Pratbubblan 7/2
Godmorgon här kommer Lördagens pratbubbla
Den fina snön som fanns här igår är borta Det är lite tråkigt tycker jag
Hoppas att ni allihop får en bra Lördag
kramar. mayolica
~ mayolica ~

Godmorgon från Örebro, tråkigt mayolika att snön är borta, här har kommit lite till och är minus 3.
Ha en skön och mysig lördag allihopa/kram/lena
Gomorron. Här har vi en tjock dimma, knappt så man ser handen framför sig.
För min del blir det storstädning och bullbakning idag.
Ha en fin lördag
god förmiddag
ingen tjock dimma men ändå en dimma som verkar mest finnas en bit upp i luften. Lite bakis idag, av två glas vin, jag tål ju ingenting. Men vinet och räkorna var goda, ostarna var inte så lyckade men då har vi ju iallafall provat dom.
Det vita vinet hette Vicar´s Choice, 2007 Sauvignon Blanc från Nya Zeeland. Kostade strax under hundralappen och jag valde det eftersom det var en av sorterna som både gick till räkor och till ost. Måste säga att trots att det är ett lotteri med viner så har systemet underlättat valet med att sätta ut symboler vid varje sort som talar om till vad vinet passar till. Iallafall så är jag inte längre skräckslagen för att gå in och leta rätt på ett gott vin längre
.
Ha en bra dag alla!
abbis! Har du funderat på att sälja in ditt sortiment i andra butiker där det är turisttätt? Jag är så nyfiken på att se dina alster IRL så jag funderar på att planera in en tur framåt våren/sommaren.
God förmiddag, här är +1 och slask.
Mayolica tack för hjälpen igår
Nilla

Godmorgon!
Något är kontigt i luften… snö och kyla brukar inte höra i hop! Vi har -20 och det snöar.
Sitter i morgonrocken hos min särbo.
Mia//
#6 bor du i en dal? för det har hänt när jag bodde uppe i norra Värmland att det snöade och var -17 grader, men lite längre upp var det mildare. Kylan lägger sig ju på botten.
Äntligen börjar snön gå bort igen :-) Är äckligt förkyld idag :-/ Ska ner till stan o köpa mer kan jang tror jag..
Önskar alla en trevlig lördag!
#5 Det är roligt att det blev så uppskattat, vi försöker hjälpa till så gott vi kan här på sajten.
~ mayolica ~

#7 Inte direkt… men Malå ligger brevid Malåån….
Minns när vi bodde i Kristineberg som ligger högre så kunde vi ha -19 och när vi kom hit till Malå o jobbet kunde vi ha -46.
o alltid brevis vattnet är det kallare… varför vet jag ej
Mia//
God förmiddag på er!
I går hade jag en jobbig dag och idag är jag lite förkyld och tung i huvudet, gubben mår likadant.Så idag blir det mest slappa och ta det lugnt!Ha en bra lördag och njut av livet!
Kram Berit
" Var nära naturen - var när dig själv "
#10 där vatten ligger har du den djupaste punkten i landskapet, kylan rinner ner mot vatten samtidigt som vattnet kyler ner i sin tur
Och här är det också vinter, med råge. Men vi har inte lika kallt som hos dig sockerrattan, bara - 15 och snöar gör det. Jag bor också i en dal och det brukar vara varmare när det snöar, men bor man i Ådalen så är man luttrad. Nåja, går man ut så är det skönt trots allt, även om det inte är njutbart direkt, snödrev och så många minusgrader kyler väldigt på benen.
Skall ta och städa lite idag, får väl passa på när sambon är borta och inte står i vägen för min framfart, för när jag tar mig tvärs för med städningen, ja då går det undan! Har stuvat in vovven i bilen också, så slipper han få ångest av dammsugarn.
Katten däremot är så cool så han bryr sig inte utan vill snarare hjälpa till. 
#3 Ett väldigt gott vin korseett, vitt som passar till fisk, räkor och allt möjligt, är Black Tower, ett australiskt vin, mellanprisklassen. Inte så starkt heller, tror det är bara 9%, men helt i min smak då. Jag brukar också köpa Moselblümchen eller ett som heter Liebfraumilch - inte heller starka utan mer som cider, fast godare och inte så söta som cider. Rött vin gillar jag däremot inte - surt och äckligt! Hellre då en bira.. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Mmm nu blev man sugen på vin oxå! Låter som om jag är alkis men jag kan avslöja att jag är måttligheten själv*L*
Korsett..Jag skickade för bara några månader sen ut erbjudande till 100 butiker med oemotståndliga priser och med erbjudande om ensamrätt i deras stad.Skickade med bilder och inköpspriser.Tryckte på det faktum att min keramik inte är representerad på mässorna och därför inte finns överallt! Fick svar från 2…ja du läste rätt*L*Dom skulle fundera dessutom*L* Kan vara svårt att köpa när man bara ser en bild för en del.Jag har dock inga problem med detta för jag handlar mycket från katalog!
Jag tänker hela tiden i andra banor…homepartyn,utställningar,provisionsförsäljningar.skickar ut erbjudnaden.Har erbjudanden i webben med presenter etc etc….Slår för fasen snart knut på mig själv..Ligger och läser 1000 sätt att öka din försäljning på nätterna..ha ha ha ha
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
#14 det blir oftast så med utskick att det blir liten respons. Den största responsen får du när du möter kunden personligen och berättar om din keramik och det har du säkert redan märkt och jobbar på. Ja det är en hård bransch du är inne abbis
#15 Det skulle i så fall kräva att jag anställde en resande säljare,vilket jag inte har råd med
Kan berätta att idag slog min sambo sönder ett av borden jag gjort till utställningen i april.Det som jag lagt mest tid på dessutom och som klarat första bränningen ..Snacka om att jag fick en klump i magen.För att inte tala om sambon!Är det ett dåligt omen
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
..om vi kunde hitta nåt sätt att stötta varandra på..?
Var man än befinner sig i vårt avlånga land så kan man, mot ett subventionerat pris, få bra och billig keramik/service genom oss - om vi bildar en kartell.. en rikstäckande kartell som stöttar sina medlemmar, och vi slipper ju konkurrera med varandra..
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
host, harkel, kartellbildning är olagligt Tuvan