Dagens Pratbubbla 12/2
God morgon på er alla.
Jag går fortfarande på Indientid så nu är jag pigg men det får nog bli en lur på soffan senare. Brukar ta några dagar innan jag hamnar rätt igen men vad gör det?
Passar på att börja plocka lite och njuta av tysnaden bara Tassen som mjauar lite. Kaffe har jag fått också för vem kom upptassande om inte gubben min!
Ha en helt underbar dag!
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Gomorron. Det tar väl lite tid att ställa om sig som du säger. Måste väl kännas konstigt att komma hit till kylan när du haft det så varmt och skönt.
Det är jobbedags för mig, därför jag är uppe den här tiden. Tycker om att ta det lugnt på morron en av orsakerna till att jag går upp lite tidigare.
Ha en fin dag alla ni goa. kram
Godmorgon jag har tid hos tandläkaren snart ,passar på att titta in lite innan.
Välkommem tillaka Clary,förstår att det kan ta lite tid med omställningen.
Ha en bra torsdag.
~ mayolica ~

God Morgon på er allihop!
Nu har vintern kommit till oss med, igen! Det har kommit trejält med snö och snöar fortfarande. Lagom till sportlovet och det är perfekt! Dottern klädde på sig och gick direkt ut i morse, tog frukosten i skolväskan och skulle käka på rasten istället
Mannen var lite mindre lycklig efter att ha skottat i 45 minuter… vi är ju inte så vana här…
Ha en bra dag allihop!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
God morgon alla ! Vad härligt Clary att bli ompysslad så tidigt på morgonen. Själv känner jag mig pigg och utvilad efter min kurs i fibroyoga i går ,kan knappt vänta till nästa vecka.
Livet leker

#4 Fibroyoga, vad härligt det låter! Kul för dig att du känner så 
god morgon.
Allteftersom får jag färdigt det jag ska men med lite kuggar i maskineriet tyvärr. Jag som inte fattade att jag måste ansöka om att deklarera på internet även för egen del. Jag trodde att allt mitt var klart eftersom jag fått e-leg och varit inne på skattekontot. Och jag hinner inte åka till skattekontoret heller så det får väl bli försenat denna gången och hoppas på att jag inte får någon straffavgift. Megasuck
nästan -18 här inatt, hua inte kul alls

Godmorgon allihopa!
Härligt vinterväder här i Örebro, idag åker skidorna på för första gången i vinter
.
Ha en fin torsdag alla/kram lena

Godmorgon på er!
Känns som denna helg kan bli en katastrof… Marknadshelg… som Malå If står för… massa förplicktelser där. Middag för hockylägret i kv. + Lillpluttensfödelsedag… på det har jag jobbarhelg. Känns bara för mycket!
Mia//
Härlig dag till er alla!
Jag har jobbat på förmiddan, och gjort lite affärer vid sidan om också, sålde två spikisar! 
Fyy, imorse var det kallt! Ingen extrem kyla -24, men sedan var det dimma på denna kyla också. Små små droppar eller kristaller är det väl, föll till marken. Och jag frööös om händerna när jag borstade hästarna. Jag bortsar ju alltid hästarna ute för att slippa stövdammet, men nu har dimman lättat precis så då går temperaturen upp med ett tiotal grader. Gott nog!
Solen skiner och det ser otroligt inbjudande ut ute - men skenet bedrar som bekant..
Tar en prommis på eftermiddan för den går inte att vara utan, hur kallt vädret än är. Imorse hade jag tre st tröjor på mig, två par kalsingar, täckbyxorna, dunjackan, "pälsmössan" och graningekängorna - en liten michelingubbe på promenad ungefär! men det är så skönt bara man kommer ut! 
Gubben din gläds åt din hemkomst Clary, va sött gjort av honom att ta hand om dig! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Tuvan kan man röra sig i så mycket kläder
jag går inte ut om det är mer än -10 …förresten går inte ut annars heller i veckorna!Blir en promenad på söndagar på sin höjd.
Idag har jag skrivit insändarsvar på Nerikes allehandas Nora sida om butikernas priser här i stan..Folk är så knäppa!Kan ta upp ämnet i min blogg oxå..för denna debatten behövs!
Sitter och väntar på sambon som tagit en rekoncerings tur till Karlskoga han ska ta bilder på lokalen vi bestämt oss för..Nu ska det bara förhandlas innan kontraktskrivningen
ha det gött tjejer
abbi
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Det låter så himla spännande och kul med nya lokaler och lite ny/omstart för dig abbis, ja för Tuvan med förstås! All lycka till!
Jodå, det går men man får ta i lite för att komma framåt. Ha ha!
Va handlar insändarna om abbi, för höga priser, eller vad? Blir spännande att höra hur det har gått för din sambo i Karlskoga - det riktig känns ändå hit hur uppåt du är över "flytten"! Det kommer att bli kanon skall du se!
Tack Hoppis, jo det känns väldigt kul att få vara på väg igen. Till slut så hamnar jag kanske till och med i Karlskoga jag med - med dom här vintrarna så.. Sedan har vi ju Hellas där också - en riktig mysgumma det med! 
Har skrivit om insändarna det i min blogg..blev tuffa ord där..*L* Om ni vill läsa!
Vi har bestämt oss att ta lokalen! Sen ska väl säga att jag inte har en aning om hur det kommer fungera..Mycket mer kunder att slåss om i alla fall.Vi kommer dock stänga under högsäsongen i Nora då det är lågsäsong i karlskoga och lägga allt krut i Nora då..
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
#13 Mmm. mycket mer kunder att slåss om blir det förstås, men du för in något nytt ändå och det brukar få fart på affärerna. Skall läsa din blogg abbi..