Copyright Läkemedelsindustrin
Vilka sjukdomar innefattas av den svenska lagtexten och ger läkemedelsindustrin copyright på dessa sjukdomar?
Hur gör ni andra som arbetar med healing när dessa kunder kommer till er?
Sen undrar jag vart gränsen går för detta. Är det så att dessa lagar enbart gäller den fysiska verkligheten som vi lever i?
Finns det någon svensk lag som hindrar en healer att arbeta med healing utanför den fysiska verkligheten. Dvs i en dimension bortom tid och rum?
har aldrig hört att det finns någon lag som skulle hindra en healer att arbeta bortom tid och rum. jag vet inte heller hur en sådan lag skulle kunna fungera och kontrolleras,den universiella dimensionen tas väll inte helt på allvar innom vetenskapen. jag tror att man måste ta ett eget ansvar för vad som är etiskt och moraliskt rätt när man har utvecklat såna förmågor,tex inte gå in och läsa av människor utan att dom vet det mm.
jag arbetar inte proffesionellt med healing,så jag har inte hamnat i den situationen att det kommer människor som jag inte får behandla. men med reiki är det inte tillåtet att behandla allvarliga psykiska sjukdommar som skizofreni mm, eller allvarliga fysiska sjukdommar som cancer mm,däremot kan man skicka healing till själva behandlingen. man får inte heller behandla barn under 8år
jag känner inte till något om lagar och regler som gäller speciellt för din healingmetod,jag har bara utbildning i reiki.
man har oxå en skyldighet att uppmana folk att söka läkare för sjukdommar och att healing är ett komplement och inte en ersättning för sjukvård.
~ mayolica ~
Jag jobbar som healer och jag vill inte veta vad folk har för problem. Jag ber folk att inte berätta för då kanske jag koncentrerat jobbar just över den kroppsdelen. Mitt jobb (tillsammans med universum) är att balansera människan så att dess självläkande egenskaper sätts igång.
Jag ställer heller aldrig någon diagnos utan jobbar med energifälten. På det viset vet jag ju inte om någon har någon sjukdom jag inte får behandla.
Självklart ber man folk att söka läkarvård om de skulle yppa vad de lider av.
Jag tror inte läkarvetenskapen vet vad "bortom tid och rymd är". Att det skulle finnas andra dimensioner än den som är här och nu tror jag aldrig att de funderar över ens om de ens har hört talas om dem. Och om det nu skulle finnas en lag om detta, vad ska bevisas och hur. Det finns inte en chans för det vetenskapliga skranket att bevisa sådana saker.
Kram Åsa