Pratbubblan 4/2
Godmorgon idag har vi onsdag.
Ska inte göra nåt särskilt idad,jag hoppas på fint väder idag igen. Det har varit sol och fint i flera dagar här,det kan gärna få fortsätta så.
Ha det så bra allihop.
~ mayolica ~

Godmorgon!
Ja, redan mitten av veckan… inte konstigt att man blir gammal fort 
Här kan det gärna få komma lite sol och lysa upp tillvaron tycker jag… vi har inte haft soligt och fint på jättelänge nu.
Idag blir en lugn dag här hemma!
Ha det riktigt bra allihop!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
några minusgrader och mulet vad jag ser nu när dte dagas lite. Ska iväg till advokaten nu på fm och dra ett ärende som vi har problem med inom MR. Vi har ju rätt men det är hur vi ska bemöta det hela på rätt sätt.
Jag fick en typ av healing igår av en annan ifokusmedlem och han har tagit bort cellminnen, balanserat upp från tidigare liv. Har tydlgen fått ett kraftigt trauma mot nacken möjligtvis på 700-talet i Asien skrev han. Och där har jag ju tydligen levat efter vad Solöga fick fram uppe i Orsa. Kanske hängning eller annat. Det ska bli intressant att se hur nacken reagerar nu efteråt. Det var då ordentlig fart igår iallafall.
Ha det så bra idag alla vänner!

Oj så spännande korseett! Tog han bort cellminnen på distans?
#3 ja det gjorde han. Fantastiskt för hur många olika sätt det finns att arbeta på.

Verkligen! Låter helt fantastiskt! Du får berätta sen om du märker någon kvarstående effekt av behandlingen.
Godmorgon!
Har drömt mycket i natt och en del minns jag…………..Katten kom och skulle ha upp mig kl 7 men skickade tankar till honom att jag ger dig mat om en stund,han tystnade..,,Så nu har jag med glädje gett honom mat och nu är det dags för frukost.
Spännande det du skrev om Karin, undrar vem som gav dig healingen?
Ha en bra dag alla!
" Var nära naturen - var när dig själv "
Go'morgon allihop!
Oj vilken spännande upplevelse du har haft Karin!
Idag får ni hålla tummarna för Tuva för jag skall iväg och besikta bilen.
Har inte gått igenom den alls men den går ju framåt när man ber om det i alla fall.. Sedan är det så kallt så det är inte lätt att kolla nåt heller, - 20 fortfarande men nu har man lovat lindring i kylan så jag hoppas på det. Skall passa på att köpa lite mer eterisk olja när jag ändå åker in till stan, sedan blir det väl en sväng in till mor och en kaffeslurk också. Min nya lokal skall jag ta en koll på också, fortfarande svårt att bestämma färger, men vad tycker ni om ljusgrått, vitt, lite varmt grönt och svagt lila..? det lila kan man ju klicka dit med inredningsdetaljer också, och så svart förstås. Jga fick en katalog från Jotex där dom hade satt in en bild med just dom färgerna, och det såg helläckert ut tycker jag - varmt och ombonat. 
Embrassos por todos! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

#7 Lycka till Tuvan!!
Jag tycker att den färgkombinationen låter kanon! Fast jag skulle satsa som du själv föreslår på att det lila får komma som inredningsdetaljer. Då är det lätt att variera m0ed andra färger sen med en mer neutral bas som grått, vitt och grönt. Låter supersnyggt!
Ha en bra dag och kör försiktigt!
#6 Jag har oxå drömt en massa, är fullmånen i annalkande månne?

