Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 1556 ggr
Clary
0

Dagens Pratbubbla 17/2

God morgon på er.

-7 och några få snöflingor faller rätt ok.

Har inte planerat något särskilt för den här dagen annat än mattvätt sen fortsätta med mina växter och se vad jag ska handla hem i den vägen. Det är då jag får tänka både en och två gånger för det finns inte plats för hur mycket som helst Obestämd

Ha en mycket bra dag!

Kramis

Medarbetare på Feng Shui och Indien

diaz55
0

God morgon allihopa!

Minus 7 grader här också och mulet.

Ska hälsa på mitt lilla barn-barn, William, idag, han är snart 2 mån och en solstråleGlad.

Ha en fin dag!

Kramar Lena

korseett
0

ordentligt sjuk med feber och hosta och har megatråkigtGråter Har fått tag på en ljudbok som jag ska lyssna till senare

Clary
0

Men korseettan då, skickar ett gäng styrkekramisar till dig och hopas du kryar på dig snabbt!

korseett
0

Tack clary! Jag har proppat i mig ibumetin och bisolvon så jag iallafall kan sitta upprätt ett tag men butiken kan jag nog inte ha öppen idag och jag får hoppas att ingen kommer heller.

Hoppfull
0

Usch ja, korseett, så trist! Du får försöka se det som en vilotid och tänka hur kroppen arbetar med reparationsarbete för fullt. Krya på dig!

Här snöar det lite lätt idag, kanske får vi se solen lite med.

Jag sitter och väntar på diskmaskinsreparatören… och snart ska jag skjutsa dottern till fritids som har öppet hus idag.

Själv har jag lite huvudvärk idag men ska eventuellt försöka ta mig ut på en liten promenix… om jag orkar.

Vad är det för sorts växter Clary? Jag har bestämt mig för att odla kryddväxter i år, men jag tänker åka och köpa färdiga små plantor sen och det finns inte förrän i mitten av april.

Jag önskar er allihop en riktigt bra tisdag!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Clary
0

#5 Kryddväxter kommer jag också att köpa färdiga plantor av. Nu gäller det frön som jag samlat på mig och sen måste jag se över om jag får plats med fler liljor och rosor Flört Pelargonierna måste klippas till också, hittar inga bilder på dem och inte heller Trumpeterna som blev närmare 2 meter höga. De behagade inte börja blomma förren i oktober förra året så jag fick ju inte njuta av dem så länge…

Nu har solen hittat hit genom molnen och då ser jag hur fönstren ser ut, fyyyyyy

Maddo
0

Det låter härligt att pyssla med växter. De måste vara en underbar känsla när man ser resultatet. Kryddor låter kul. Har en helt otroligt god kryddväxt,som heter Jamaika timjan ,undrar om någon känner till den? Tror den är rätt ovanlig.har lite håriga blad men såååååå  god.Den är inte så vacker just nu några pinnar som sticker upp,har ju käkat upp den stackarnTungan uteFår hoppas jag kan få satt nya skott när nu våren är på väg.   Ha en fin dag.. Och Krya på dig. Korseett.

Lev livet, det går inte i repris.

Hoppfull
0

Hehehe, ja jag är ju så totalt anti odling så det är inte klokt! Tycker att det är ett påhäng utan dess like! Men färska kryddväxter som jag kan ha i krukor inne, som inte behöver skyddas eller rensas i oändlighet har jag upptäckt är en sådan enorm källa till fantastisk matlagning. Så nu i vår tänkte jag köpa på mig lite färska kryddväxter.

Tyvärr är mitt enda köksfönster åt norr så de får inte riktigt det ljus och den värme de behöver, så jag får nog ha dem i vardagsrummet och springa emellan istället.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

mayolica
0

Hej! Får lite vårkänslor när jag läser om odling och blommor,jag hade mycket blommor innan jag blev allergisk mot dom,saknar att kunna ha kryddväxter i köket. Det blir sån skilnad på maten när man använder färska örter.

#7 Ucsh va Jobigt, krya på dej.

Ha en bra Tisdag

Glad

~ mayolica ~

Soffe
0

Krya på dig Karin!! Kram

Idag är jag fri hela dagen och har fått min skönhetsömn :-) Solen har varit framme här innan, vet inte vart den tog vägen :-/

Hoppas ni får en bra Tisdag alla!

