Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 2502 ggr
mayolica
0

Pratbubblan 10/2

Hej! Här kommer Tisdagens pratbubla.det är snabba växlingar i vädret här,igår var det ett riktigt fint och soligt vårväder när jag gick in i affären När jag kom ut ca  tjugo minuter senare kom det stora snöflingor och låg ett lageer med snö ute. Undrar hur länge snön ska ligga denna gång?

Ha en bra dag.                           Glad

~ mayolica ~

Hoppfull
0

God Morgon!

Här är det kallt idag igen.Önskar att vi kunde få snö vi med nu lagom till sportlovet.

Jag är trött efter en natts orolig sömn… behandlingarna hos Markus ("andlig kirurgi") tar mycket energi märker jag. Så här blir det ännu en vilodag.

Hoppas att alla har det bra och får en riktigt fin tisdag!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Indiania
0

Godmorgon ! Här är det -4 grader i dag.Här är en till som sovigt oroligt Hoppfull.Sån en ljus gestalt vid min säng och vaknade av mitt eget skrik.Annars är allt gott och väl.

Mayolica, det är nytt oväder på gång tydligen……

Ha det fint allesammans!

" Var nära naturen - var när dig själv "

korseett
0

godmorgon.

Jag är megatrött och försöker vakna till. Har för mycket att göra till på torsdag.. Ha det gott alla

korseett
0

svarar dig i den här tråden abbisGlad

Denna lokalen är precis lagom stor lagom i hyra och lagom bra läge..Har gjort budget på budget nu

Vet du vad? Jag tror att allt kommer vid rätt tillfälle. Det känns verkligen bra i magen när det gäller just Karlskoga. Du har själv sett hur konkurrensen är och du har räknat och räknat. Du vet vilka omkostnader en butik har så jag tror helt enkelt att det är rätt ställe. Lita på dig själv och din egen magkänsla. Tänk på att allt det negativa som har hänt dig kan bero på att det är något som styr dig åt rätt håll och kanske är det det enda sätt som du kan styras på genom tråkigheter att du vill bort från där du är nu och pröva lyckan på annat håll.

Karlskoga med andra ord

lycka till!

abbis
0

#4 kloka ordGlad

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

sockerrattan
0

Hek allihop!

Min son fick upp mig ur sängen i morse annars skulle jag väl sova än!

Äntligen har vi strålande solsken, lagom temp ca-10  och ingen snöskottning! Jippie!

Ha det!

Mia//

Tuva-Lena
0

#4 Jättefint tips till abbi korseett! Man tänker aldrig på att svårigheter faktiskt kan var öppningen till någonting nytt - man är så upptagen med att svära ve och förbannelse över tillvaron just då. Skrikandes

Vi hade -18 igen imorse, klart och kallt men inatt var det såå vackert ute, som mitt på dagen nästan! Nu har solen börjat värma om dagarna så det blir lite varmare i alla fall, just nu har vi 13 grader kallt.

På eftermiddan har jag ett jobb så jag ser fram emot det, men jag hoppas förstås att det skall lossna på jobbfronten när jag flyttar in tll stan med min verksamhet. Man talar vitt och brett om att stötta lokala företagare på landsbygden, men en gång utböling - alltid utböling verkar det som. Och nu börjar jag tröttna på att krusa folk som alltid stannar en för att få goda råd, men att göra nånting konkret åt sin värk… nej minsann, då åker man in till stan istället! Blähhh säger jag bara! Skrikandes

Idag skall jag koka mer tvål om jag hinner, en prommis till blir det också, det är så fint ute idag - men kallt.

Kramelikram på er alla goa vänner! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Hoppfull
0

Jag håller med korseett abbis! Go girl!

