Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 987 ggr
Tuva-Lena
0

Osäker

Fick uppslaget till en ny tråd när jag läser Hoppfulls inlägg om "Tvärsäkra" personer.

Vi kan vända på det hela, och fråga oss hur det kommer sig att en del personer alltid är så osäkra när det gäller att uttala sig i olika frågor? Är dom rädda för att stöta sig med andra, eller handlar det om diplomati? Är dom rädda för att "göra bort sig"? Eller kan det vara så att dom har dålig självkänsla och inte tror att dom har nåt att tillföra i frågan..? Vad tror ni, och hur agerar du själv i såna situationer då du ombeds att säga din åsikt i olika frågeställningar?

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Hoppfull
0

Jag tror att det kan vara alla de sakerna du föreslår.

Men sen så har jag fått uppfattningen om att det finns ganska många som inte har så säkra åsikter om saker. Människor går inte alltid runt och funderar vilket jag ofta får höra när jag snackar med folk, de säger att de aldrig ens tänkt på de sakerna.

Jag är nog inte så rädd för att säga min åsikt. Fast det innebär inte att jag alltid säger allt direkt (brukar få på skallen för mina kontroversiella tankar) utan kanske lite försiktigt för att sondera terrängen i början. Är det väldigt stängda människor så säger jag inte mycket mer, det är bara onödigt att skapa problem (vilket det brukar bli enligt min erfarenhet) och tillför ändå inget. Är det däremot öppna och nyfikna människor som inte är så rädda så kan det ofta bli väldigt intressanta samtal tycker jag.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Tuva-Lena
0

#1 Så är det syster! Flört En sak som jag kom på sedan jag skrivit inlägget är, att en del personer kanske är så bekväma så dom överlåter åt andra att ta beslut. Då riskerar man aldrig att behöva hamna i obehagliga situationer heller. Om man går i ett tillstånd av ständigt status quo så är man garanterad en lugn tillvaro, men du, fyyy va tråkigt! Cool

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Tatsja
0

Tror många är nedtryckta från barndomen av sin omgivningen. Därför är de så osäkra och ofta söker bekräftelse på att de duger. Har en del grannar som inte ens vågar ringa polisen om de ser något, utan kommer till mig. Sen får jag sitta som en mellanhand.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Hoppfull
0

#2 Det tror jag med! Framför allt så undviker man att ta beslut för att aldrig kunna hållas ansvarig om något blir lite knas. Så är mina svärisar. De överlåter allt på andra, andra styr deras liv så är det aldrig deras fel om de inte trivs på sina jobb eller relationer inte fungerat… för det är andra som bestämt Förvånad Så har de extremt fattig tillvaro helt utan vänner med.

#3 Det är nog sant. Markus Gårdbäck säger lite skämtsamt att låg självkänsla är den nya folksjukdomen Glad för det ser han hela tiden som orsak till människors olika sjukdomstillstånd. Det jag tycker är konstigt är väl att folk inte inser att de faktiskt är vuxna nu och har möjlighet, för att inte säga borde, vara just vuxen och se till att förändra detta! Att gå omkring i den världen väljer man ju själv som vuxen och jag personligen tycker att man är skyldig sina barn att bryta för att inte föra mönstret vidare.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.