Tuva-Lena
0

Håller med er, visst känns det härligt när man tänker framåt på allt man vill odla framöver! Jag brukat driva upp planten själv så snart är det dags för lobelian i alla fall, som behöver flera månader på sig för att blomma. Sedan har jag börjat så sommardahlior som blommar så tacksamt hela sommaren, krydväxter ja visst vill jag ha såna också. Sedan sådde jag "häxblommor" i trädgården i höstas, som är tvååriga, får se om det blir nåt utav dom också.. digitalis bl a.. Flört

Kallt idag annars, men nu bryr jag mig inte längre, det är som det är med vintern, nu skriver jag nästa inlägg om temperaturen när det har blivit varmare istället. Glad

Idag var det spännande för mig när jag hade min första sitter. Jag var skiiitnervös och tyckte att det stod helt stilla i knoppen på mig, men se det gick ju finfint! Jag kände mig så glad efteråt så jag gav sittern en avslappnande massage efteråt. Oskyldig

Skickar en kram till dig Karin som har drabbats av ohälsa på sistone, men nu kommer bättre tider. Och du, nu skall jag ge dig lite underhållning när jag börjar med din avläsning.. Krya på dig! Kyss

Ha en fin eftermiddag all goa vänner!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

april4
0

Du får krya på dig korsettan. Det var väl inte så längesen du var sjuk!!

Idag var det verkligen halt ute. Jag höll på att ramla av cykeln, men fick tag med handleden och aj, aj, så det gjorde ont. Man blir så arg på gatukontoret som fuskar när dom plogar och sandar. Ingen tanke på cyklister att dom ska korsa gator oxå.

Då ligger det massa gammal snö som blivit till iskucklor precis där cykelvägen tar slut. Ser man inte dessa, så är olyckan framme. Annars så har min dag varit bra.

korseett
0

nej jag hade ju nack och huvudvärken som jag har kvar lite av och en miniförkylning i januari på fyra dagar, annars har jag inte varit så här sjuk sen en sommarflunsa under midsommar 2007. Och nu har maken kommit hem och insjuknat med. Jag är såpass att jag kan gå ut och hämta ved nu men det är nog allt jag orkar med, sen blir det sängen igen. Tack för alla hälsningar. Kram

abbis
0

#13Inte kul med förkylningar..krya på dig

När jag sitter och läser om era kryddväxter så kan jag berätta att jag får hem behållare som man kan stoppa i avklippta kryddväxter som i denna fantastiska mojäng står sig upp till 10 dagar..En annan mojäng som man kan odla kryddväxter 5 ggr fortare än i kryddlandet kommer oxå hem framöver.Blir samma atmosfär som i ett växt hus..Är framtaget av Nasa..

Har glada nyheter..Vi har blivit godkända som hyresgäster i Karlskoga ..Kontraktet på väg!

En annan glad nyhet är att min revisor backat och lagt ner kravet på det extra jobbet han gjorde  utan att fråga mig..Fogden skickade brev att målet lagts ner idag..15 000:- + för mig*L*

Min sambo sa -Det är ingen som sätter sig på dig!!!!

ha ha ha ha

ha de gött

abbi

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

april4
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bra jobbat abbis ang revisorn

Grattis till nya lokalen i Karlskoga.

Tiia
0

#13 Krya på dig,Karin

#14 Grattis,abbiGlad

korseett
0

tack Tiia och abbis

Grattis abbis!!!

Tuva-Lena
0

#14 That's the spirit abbi! Skrattande Åhh det är så härligt att läsa om dina framgångar och att man aldrig skall ge sig! Aldrig! Underbart också att kontraktet kommer som på beställning när dagen går i leendets tecken! Lycka Till och kram! Glad

#13 Hoppas att flunsan ger med sig nu korseett, ser att du fått healing ikväll.. Styrkekram igen, och en till gubben också!

Har du inte skaffat nån spark än april? Obestämd Det är ju livsfarligt att cykla på vintern, speciellt nu när temperturen varierar från plus till minus hela tiden hos er där nere. Och akta handleden! Den vanligaste frakturen hos "äldre" kvinnor är Radiusfraktur, alltså handledsfraktur, så pass opp! Förvånad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

sockerrattan
0

Här har det varit svinkallt hela dagen! Tur att man har fått varit inomhus…

Här har det varit städning o eldning på tapeten hela dagen!

Mia//

april4
0

#18   nej det har in e blivit nån spark. Folk skulle nog titta konstigt om man hade en sån här. Själv är jag uppväxt med spark och vi hade riktiga vintrar då med mycket snö och riktigt kallt.

Jag är tvungen att ta mig till jobbet och då blir cykel, bättre än att promenera.  För det första så slipper jag bära och för det andra, så är det lite lindrigare för  höften. Ändå så promenerar jag mycket dagtid, men det är inte samma sak. På morron så jäktar jag ännu mer om jag går. Konstigt nog så verkar handleden ha klarat sig.

Inlägget är låst för nya kommentarer