Godmorgon!
Idag ska jag agera taxi åt min svärmor! Palt ska jag oxå försöka fixa!
Men tack o lov är det varmare ute bara -6.
Fortsätta med vedaen… va så kallt i går!
Kram
Mia//

Palt… suck… det var länge sen det!
Hej , hej här kokas renköttsoppa…funderar på att göra Blodpalt till!
Ha en bra dag, detta e första dagen av resten i ditt liv.
Vandra i Ljus å Skönhet

God e.m everyone!
Varit på en långpromenad, var jobbigt, brukar inte vara det, sov dåligt inatt och vaknade med värk i kroppen, mest i höfter, knän och armleder
. Bad universum om healing och känner mig lite bättre nu.
#7 Hoppas bilen gick igenom Tuva, prata med den är bra och helst klappa och berömma den lite också
. Dina färger känns så bra tycker jag, fräscht, varmt och ljust tillsammans. Var in på Jotex igår och kollade lite, mycket fint. Lycka till Tuva kram/lena
Ha en fin e.m. och kväll allihopa.
Hej på er. ja då är det kväller igen. Dagarna går så fort och lika bra det, för då känns det som att våren kommer snabbare. Jag gjorde hemmagjorda köttbullar och hade spiralmakaroner till. Enkelt, snabbt och gott.
Hoppas din bil gick igenom tuvan.
Hej i kvällen
Har bloggat lite och tittar in en sväng för maten!
Har möblerat om i butiken idag och det blev riktigt bra!IB Laursens fransk inspirerade kökssaker är sååå underbara!
Mycket grått och vitt i det jag nu tagit hem så du är på rätt spår Tuvan!
Har drejat en hög lampor samt en laddning burkar för salt och andra kryddor..Avslutade med en specialritad skål som ska bli äggformad och ligga på en fot….spännande och se hur den blir IRL…
Hoppas du klarade besiktningen Tuvan ,dom är tuffa tycker jag. Vi fick ombesiktning på att låset kärvade på motorhuven men inget på att dörrarna funkar ibland*L*
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
du har väl inte fått körförbud Tuvan?

#13 hemmagjorda köttbullar, vilken entusiasm, det tycker jag är bland den absolut mest jobbiga mat man kan göra

#6 Då kanske vi kan plocka fram drömtolknings-tråden och dra igång den.
#7 Hoppas det gick bra med bilen.
#16 Nej inte är det så jobbigt att göra köttbullar,jag brukar ta två skedar och göra dom och fylla en plåt och göra i ugnen.
god kväll.
~ mayolica ~
Näe, bilen gick inte igenom
Handbromsen hade frusit fast! Neej då, den bara kärvar lite, försökte jag med.. he he Nåja, det var bara det och dom bjöd ju på kaffe. 
#8 Jag hade samma tanke med färgkombinationerna, lättare att ändra efter tycke och smak senare.
Tack!
Oj va hungrig jag blir när ni pratar om palt och renköttsoppa! Jag åt renskav i helgen och det var suuuupergott! Ikväll blev det fläskpannkaka med lingonsylt och rårivna morötter, underbart gott det med! 
#12 Skickar varma tankar till din onda kropp diaz! Sedan skall jag klappa om bilen också. Jga brukar prata med den, som till växterna, men jag skall gå från ord till handling den här gången. 
#14 Ha ha, mina dörrar funkar "ibland" också, men inte idag så jag fick hjälpa killen att få upp dörren.. 
Näe korseett inte körförbud, det hade jag tidigare eftersom jag inte har besiktigat i tid.. Nu känns det skönt att slippa ta omvägar för att åka in till stan..
#17 Jättebra förslag mayolica, vi tar upp drömtydningen igen! Och dessutom att göra köttbullar i ugnen - jättebra tips! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
#16 Jag gör det väldigt enkelt för mig. jag gör en lös smet, så kan jag spritsa ut den i stekpannan. Går lika fort som att steka nåt annat. Testa vetja.

Mitt problem med köttbullarna är att jag kan inte stå så länge och spritsa/steka. Så jag måste laga mat som sköter sig själv eller kan stå i ugnen, det är därför jag inte fixar köttbullar, eller raggmunkar eller annan mat som man måste stå och klicka ut eller steka på det sättet. Inte kakor heller som ska göra så, här är det i så fall mjuka kakor som gräddas i form annars går det inte.