Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 1507 ggr
Clary
0

Dagens Pratbubbla 16/2

God morgon på er.

Blev lite sovmorgon idag Tassen försov sig Flört Vädret ser lite grått ut och frågan är väl om det inte kommer lite mer sånt där vitt uppifrån. Mitten av februari så trots allt har jag nog lite vårkänslor. Ska klippa ner eller rättare sagt såga ner mina änglatrumpeter idag och pyssla om de övriga övervintrande blommorna. I år ska jag inte spara alla skott av trumpeten hade ett 30-tal förra året, ett himla sjå att dela ut till alla.

Få se om tiden och lusten räcker till att sy nya gardiner också, köpte billigt tyg i Goa 6 kr metern, ångrar bara att jag inte köpte mer.

Ha en fin dag alla.

Kramis

Medarbetare på Feng Shui och Indien

sockerrattan
0

Burr…. under -30… för kallt även för mig!

Sitter på jobbet nu i govärmen! Ser ut att bli klarblå himmel idag!

Ha en bra dag!

Mia//

Tuva-Lena
0

Usch dåå sockerrattan! Skrikandes jag ryser bara jag ser hur kallt du har! Här är det -21 bara, men det räcker det med. Varför kommer inte go'värmen snart..?

VI kanske kunde skicka skott till varandra nu under våren om vi startar en tråd där vi skriver vilka blommor vi har - som just har ansat då…? Jag behöver påfyllning i alla fall. Alla mina blommor knäar så fort jag använder elvärmen på vintern - blommor och elvärme går bara inte ihop. Gråter

Idag skall jag jobba med en hemsida, sedan får jag se om temperaturen stiger så pass att jag kan ta en skidtur senare idag.

Fundera på blommorna go'vänner så kan vi hjälpa varandra att förnya i fönstren! Glad

En fin dag önskar jag er alla!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Hoppfull
0

Idag har vi haft sovmorgon då dottern har sin första sportlovsdag idag Glad Skönt!

Annars har vår diskmaskin lagt av vilket inte är superkul när man är fem + rader av tonåriga kompisar… mycket blaskande blir det!

Här är det lite trist mulet väder idag. Får se vad vi hittar på.

Hoppas att ni alla får en riktigt bra dag!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Clary
0

#2 Då vet jag vart jag ska skicka överskottet på "änglarna" och några frön av "kottefrukten" Flört

Har inte så många ínomhusväxter eftersom vi är borta så mycket vintertid men har en "vinterträdgård" som håller ca +10 där alla får övervintra för att sedan komma ut i trädgården. Tycker ditt förslag med en blomtråd är bra Glad

diaz55
0

God morgon till er!

#1 minus 30grader! hugaligen va kallt, minus 4 här i Örebro och mulet idag.

Va mysigt att höra dig Clary prata om blommor som övervintrat och behöver ny näring och bli ompysslade, får vårkänslor av detFlört.

#2 Jättebra ide Tuva-Lena, jag behöver oxå förnya mina fönster. och i mina rabatter ute. Spännande med nya växterGlad.

Ha en fin dag allihopa/kram lena

Clary
0

Härligt Lena vårkänslor är mysigt och just det här med blommor visar ju att våren faktiskt är på gång……….

mayolica
0

Hej!  Jag kan förstå att ni är trötta på vinter och tycker att det kan få bli vår nu. Här har vi ju bara haft vinter ca en vecka,så det känns inte så brottom än. Men det känns skönt att det går mot ljusare tider,så kanske man känner sej lite piggare

Ha en bra Måndag allihopa.      Glad

~ mayolica ~

linofoto
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

1:a februari tog jag detta kort vid en husvägg. Jag blev så glad och tyckte att våren äntligen var på väg. Sen kom bakslaget! Kallt - kallt - kallt!! Jag delar med mej av den avkomna våren!

//lino

korseett
0

inget Internet sedan fredag kväll och så sjuk ovanpå det så det kvittar ju. Sitter på jobbet nu, har proppat i mig febernedsättande för jag var tvungen hit tyvärr.

Ha det bra alla

nillanb
0

Första skoldagen i dag efter sport-lovet mm… vilka morgon trötta barn. -8 grader kallt i morse. Nu är det dags för att rasta Svea ha en härlig dag.

Walking Dog 

diaz55
0

#8 Vilka söta små solar, dom värmer,

Tack lino/kram lenaGlad

sockerrattan
0

#2 Även om jag på papperet har elvärme… så eldar jag i kaminen… o mina få blommor stormtrivs. Har bara elvärme i toa/badrum + när temraturen innomhus sjunker under  10 grader. Får alla mina kaktusar o orkideer att blomma!

Mia//

mayolica
0

Jag mådde inte heller bra av elvärme,kan mycket väl tänka mej att blommorna påverkas negativt.

~ mayolica ~

april4
0

#8 Vilka fina gula knoppar. Vad heter blomman?

Dagen har varit bra och lagom kallt, hade endast -4 grader i morse.

Långpromenad på förmiddagen ca 7400 steg och i km blir det 4.76 km.

abbis
0

Mina förfäder kan inte varit dom smartaste människorna som bosatte sig på den här delen av jordklotet….*L*

Idag har jag vatt till tandläkaren ..Man undrar om dom har dåliga inkomster för jag har aldrig hål i tänderna men hualige va eländigt det såg ut med tandstenen denna gången.Ny tjej som var tandhyginist kollade mina tänder först.Min tandläkare såg lite moloken ut då jag sa att det varit han som varje gång skrapat min tandsten.Nu skulle jag minasann behöva komma tillbaka och betala närmare 1000spänn för att få bort all tandsten som höll på att trycka bort tänderna för mig..Tidigare har tandläkaren tagit bort tandstenen för 200:-..

Jag misstänker att vi börjar bli för många som har bra tänder i min generation..ha ha ha

ha de gött

abbi

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
0

#15 Vet du, den tanken har slagit mig också abbi - oss tjänar dom inte mycket på. Att skrapa tandsten för tusen spänn låter nästan oförskämt.. Rynkar på näsan

#8 Måste bara få ge dig en liten klapp på axeln för din fina bild lino! Vilka underbara knoppar, och tänk snart tittar dom upp i rabatten hos oss allihop - ja vete sjutton förresten om jag får några vårblommor, för ifjol hade haren ätit upp alla lökar för mig! Skrikandes Fy på sä Stampe!

Imorgon förmiddag har jag min första sittning "in vito" så att säga. Pirrigt, men skönt också att få testa sig själv. Glad

Kul att ni gillar tanken med att byta skott med varandra! Jag skapar en tråd där vi kan kolla vad vi har till övers, och sedan får vi väl vänta tills det blir lite varmare så att inte de små liven fryser innan dom ens har fått slå rot.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Inlägget är låst för nya kommentarer