Pratbubblan 6/2
Hej på er allihopa. Jag blev väckt av en dundrande snöskrapa utanför fönstret,trodde inte att det var sant när jag tittade ut och fick se att det var massor med snö ute. Så nu kanske våran vinter kommer,mycket snö minns jag inte när de var här sist.
Nu är det redan Fredag tycker att veckan nyss har börjat,hoppas ni får en bra helg.

~ mayolica ~
Hej Mayolica! Så snön har kommit till västkusten nu, här har det bara kommit lite i natt.
I dag är jag uppe tidigt,min bror och jag skall till sjukhuset i Karlstad och vara med på vår farbrors vårdplanering.Var på qi gongkurs i går och det var häftigt, mycket andningsövningar och vi lärde olika rörelser för olika syften.Naturligtvis kom gråten när vi låg och gjorde andningsövning men jag orkade andas igenom det hela, det var tufft. hon som leder kursen sa att det var bra jag klarade det för då frigjordes det hela,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,Jag ser framemot nästa torsdag.
Ha en skön fredag allesammans och kram på er! 
" Var nära naturen - var när dig själv "
Hej allihopa! 
Lite kallare idag -13, men ingenting som imponerar direkt, och hästarna som var ute inatt! men dom verkar ta det med jämnmod. Hoppas att dom lärde sig läxan från igår kväll nu då, och går in snällt och beskedligt ikväll istället..
Iag åker jag in till stan och handlar. Måste skjutsa lilla mor än så länge, men nu börjar hon ta för sig mer så det går åt rätt håll.
Ska bli spännande att kolla hur det går i lokalen också, nu är toan färdig så jag får väl göra en provsittning kanske..
Härligt att ni har fått snö också, i södra Sverige, för visst gör det att det känns lättare när vi ändå måste ha vinter. Men måste det vara så kallt? Den dagen jag bara har ett par kalsingar under byxorna kommer jag att andas ut.
Låter underbart med Qi Gongen Indiana, och påminner mycket om tai chi som jag brukar göra. Men jag önskar att jag hade en fortsättnings CD. Nu har jag haft samma CD i ett halvår och vill gärna lära mig mer, för det är otroligt skönt det med! 
Ha en fin dag allihop! Kramar!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Hej på er!
Här på ostkusten regnar det istället och är grått, mulet, geggigt och blött.
Låter underbart Indiania! Vad duktig du är!
Kul Tuvan med både mamsen och lokalen… måste kännas himla inspirerande med nystart i ny lokal!
Vaknade i morse med riktigt ont i ryggen, ingen bra start på en städdag som ska avslutas med matlagning till gäster i kväll
Ska prova yoga lite nu för att om det kan släppa en aning. Mannen är hemma och kan hjälpa till då hans företag gått ner på fyradagarsvecka… kanske inte det mest uppmuntrande men han har i alla fall jobbet kvar.
Hoppas att allihop får en riktigt bra dag med en fin fredagkväll!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

-17,6 o en plogkant idag med
Mia//

Abbis, jag svarar här då den andra tråden är stängd nu. Jag tror att det är svårt för alla hantverkare vintertid, om man inte befinner sig i en storstad. Kalmar är en liten pluttstad som går i ide på vintern precis som de flesta andra småstäder. Jag är inte i hantverksbranschen själv och har inga sådana kontakter men jag har kompisar här som är keramiker som har mycket svårt att livnära sig på det de gör, de har andra arbeten för att få en lön och har fått lov att ha keramiken på sidan av.
Så jag vet inte… ska man flytta på sig är det sannolikt bäst att välja en plats där det alltid finns mycket folk, som Gbg, Malmö eller Stockholm osv. Här säljer folk på sommaren för hela året så att säga. Många har bara butiker o.dyl på sommarhalvåret och jobbar med annat eller har sparat sommarens inkomster till vintern. Särskilt på Öland är det så, där det finns massor av hantverkare och konstnärer. Hela Öland "slår igen" när turistsäsongen är slut… Men det är förstås bara mina tankar.
J**la snö! Usch!
Idag ska jag bara lata mig o äta gott ikväll :-)
Ha en bra dag allihopa!

