Pratbubblan 9/2
Godmorgon allihop. Nu är helgen slut,det har blivit Måndag igen och en ny vecka har börjat.
Nu startar tarotkursen,det ska bli spännande att se om jag lyckas lära mej något. Har haft kortleken några månader utan att förstå särskilt mycket.
Ha en bra dag.

~ mayolica ~

God Morgon!
Det låter kul mayolica!
Här är vi trötta som sjutton! Börjar verkligen känna behov av solen nu, vi har inte haft en riktigt solig dag nu på… ja jag minns faktiskt inte sist. Solen kikade fram igår men inte så där riktigt ni vet. Idag är det minusgrader igen…
Hoppas att ni alla får en riktigt bra dag!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
-16 grader. brrr. Fullmåne var det inatt men jag sov bättre nu än de två föregående nätterna. Det var så himla fint ute.
Idag ska jag fortsätta jobba på MR och så fixa två skattedeklarationer. Men först blir det att fylla på fågelmaten så att de små liven får mat.
Ha det så bra alla!
förresten abbis- kör på med Karlskoga!

Godmorgon allihop!
-16 och massor av snö… senast sista plogningen har vi fått 30 cm.
Jobbar idag precis som alla måndagar!
Ha det!
Mia//
God morgon! Här var det 8,8 grader tidugt i morse.Var ute i går kväll och gick i månskenet, håller med korsett det var så fint men vad kallt du har det.
#0 Lycka till med tarotkursen, jag har gått en så`n kurs men det var väldigt längese`n.
#1 Hoppas du får sol i dag, här skymtar solen fram nu.
#4 I dag slipper du väl skotta i alla fall?
Ha det gott allesammans!
" Var nära naturen - var när dig själv "

#5 nej plogbilen hade inte varit förbi i morse när jag for hit! Så jag vet vad som väntar hemma…
Mia//
Jisses så halt det var i morse att cykla till jobbet. Det är så otäckt speciellt när man ska korsa en väg och där har plogbilen lämnat en kant. Det var bara att kliva av cykeln, annars hade det nog blivit en kullerbytta.
Jag har ramlat ett par gånger förr om åren och det är ingen höjdare. Tänk er att slå svanskotan så man inte ens kan sitta på toaletten, för att inte tala om hur svårt det är att ta sig upp oc h ur sängen.
Träffade en kille på hemvägen som hade ramlat och han hade sår i pannan av fallet + att han slagit sig på andra ställen.
Hoppas ni har klarat er från halkan idag.
#3 Är det på din magkänsla du säger så eller din yrkeskunskaper?
Har varit i kontakt med hyresvärden idag som har lokaler i Karlskoga och han hade en annan lokal som passade ännu bättre en den vi var och tittade på i söndags.Vi vil inte ta oss vatten över huvudet så att säga..Vi kastade oss i bilen efter vi stängt butiken i Nora och stämde träff men nuvarande hyresgäst i Karlskoga ..Denna lokalen är precis lagom stor lagom i hyra och lagom bra läge..Har gjort budget på budget nu ..Har du några tips vad vi ska tänka på korseett!
Hi hi sitter och spånar på ett bra namn redan … fast inget är klart! Skulle vilja att någon kunde sia om framtiden*L*
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Tänkte nästan dra täcket över huvet igen imorse.. minus 18 igen och snöade gjorde det fortfarande! På med kalsingar, täckbyxor och tre st tröjor - ja, det blåste ju också - och sen ut i snön. Fast, det var ganska skönt hör ni, och nu har kylan gett med sig, bara 5 minus på kvällen - mungipor upp! 
Blir påverkad av din positiva attityd abbi, och jag tycker att du gör rätt som ger järnet i Karlskoga - Ta kontakt med Hellas som bor där, så kanske hon kan hjälpa dig med att sia om framtiden också.. 
April, har du ingen spark du kan använda på vintern istället? Här åker vi alltid spark, mycket säkrare fast går inte lika snabbt föstås, och lite jobbigare att sparka sig fram.. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
#9 nej spark existerar inte här. Spark hade vi min barndom det minns jag.