) UTAN BEDÖVNING!!! Dom tog aldrig av sig bandaget när männen var närvarande.De va både ruttet och inflamerat,Och smärtan ska vi nog inte ens tala om. ALLt för att behaga mannen.Männen såg aldrig fötterna utan dessa små sidenskor,som dålde dessa stackars kvinnors fötter..Ja hade vi kunnat införa att bedövning inte är tillåten så kanske vi kunnat stoppa det. Då kan man ju säga.VILL MAN VARA FIN FÅR MAN LIDA PIN.Dessa kvinnor i Kina hade oftas inget val.:(
Lev livet, det går inte i repris.
Man blir bara trött av att läsa dessa dumheter. Modeindustrin gör allt bara för att få sälja och tyvärr så går vissa kvinnor på det.