Pratbubbla 8/2
Här kommer söndagens pratbubla efter en härlig sovmorgon.
Ha de så bra allihopa

~ mayolica ~
Här har det kommit lite snö i natt och det är -0,5 grader ute.
I dag måste det bli en långpromenad känner jag.Såg ni på schlagerfestivalen i går kväll? Jag tyckte faktiskt om Caroline af Ugglas låt var bra.Ha en skön söndag på er!
" Var nära naturen - var när dig själv "
Morrn morrn! Snön verkar ha vräkt ner över hela landet den här helgen. Här har det kommit 3 decimeter sen igår! Jag försöker att skotta och hålla undan, men det går bara någon timme så är det dags igen. Och visst är det mysigt med snö, men lagom är bäst för nu går det knappt att promenera - oplogat som det är. Blir en innesittardag sen jag varit ute med vovven..
En igensnöad häst mötte mig när jag kom ner till stallet. Jag har alltså inte lyckats få in hästarna på tre kvällar! Igårkväll var jag minst sagt förb#¤%&… på islänningen som är den som krånglar. Han fick vara utan betfor och morötter medan varmblodet, som tvingas vara ute men helst vill gå in, fick äta medan jag vaktade så att inte islänningen körde undan honom. Varmblodet är lägre i rang se, och då gäller det för mig att agera ledare istället.
Försökte att få honom att gå in imorse istället, men lögn i helskotta - varmblodet slank då förbi men blev helt olycklig när han upptäckte att han var ensam i stallet. Bara att låta honom gå ut igen alltså..
Jaa, nog skall man ha tålamod med djuren alltid, men ett kallblod eller ponny är nåt av det mest tjuriga man kan härbärgera - det skall gudarna veta.
Nu blir det prommis, eller prommis, det blir nog mest till att ploga sig fram idag och kalla det för promenad. 
Ha en finfin dag go'vänner! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Låter jobbigt Tuva-lena. Men jag kunde innte hålla mej för skratt
Jag såg ditt kämpande framför mej,samtidigt är dom ju såååå söta.Nu har jag visserligen bara katter 5 st.Men det är precis samma procedurer vad gäller deras olika egenskaper.Jag får springa här hela dagarna å förmana å ibland fräsa som en ledarkatt när Snövit bråkar med busan som har blivit ett mobboffer i flocken. Det är tur ingen ser mej när jag burrar upp mej å fräser,men jag har ju fått Busan tryggare i alla fall.Ja dessa djur.Men kul är det. Ha en bra fortsättning på dagen alla.
Lev livet, det går inte i repris.
fortfarande huvudvärk och nu undrar jag om inte vinet utlöste nån slags migrän för det är ensidigt och pulserande så jag får hålla i skallen emellanåt. Men hallå av en ½ flaska vin?
Snöat här med och jag väntar på att min bror ska höra av sig för han och hans sambo kommer hit och äter middag på vägen upp från Göteborg där de tillbringat helgen. Sitter fortfarande i nattlinnet så jag vill ju ha lite tid på mig hehe.
Ha en bra dag alla
Jag och gubben har varit ute på en riktig lång söndagspromenad,vi var ute och gick i över två timmar. Det är soligt och fint ute ett riktigt vårväder,ingen snö här inte.
#1 Fin vinterbild
#2 Ja här tittade vi oxå på melodifestivalen.Egentligen är det inte min musikstil men jag tycker ändå att det är kul att titta,det är en tradition sedan jag var barn. Jag tycker vädigt bra om Cariline af ugglas "Janis Jophlin på svenska" den här låten var väl si sådär.
#3 Det verkar som du har endel att göra,ingen vilodag för dej.Vi hade gärna kunna ta endel av snön,vi hade snö en dag här. Lycka till med dom trotsiga hästarna.
#4 Jag kanske smyger förbi och tar en bild när du agerar katt som jag sätter in här.
#5 Jobbigt med migrän,krya på dej.
Ha en bra fortsättning på Söndagen.