Hejsan allihopa!
Ymnigt snöfall här iÖrebro.
Har saknat er allihopa, har inte orkat vara ute och delat dagen med er,
fick en riktig släng av influensan,och är fortfarande risig, men går åt rätt håll.
Ha en skön fredag och ta hand om er
. lena

Här i Täby har snön fallit och vi har gjort snögubbar och ljuslyktor! Så ljust oc fint! Underbart och härligt att leka med barnen! (och jag gillar inte snö
egentligen!)
här snöar det för fullt igen och jag eldar också för fullt. Lite kyligt i huset när jag kom hem. Ikväll blir det ost, färska räkor och vitt vin till Lets Dance. Det är ju så himla svårt med viner men jag gick efter de där symbolerna som finns vid varje etikett och det fanns både en räka och en ost på den här. Kostade närmare hundralappen med så jag hoppas på att det smakar bra.
Alltså de där ifokuspoängen fungerar ju inte riktigt. Det mystiska är nu att jag på vissa sajter har 535 poäng och på andra 490 poäng. Hur går det ihop? Och då har jag svischat fram och tillbaka så att det ska uppdateras men icke. Bara ytterligare ett stressmoment
Nej nu väntar jag först på värme i huset och sedan på varmvatten så jag får duscha. mmmm skönt!
Det har snöat hela dagen och vägarna är så blaskiga och smutsiga. Skönt att vara ledig nu, så helgen kommer att vara inomhus med bl a städning

Äh, strunt i poängen vännen! Vi gillar att ha dig här och bryr oss inte ett dugg om din aktivitetsnivå 
tack hoppis för de värmande orden. Nej det är ju så att jag råkat haka upp mig på det fastän jag inte egentligen bryr mig om det.
#10 Det minskar med poäng om man inte skriver något på en stund.Men om det är så olika på olika sajter verkar det konstigt. Jag har inte tänkt på om det är så för mej brukar väldigt sällan titta hur mycket poäng det står,tycker inte heller vi behöver bry oss om hur hög aktivitetsnivån är.
~ mayolica ~

# nu är det är det-26 ute sa precis min särbo
Mia//
Hoppis…misstänker att vi kulturarbetare är ett utdöende släkte… Att flytta till en storstad finns inte för mig.Jag har dock ett koncept som inte bara är keramik så därför ska det vara en mellanstor stad i så fall där det finn puls på vintern oxå..Vi har en idé om att dela på oss jag och sambon och köra bara sommaren i Nora och någon annanstan även på vintern!
Hej tjejer..här har det snöat hela natten och halva dagen så nu är snöröjarna ute och kör för fullt…Det är så vackert med snön och oftast så blir det lite nildare!
Idag har jag drejat ett gäng vägglyktor och vitlöksburkar samt ett par prototyper till utställningen jag ska testa om skissen håller..Skönt att det är fredag då man jobbar bara halvdag imorgon..
nya bilder i min blogg om ni är nyfikna!
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
He he menar förstås DVD, inte CD..
Huvet under armen men det får man när man har mina hästar. Tro inte för en sekund att dom gick in ikväll heller!
Det är islänningen som krånglar och eftersom han är ledarhästen så vågar inte den andre gå in heller. Jga har precis kommit in, för vlken gång i ordningen vet jag inte, me nu blir det till att sova ute inatt också då! Slängde på varmblodet täcket och gav honom lite morötter - fast inte tjurislänningen
- så det går väl bra det med.
Ja, det snöar här också, och nu är jag mer än nöjd på vintern måste jag erkänna, snö och kyla som begränsar friheten, så tacka vet jag skogstigarna under resten av året. Nu fortsätter Let's dance! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Min favorit Morgan Alling var bara såååååå bra igen.