hjälp...
Igår fick vi det sorgliga beskedet…
I januari fick min systers sambo reda på att han har cancer. Han har tumörer i tunntarmen och i levern. Idag fick de beskedet att läkarna inte kan göra något. Levern är i för dåligt skick och den friska delen har fått en sjukdom som har gett honom skrumplever. Med cellgift kan han leva i högst ett till två år till.
Vi vägrar att ge upp! Han är bara 40 år och har två barn. Är det någon som vet några alternativ mediciner?
Tack snälla för er hjälp…
Dystra kramar från Lenha 

Ojojojoj så tragiskt! Stackars er och stackars honom.
Om det vore mig det handlade om skulle jag kontakta Markus Gårdbäck och hans fru. De är de jag i dagsläget vet kan hjälpa om det går. Hans hemsida finns här ring honom och berätta och fråga vad han tänker. Hans fru kanaliserar och kan ge änglahealing.
När det gäller levern skulle jag omedelbart börja äta mariatistel som har mycket god inverkan till och med på skrumplever.
Nu har jag ytterst begränsad kunskap i något dylikt och talar enbart utifrån hur jag skulle handla själv. Jag förstår helt och fullt desperationen och att man är beredd att pröva vad som helst för bot eller åtminstone lindring.
Jag önskar er verkligen all lycka till. Säkert finns det fler härinne som har tips och goda råd.
Kram!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Tack så jätte mycket för din hjälp Hoppfull!
Jag har skrivit upp namnet på tisteln och ska nu gå in på hemsidan.
Många kramar från mig.

#2 Håller med Hoppis ang Markus, helt klart värt att prova. I övrigt kan jag bara skicka varma heande tankar till er alla berörda.
Kramis
Medarbetare på Feng Shui och Indien

Jag håller med #1 och själv skulle jag komplettera med bl.a. björkaska och massor av antioxidanter (något bra kombinationspreparat i rejäla doser, man tar oftast för små doser). Och att stärka kroppen så mycket det bara går, se till att den får optimala doser av alla näringsämnen den behöver så att den har något att jobba med. (tex Helhetshälsas Supergreens)
Två saker jag lärt mig i samband med denna sjukdom är att den trivs i en sur och syrefattig miljö. Så hjälp kroppen att bli basisk (t.ex. björkaska) och syrerik (tillskott m.m.)
Kram!

Absolut instämmer jag här med #4 plocka bort all mat med tillsatser och satsa på ren och kravodlad mat. Dessutom ett kraftigt kosttillskott från en bra leverantör som just Helhetshälsas SuperGreens, eller Alkagreens eller Mighty Greens som alla är bra komplement som man kan ösa på rejält med!
Likaså är det viktigt att göra kroppen basisk som #4 säger, här kan det vara läge att plocka bort det mesta köttet (åtminstone gris och nöt), men även socker och säd. Liksom komplement för att kalka det sura. Björkaska har jag ingen egen erfarenhet av men har hört andra, själv åt jag kalcium/magnesium från helhetshälsa som har väldigt bra produkter.
Jag skulle även rekommendera er att läsa detta det handlar visserligen om en annan sjukdom men hur hon botar sig med att ändra sina kostvanor.
Och åter all lycka till och Kram!

Tack så mycket för ert engagemang och hjälp.
Jag har tittat lite på internet nu efter mariatistel. Jag ser att man kan beställa den på lite olika internetsidor. Tänkte höra om ni vet om man kan köpa den i någon butik? Jag befinner mig just nu i Sthlm. Detsamma gäller björkaskan. Ska tänka på kosttillskott och att göra kroppen basisk. Som det är nu ligger han kvar på sjukhus och ska troligtvis opereras akut idag för en infektion i gallblåsan. Han har fått dropp de senaste dagarna men för hoppnings vis så blir han bättre snart så vi kan börja tänka på dessa tips om föda mm.
Känns väldigt oroligt just nu…
Jag ska läsa länken du skickade till mig nu Hoppfull.
Tack än en gång för ert stöd och hjälp.
Kramar!

Är så ledsen för att ni ska behöva gå igenom detta hemska, önskar jag kunde göra mer.
Skickar alla helande tankar och böner jag kan till Er.
Med all önskan om ett mirakel/kram lena

Man kan alldeles säkert köpa det i en välsorterad hälsobutik vilket det borde finnas ett flertal av i Stockholm. Tyvärr är inte jag så bevandrad i Stockholm längre… men det borde gå att finna på nätet även det.
Personligen föredrar jag mariatistel som tablett (finns som droppar med) men det beror på hur han vill ha det förstås.
Kram på dig/er!

#6 Ja ni får ju ta det steg för steg nu, det svårt att genomföra allt på en gång särskilt som han fortfarande är på sjukhus och ska opereras. Men ta bit för bit efterhand som det går, annars känns det nog övermäktigt även detta med tillskott och allt, utöver det jobbiga ni har som det är… Börja i en ände, och dyker det upp frågor och funderingar efter hand, som det säkert gör, så är det ju bara att hojta till här igen. 
Många kramar!