Tänkte bara på en annan sak Tuvan angående detta med att man inte söker hjälp lokalt. För mig är det så (jag söker INTE hjälp lokalt) att jag vill inte att lokalbefolkningen, de som jobbar som alternativterapeuter, ska få insyn i mitt liv och i min hälsa! Jag söker mig alltid till människor som inte vet något om mig, som inte har förutfattade meningar om mig och som inte kan råka slinta med tungan och berätta om mig vid tillfälle. Så det behöver inte vara så att de inte gillar dig eller inte tror att du är bra på det du gör, utan helt enkelt så att man vill ha någon som man inte möter i affären som har insyn i hur man har det. För ofta pratar man ju ganska närgånget med sin terapeut och den får faktiskt insyn i väldigt privata saker… så det kan vara en förklaring till varför de åker till stan istället.

april4
0

Hejsan. Lika snorhalt idag med. Min kollega och jag var på en promenad och jag höll på att ramla på en isfläck. Det är så otäckt för man ser inte  isfläckarna alla gånger. Annars har dagen varit seg och jag har varit exremt trött.

En finne har letat sig i ena näsborren och en annan i örat. Vet nån varför man får sånt på äldre dar? Kan tala om att när jag var i tonåren, så hade jag aldrig finnar.

abbis
0

#8 Du har så rätt där ,hoppis.Jag är likadan.Frågade särskilt om den pysko pysko jag fått remiss till bor i Nora eller har anknytning till Nora.Jätteviktigt att inte ramla på henne på ica eller så.Tycker det är pinsamt att möta läkaren på stan..löjligt va! Sen har sådana här människor tystnadsplikt men tyvärr hör jag saker ändå..Inte för jag tror detta om dej tuvan men det finns folk som inte kan hålla truten!

Jag tror på dig Tuvan*L*

#9 Finnar hade jag aldrig i tonåren du ska se hur jag ser ut i fejset idag..rödmosig och trist!

Idag har det hänt saker vill jag lova.Jag skickade ett sms till en f.d bekant i karlskoga och snacka om att jag fick nya inputs..Fått tag i en ännu bättre lokal bara därför..Gäller att ha is i magen.Skickar sambon dit på fredag för att kolla samt se om det finns puls i stan en fredag! Man ska inte ha för bråttom*L*

Här är det kallt brrrrrrr!

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

mayolica
0

För min del så är det tvärt om,jag går hellre till någon terapeut på hemorten.

~ mayolica ~

Tiia
0

Har köpt lite blommor idag,10 st.Jag är ju tokig i krukväxter,vill ju ha en trädgård här inne

#10 Hoppas allt blir bra för dig,det är dags nu,eller hur?Jag håller ialla fall tummarna.

Tuva-Lena
0

Jag tänkte just fylla på med det, att vi har tystnadsplikt, men som truten går på vissa här i byn så tror dom kanske att jag är likadan - vad vet man? Annars håller jag mig mest för mig själv och har få människor som jag "pratar" med - och då menar jag inte skvallrar. Jag skulle aldrig ha kunnat arbetat med det här i så många år om jag visade såna tendenser.. men visst förstår jag hur du ser det Hoppis. Och tur att det finns mayolicor också då! Flört

Dina turer kring nyetableringen blir bara mer o mer spännande abbi! Skicka iväg sambon!? Det är till att ha det förspänt - vilken guldklimp du har hittat! Kyss

Ang dina finnar lilla "Prillan", samma sak råkade jag ut för i vinter - jag som inte heller har haft några finnar någonsin. Men jag tror på Hoppis teori, att det kan vara nåt virus du har i kroppen. Jag misstänker att jga har haft det fast jag inte känt av nåt speciellt, förutom finnarna, eksemen på händerna och lite huvvevärk då.. Mina eksem har blivit mycket bättre den här veckan och nu känner jag mig inte så slut i kroppen längre. Antagligen har viruset gett med sig.. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Hoppfull
0

Det jobbiga med virus är ju att det måste läka ut själv och ofta tar det väldigt lång tid… MSM kan nog vara ett bra tillskott tror jag.

Inlägget är låst för nya kommentarer