Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikett: tips
Läst 1368 ggr
aida97
0

va ska man göra om ...

hej  ..

jag undrar vad jag ska göra med finnarana Skäms jag skämms vart jag änn går     ,har varit o läkarn men hon hjälper mej inte har tagit massa krämer hjälper inte va ska ja göra?

korseett
0

Hej Aida97!

Finnar är hormon- och kostrelaterade. I din ålder är det något du får räkna med av att drabbas av eftersom hormonerna lever loppan just nu i din kropp. Finnar är inflammerade talgkörtlar och du får inte på något vis klämma på dom eftersom de då kan spricka nedåt och du i framtiden kan få fula ärr eller bruna fläckar av att du klämt.

Men du kan göra något iallafall för att förbättra situationen. När det gäller mat så ta bort så mycket socker som möjligt. Socker ser till att du får finnar. Socker finns i godis, läsk, saft, juicer, sylt bland annat.

Om du använder för kraftiga och uttorkande krämer till huden så reagerar den med att göra precis tvärtom- tillverka ännu mer fett och du kan få ännu mer finnar. Naturkosmetisk hudvård är mycket mildare än det som finns i parfymerier och apotek och fungerar på ett annorlunda sätt. Gå in på hälsokosten eller om det finns någon i din närhet som säljer naturkosmetik och skaffa rengöring och ansiktskräm som passar för acnehud.

Om du vill göra något enkelt med huden kan du alltid tvätta den med olivolja. Lite vatten först, sedan lite olivolja som du försiktigt masserar i ansiket, sedan tar du fuktiga bomullsrondeller eller en mjuk tvättlapp i tyg och torkar bort i ansiktet.

Lycka till

korseett
0

Jag ska tillägga det att när man börjar jobba med en acne hud kan problemen bli värre under en period innan det blir bättre så håll ut. Kola även upp om du har en naturkosmetisk hudvårdsterapeut i närheten så kan du få god hjälp där.

aida97
0

tack så kolla det