Fredag den 13:e
Är ni skrockfulla när det gäller fredagen den 13:e? Turdag eller otursdag. Själv har jag haft den dagen som en lyckodag.

Kan inte påstå att jag tycker att fredagen den 13:e är någon otursdag för mig direkt. Jag tror att man påverkar det ganska mycket själv. Skrockfull är jag när det gäller vissa saker, gå under stege (dumt, vem vet vad man kan få i huvudet) inga nycklar på bordet men jag spottar inte när jag ser en svart katt!
Medarbetare på Feng Shui och Indien
ja jisses vad jag skulle få spotta då som har en svart katt 
Nej nummer tretton är nog snarare ett lyckotal än olyckstal för mig
För mig är det oftast en lyckodag. Motvalls som jag är. Men många skyller på att det är en otursdag. Gör de det om det hade varit annat datum?.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
nej precis! Förväntar man sig otur får man otur
Fast på många hissar utomlands, finns inte våning 13 med. Den är överhoppad.
Väl mött, Tatsja

#5 Visst är det så
, och på vissa hotell finns inte rum nr 13 liksom på fflygplan är rad nr 13 botrttagen då inegn vill sitta där. Jag är inte det minsta skrockfull så jag lägger gärna nycklar på bordet, går under stegar, osv
Det sista gör jag inte gärna med tanke på att det kan ramla ner saker 
Nycklar på bord och nya skor på bord är förbjudet för mig. Där är jag skrockfull. Man ska inte dra in olycka i hemmet. Sen ska man inte gå ut med julen. Kommer någon på besök så måste de ta något att äta.
Väl mött, Tatsja

Jag har av någon anledning ingen koppling alls till nummer. Vare sig otusnummer eller lyckonummer så för mig är denna dag som vilken annan dag som helst även om man noterar den utifrån gammalt skrock. Min pappa fyller år den 13:de (fast en annan månad) så han har ju firat åtskilliga födelsedagar på fredagen den 13:de och de har alla varit lika lyckade
(vad jag minns).
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
ofta en turdag för mig
Nej.. Jag är inte skrockfull.. Jag tar det som en vanlig dag..
Oj då, bäst att se opp! 
Näe då, jag tänker aldrig i dom banorna heller, och får ofta på truten för att jag lägger nycklarna på bordet. Idag är det en riktig lyckodag för mig - solen skiner och värsta kylan har gett med sig. Jag känner mig enormt rik på energi dessutom, så jag få se vad jag hittar på..
(*fingers crossed..*) 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Intressant att läsa era åsikter. Annars hör man dagligen vilken vånda folk har för fredagen den 13:e.
Jag har varken mindre eller mer tur under fredagar som infaller den 13:de. Tar dagen som den kommer.

de
Mia//
Bara för att det händer fredagen 13:de, så tror folk att det är oturdagens fel. Hade det varit annat datum, så skyller de inte på det.
Väl mött, Tatsja

Fredagar den 13:e har alltid varit bra och lugna dagar för mig och min familj. Även denna var lyckosam eftersom en av mina katter opererades i går och börjar nu bli bättre igen efter en tids sjukdom. Däremot gjorde det ont i plånboken, veterinärbesöket kostade!

Jag har vänt på den tanken,istället har det blivit min turdag. Så fort nogon yppar ordet att i dag är det fredag den 13 onde svarar jag,Underbart det är min lyckodag. 
Lev livet, det går inte i repris.