~ mayolica ~
tack vare underbara vänner som hjälper mig har nu huvudvärken försvunnit äntligen. Idag allhealing och förut i veckan coccygis och tidigare alla de som hjälpt mig inne på healing. Ni är guld värda.!

Hej på er så här på kvällskröken!
Här har solen lyst idag, för första gången på länge 
Dottern och jag har varit på bio och sedan har vi lagat Indisk mat. Så nu softar vi i soffan en stund.
Ha en skön kväll allihop!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Hej Tjejer
Här har det snöat ymnigt i ett dygn nu..Blir ett så vackert landskap när det snöar!
Har varit i Karlskoga och tittat på en lokal mitt i staden.Finns potential att göra något med den..hyran var dock alldeles för hög med tanke på att 30% låg i källare som inte går att använda till butiksyta och som dessutom delas med grannen! Men det ska vi ringa och förhandla om imorgon*L* Är man knäpp eller är man knäpp*L*
Tog en promenad i Karlskoga och det känns som det är en annan puls där!
ha det gött
abbi
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
#9 Mina barn är oxå i Karlskoga idag och hälsar på en kompis till min dotter.
Hoppas att det blir bra med den nya lokalen lokalen.
~ mayolica ~
Det är hård "skare" på snön,inget kul för lilla Takida
Har inte gjort så mycket idag,har känt mig lite hängig hela helgen.
Lycka är att ha två hästar som går in på direkten när jag kommer ner till stallet på kvällen - som ikväll!
Vet inte vad som tagit åt dom just ikväll, men nu stod dom o trängdes vid insläppet helt plötsligt. Istället för att stå och tjata i 1 1/2 tim går det på en halvtimma. Dessutom har det äntligen slutat snöa. Snön räckte upp till låren på väg till stallet!
Snö är härligt, men i lagom mängd.. 
Skönt för dig korseett att huvudvärken har släppt! 
Hoppas att du känner dig bättre imorgon Tiia. Kraam!
#13 "ta fort ett foto,mamsen,jag fryser ju ihjäl"
Så söt vovve Tuvan, men han ser verkligen ut att frysa.
Haha tuvan. dina pållar har helt enkelt fått nog och du har väntat ut dom eller ja iallafall den vrånga islänningen. Kanske den större äntligen lyckats att övertala honom?
Så härliga vinterbilder Tuvan.När jag ser bilden på vovven tänker jag tillbaka på när våran vovve levde och det var snö,det var väldigt likt.
Skönt att hästarna är lugnare och inte trilskas.
Nu säger jag godnatt för ikväll.
~ mayolica ~
#13Men helledudande va söt vovve…vad är det för ras? Ja Tuvan Karlskoga kan vara nått att satsa på …eller
Jag brukar sällan tveka men i dessa tider frågar man sig om man ska gasa eller bromsa..En del säger gasa
en del säger bromsa
Jag brukar vara den som chansar hej vilt..Men det har oxå kostat mig mycket
.I detta fallet innebär det att behålla sambon i företaget och låta honom pendla..Inga extra omkostnader på lager eller löner alltså! Men tid och engagemang! Vi får nog jobba mer båda två..Men Karlskoga har ingen butik med vårat koncept och 5 ggr fler invånare! Man kan aldrig vara säker på att det kommer att fungera !
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
#14 Nä du Tiia, han ville inte heller gå in, men jag tyckte att han såg så mysig ut där han satt och spanade ut över byn - fast man inte såg ett skvatt för all snö. Det ser ut som en annan ras men det är faktiskt en springer spaniel..
#15 Jag tycker också att det är konstigt att han inte fryser april, för temperaturen har legat kring 12-14 grader kallt hela dagen - knäppa hund
, men han har mycket päls.
#16 Ja korseett, jag vann! och det är jag såå mallig över, men det var jättesvårt att lämna dom därute - kallt, snöigt och höet snöade över hela tiden - tackars pållarna! 
#17 Go'natt mayolica - sov gott! 
#18 Vilken utmaning abbi, och jag tycker att det verkar vara en väldigt bra lösning ni har kommit på! Förstår att du är uppåt för finns det nåt bättre än att "vara på väg.."?
Härligt! Kör hårt vännen!