Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettandligt-shamanism
Läst 911 ggr
BiGavia
0

Själens krigare!

Kärleken e själens krigare. Det enda smärta som följer dej in i döden e den kärlek som du inte gav eller tog emot!

Kärleken bidrar med den störst magin som existerat i mänsklig historia! Reflektioner…javisst!

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

BiGavia
0

I det djupaste mörkret finns Ljusets hjärta…å jag har varit där å sett kristallen, som är smärtsam å längtansfull strålande!

Tuva-Lena
0

Det ligger mycket i det du skriver BiGavia! Kärlek är magi, kanske för att den skiljer sig så ifrån allting annat vi omger oss med, och för att den är det enda som får oss att må riktigt bra - dessutom är den helt gratis. Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

BiGavia
0

Det enda misslyckande som finns e att aldrig försökt…att älska!

Tuva-Lena
0

Du blir lite filosofisk så här på nattkröken du.. Flört

BiGavia
0

Filosofi å filosofi… för mej e det naken sanning.

april4
0

så sant som det är sagt BiGaviaGlad

Hoppfull
0

En fråga: hur ska man klara att skilja på kärlek och andra liknande uttryck?

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Hukanson]
0

En annan fråga : hur tar man med sig den nakna sanningen in i döden ?

[Hukanson]
0

I januarinumret av Hälsa finns en bra artikel om vår andliga konstitution. Där beskrivs att all smärta ackumuleras till smärtkroppen som vi släpar runt mer eller mindre uppenbar. Så visst är det så att all sorg över utebliven kärlek läggs som död i smärtkroppen, och sen går vi till massören, healern, terapeuten och ber om frälsning. Varför tar vi inte kärleken med en gång och sparar tusentals kronor ?

BiGavia
0

Kärlek känns inuti en som värme glädje utan några krav!

Mycke pengar skulle nog sparas på kärlek som e nekats eller trampats på!

april4
0

#10 så vackert du skriver. Det är sant oxå.kram

Hoppfull
0

#1o Hm det var en bra beskrivning… den borde min exman läsa, han kämpar med en flickvän men han har misstagit deras realtion för kärlek… det de har är allt annat än glädje värme och kravlöshet, snarare tvärtom!

Tuva-Lena
0

#9 Kanske inte så lätt om det handlar om obesvarad kärlek..? Och vad är det förresten - nu kom jag på nåt Obestämd vad är obesvarad kärlek för nåt? Jag undrar om inte den kärleken är den som gör ondast, och är den som lägger sig i smärtkroppen..?

korseett
0

tänkvärt och bra

[Hukanson]
0

Vd är obesvarad kärlek - kanske smärtkropparnas gemenskap ?

Hoppfull
0

Och vad är kärlek? Jag tror att vi ofta misstar andra känslor för kärlek. Vi hittar en partner som gör oss hel eller en partner som uppfyller det man själv saknar. Ska man inte egentligen uppfylla detta själv? Slutar det inte lätt med krav och förväntningar på partnern som denna omöjligt kan uppfylla?

Jag tycker att detta med kärlek är svårt, Bigavia beskriver det så bra som glädje och kravlöshet, men hur många av oss lever i sådana förhållanden Obestämd utan krav och med bara glädje…? Är det ens möjligt i dagens samhälle med familj, boende och jobb som kräver enormt av oss?

BiGavia
0

Du kan inte ha ett förhållande till EN människa med bara glädje…ska vi prata lycka så existerar den bara sekundvis. Men kärlek i vidgat perspektiv. Består av glädje, värmen inombords och kravlöshet. Kärlek ger vi och får av allt!

Hoppfull
0

Nej det är väl lite det jag menar här. Kärlek som allmänt begrepp förväxlas ofta med relation vilket inte är fullt ut förenligt som jag ser det. Att leva i ett förhållande kräver andra ingredienser men vi är så förvirrade och itutade att man ska vara så lycklig hela tiden så att vi tror att våra förhållanden är helkassa om det inte är evig lycka.

korseett
0

*sitter som en fluga på väggen och bara lyssnar till vad ni diskuterar*Glad

BiGavia
0

Kärleken (värmen och glädjen) till en själv är mycket helande! Men det kanske svårast att komma ihåg denGlad

Hoppfull
0

Precis! Inte söka den hos andra i första hand…