Dagens Pratbubbla 13/2
God morgon!
Lyckades sova till 6.00 så nu är jag kanske inställd på rätt tid igen
En grå morgon ser det ut att vara men det blir säkert bättre hoppas jag.
Vad ska dagen innehålla då? Jo,frosta av frysen och sedan fylla upp med färdiglagad mat igen är så himla skönt att slippa laga mat varje dag. Sen blir det nog hobbyhörnan som får ett besök..
Ha en helt underbar fredag!
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Är lite harsken i halsen och snörvlar så jag har nog åkt på en smärre förkylning. -20 grader här inatt, inte kul alls. Ska jobba en sväng idag med att få iväg några fakturor som jag väntat på underlag till. Sedan leverera tre spikmattor till banken och så handla. Och ikväll blir det mys,
Jag var ute och gick en kort sväng igår i det underbara vädret och idag hoppas jag på att jag kan göra det samma. Skönt att röra på sig är det.
Ha en bra dag alla

God Morgon!
Idag fick jag sovmorgon tack vare min mans försämrade arbetsvillkor… något gott med det dåliga.
Här är det plötligt full vinter, känns lite konstigt när man började längta efter vår. Måste ställa om mitt tänk känner jag
Dottern är själaglad då hennes sportlov börjar efter skolan idag och det är snö ute 
I övrigt blir det städdag idag
och så hade jag tänkt fira alla hjärtans dag i förväg (sönerna är aldrig hemma på lördagar)men tappade sugen helt då ingen annan i familjen visade nå't som helst intresse, så vi får se vad det blir ikväll.
Jag önskar er alla en riktigt skön fredag!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Hej tjejer
Ska på mitt första pysko pysko samtal idag ..Ska bli intressant! Tog en värktablett igår kväll som jag blivit snurrig av, det va en ny sort som jag inte ätit tidigare..Värken i huvudet har inte släppt fast jag känner mig groggy..Blir toppen och komma påverkad till pyskon..ha ha ha
Fredagen blir job jobb jobb sen ikväll ska jag veckostäda!!Skönt att det redan är helg*L*
Här är det riktigt kallt !
ha en härlig fredag!
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

God förmiddag!
Tog en cykeltur i -22 ner till ica för att köpa isglass min son skulle bjuda på skolan.
Snart iväg till marknaden o servera palt i 3 timmar.
Ha en bra dag!
Mia//
Hej! tittar in en sväng på förmiddagen. jag har kommit in i en jobig trött-period,känner mej helt utmattad.
Här är fintt väder ska ta en cykeltur om det inte är för halkigt,dom har väldigt dåliga kunskaper om hur man hanterar tex gångbanor på vintern här nere. I värmland brukade dom hälla ut grus på vägar och gånganor,så där kunde man använda gångbanorna även på vintern. Här strör dom bara ut salt,så tinar det lite och sen fryser det på och blir rena knaggliga isgator,jag brukar offta få gå bredvid för att inte halka omkull.
#1 Dom där spikmattorna har jag oxå funderat .
#3 Vissa värktabletter kan man känna sej lite knepig av, jag har oxå fått några sorter som jag mådde dåligt av och inte kunde ha men det är ju väldigt individuellt.
Ha en bra fredag allihopa.
~ mayolica ~
Idag lever jag upp igen, bara 14 minus och solen flödar från en molnfri, nästan i alla fall, himmel. En härlig promenad blev det på förmiddan, och nu fick jag lust att sätta om lite blommor, sedan skall jag sätta upp två lyktor i smide som jag köpte billigt härom veckan. Det går åt rätt håll med vädret, endast ett par kallingar under täckbyxorna idag…
Ha en fin dag allihop! Snöiga kramar! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Vilken härlig bild, det är vackert med snö måste jag erkänna!
Haft en fikastund med mitt stora barnbarn, så mysigt, bara tjejprat.
Blommor säger du Tuvan, fick en katalog från Rosenlust som jag sk kika i och sedan samlade jag lite kärnor från en konstig frukt vi åt på semestern, de ska stoppas ner i jord så får jag se om det blir nåt kul av det. Har inte en susning om vad de heter men vi döpte dem till kottefrukt………

Wow vilka häftiga… hur stora är de? De ser gigantiska ut!

De är inte så stora ungefär som en bifftomat. Tycker det är kul att testa nya frukter och den här var rätt god också. Fick den även i en milkshake och den gick ner utan problem
Det växer ganska många roliga saker där vi bor, har nog nämnt mangoträdet precis utanför balkongen och sedan har hon curryblad som jag tyvärr glömde att ta med mig. De fräser man i olja och låter sedan sjuda med bland kött eller grönsaker
Önskar er alla en trevlig fredagskväll! :-)
Kram
#6 Det ser ut att vara en jättefin vinterdag där uppe hos dej.
#7 dom där ser spännande ut
.
~ mayolica ~

#9 Häftigt, hur smakar de då?

#12 Lite åt Litchifrukthållet men grynigare, svårt att förklara