Pratbubblan 18/2
Godmorgon allihopa. Här kommer Onsdagens pratubbla.
Ha en bra dag.
~ mayolica ~

Go morgon på er och tack mayoica för att du startade bubblan, har problem med min dator så nu snodde jag gubbens en stund.
Ser ut att bli en solig dag så jag lämnar röjningen åt sitt öde och försöker hålla mig ute istället.
Ha en bra dag!
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Go'morgon mayolica och alla ni andra! 
Jag lovade ju att inte prata väder förrän temperaturen hade gått upp en aning, och idag skedde undret. Endast 13 grader kallt nu på morgonen och det känns underbart. Rådjuren var här när jag klev upp och nu har dom börjat knpara på mina bärbuskar, så jag får nog köpa lite havrekross åt dem istället. Dom har det väldigt jobbigt nu efter kylan, det är nu dom behöver ladda om batterierna för att klara resten av vintern. 
Idag åker jag in till stan, skall följa med mamma till sjukhuset för efterkontroll och skiktröntgen, där dom kollar att infektionen i levern har gett med sig. Skall passa på att shoppa lite inredning till min nya praktik samtidigt. Finns en billig affär där jag kan fynda. Dom här lyktorna köpte jag för 59 kr och dom blev jättefina på köksväggen.
Ha en underbar dag allihop! Kramar! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
God morgon hm, stressig morron. Vi försov oss. Hoppas på en lugnare dag. Fibroyoga i kväll härligt
nu ska jag palta på mig massor av varma kläder och gå en lååång promenad med Svea.
Ha en härlig onsdag
Nilla

Halloj alla!
Här är vi halvvägs in i sportlovet och jag börjar vara alldeles slut av min dotters intensitet när hon är hemma hela dagarna. Idag bakar vi bullar så att vi har något att göra, så ikväll lär jag nog vara helslut 
Ha en riktigt bra dag alla!
Och jag önskar lycka till till mamsen Tuvan!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Godmorgon tjejer
tittar bara in en snabbis nu jobb jobb jobb
ha de gött
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
#1 På så vis,undrade lite när klockan var nästan nio och det inte fanns nån bubbla. Hoppas du får ordning på din dator.
#2 Hoppas att det går bra för din mamma. och lycka till med den nya praktiken,fina lyktor.
#3 Fibroyoga låter intressant,är den anpassad för firomyalgi?

~ mayolica ~

Nu ser det ut som om datorn vill vara med igen 
Få se om jag inte ska ta en tur till Norrtälje idag och se om jag kan göra några fina fynd eller också låna en av grannens hundar för en långpromenad, äh det får nog bli hundpromenad 
Abbis, vad bra att det kommer positiva besked till dig nu, det behöver du efter allt trassel 
Kramis på er
hej på er! Nu är vi två hemma som är sjuka, maken insjuknade igår em. Men jag har ingen feber idag -tjoho- men halsen, jösses. Jag har knappt någon röst. Svärmor har handlat lite åt oss och ett glas läskeblask river skönt i halsen må jag säga. Ljudboken är redan slut men nu orkar jag vara uppe lite mer.
ha det bra alla
Brr.. en lång kall promenad, men Svea var lycklig.
Mayolica . Ja fibroyoga är en mjuk form av kundaliniyoga den vänder sig till personer med fibro, långvarig smärta eller utmattningssyndrom.
Den innefattar mjuka enkla yogaövn. avslappningsövn. och meditation
Dessutom försöker vi synliggöra de beteendemönster som kan ha varit en bidragande orsak till symptomen och sjukdomstillståndet.
#9 Ja men det låter ju jättebra att det finns en sån variant av yoga. Jag provade en vanlig yogavariant en gång,som inte var anpassad för fibro. Fibron blev värre jag hade jätteont lång tid efteråt, så jag har inte vågat prova nån mer yoga,men om jag får möjlighet att prova den varianten så ska jag göra det.
~ mayolica ~

Puh nu har jag, eller vi, bakat, gräddat, diskat, lagat lunch och käkat… puh, jag är så slut så jag är alldeles skakig.
Så roligt att höra abbis säger jag med! Äntligen vänder det lite!
Vilken bra yoga! Yoga kan nog vara lite häftigt om man har väldigt ont. Själv fick jag köra de allra första övningarna, som är som uppvärming/uppmjukning i ett helt år innan kroppen klarade annat.
Ojoj korseett, ni har fått det rejält! Är det årets influensa tror du? Låter skönt att du är på bättringsvägen i alla fall! Hoppas att maken tar sig igenom hyfsat lindrigt!

#12 Du behöver semester, när sticker vi 

Hahaha, ja så känns det emellanåt
Hade jag haft en lite mer stabil plånbok, ex-man och kanske fungerande barnvakter så hade jag varit på direkt! Men nu är allt ganska komplicerat och kräver miutiös planering om det ska fungera… men det går ju det med!!
Hej på er. Skönt att vara hemma efter ett arbetspass. idag har jag promenerat 12598 steg och omvandlar man det till km så blir det 8,44 km. Oj, jösses tänkte jag när jag såg det, har jag gått så mycket. Man märker det inte, utan man går och går och längre bit för varje gång. Har jag tur så kommer jag i bikinin till sommaren.

Va på kurs idag! Jätte-kallt att ta sig till mötespunkten! Vi hade -27 när jag for!
Mia//
Tack för alla glada tillrop..jag behöver detta nu 
Har suttit på motionscykeln i 25 minuter får ta det lugnt när jag är nybörjare..Kommer inte ut alls på dagarna så det får bli ett alternativ..Får se hur länge jag står ut*L*.Jag såg mig i profil i spegeln jag har framför drejskivan idag och det va ingen rolig syn ha ha ha ha
Yoga ska vara bra har jag hört men måste man köra fibroyoga kan man inte ta det lite lugnare med vanlig yoga ?..Jag fick en CD med yoga med en prenumeration jag går och blänger på ibland*L*
ha det gött tjejer
abbi
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/