Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettnaturlig-hudvård
Läst 11576 ggr
linofoto
4

Håravfall

Hjälp!

Jag har börjat tappa håret vid tinningarna! Finns det något man kan göra åt det? Det verkar finnas så många kloka människor här med olika lösningar på problem!

lino

[asamaria]
0

Öka blodcirkulationen genom att ta linfröolja. Obs. måste vara i mörk flaska, ekologisk är det bästa. Smakar urkelljunga enligt min sambo.

Tuva-Lena
0

Ditt håravfall kan också bero på hormonstörningar, så äter du p-piller eller precis har börjat med det/slutat med det, så kan håravfallet komma därifrån. Jag råkade själv ut för det när stora tussar lossnade bak i nacken. När jag slutade med pillren så uphörde också håravfallet. Det kan ju ocks vara någon näringsbrist du lider av, men det vet du nog isåfall. Hör annars med en frisör som är hårolog. Vi har ju Waara här på forumet, synd att hon inte har varit inne på ett tag, men annars kan du ju pm:a henne. Du hittar hennes pm adress under den här länken. Lycka till linfoto! Glad

Waara

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Maddo
0

Ja vet ett sätt som min mor arbetade med under hela sitt liv.Men hon va expert,vilket jag inte är.Men jag vet att det handlar om blodcirkulationen, och en spesiell borstteknik för att öka denna.Att bara hälla nogot i håret fungerar inte,man måste stimulera blodcirkulationen, Jag är så dålig på datorer så jag vet inte hur man länkar sidor,men skriver adressen så kan du goggla på det. WWW.huntingford.com hoppas du hittar nogot där. Ha en fin dag.

Lev livet, det går inte i repris.

Maddo
0

Nu blev jag gladSkrattande Det blev ju en länk utav sig själv. Va de inte svårare.Haaa!!!Haaa!!!

CarolineO
0

#3 Borsttekniken är att man använder en stålborste och borstar från fingerspetsarna och uppåt längs armen ca 5 minuter åt gången under flera ggr/dag.  Ju oftare, desto mer verkan ger det, men har man känslig hy kan man bli öm om man gör det för ofta…
Man kan även gnugga naglarna mot varandra, så hårt man kan utan att det gör outhärdligt ont, också det ca 5ggr/dag flera ggr.

mayolica
0

#5 Jag fick inte uppfattningen att det var frågan om stålborste i detta fallet,utan en borste av naturfiber. Det är nog något annat du tänker på.

~ mayolica ~

linofoto
0

Tack alla för era råd! Jag har redan börjat gnugga mina naglar så det känns i hela kroppen!!  Cool

lino

Maddo
0

Nä bevare mej väl!!Stålborste???? Ta en titt på sidan där står mycke om alternativ behandlingar.Det är ju det de här handlar om,om jag inte läst fel.Naturmetoder.Trodde det var håret det handlade om.Skrattande

[asamaria]
0

Nu kommer jag att tjata om det här med vad man äter igen. Ofta beror håravfall på dålig blodcirkulation. Hårrötterna får ingen näring - de dör. Vad beror dålig cirkulation i huden på? Blockeringar givetvis. Äter du någon mat du inte tål hamnar slaggprodukter och annat skräp från tarmen ute i kroppen och täpper till på olika ställen och/eller dyker upp som utslag/eksem/finnar. Det bästa är att ta bort orsaken till det som blockerar. Antingen själva blockeringen eller något födoämne. Blod- eller hårmineralanalys eller en homeopat som använder sig av en Vegaapparat kan påvisa vilket/vilka födoämnen man reagerar på. Sedan gör man en utrensning och hjälper kroppen att öka cirkulationen med tex linfröolja.

Kan ge ett exempel; min sambo tål inte mjölkprotein. Han hade skorv i hårbotten så att det räckte och blev över. Hur mycket cirkulation tror ni att det finns då? Han klagade på att hans tinningar började dra sig uppåt. Till slut lyssnade han på mig att ta bort mjölken, tog ett kosttillskott för cirkulationen och linfröolja och håret började att växa utGlad

Kram Åsa

JILE
0

GladIntressant, min brors son är 12 år och fick tidigt alopecia areata (fläckvis håravfall, eller helt håravfall)som läkarna säger. Är det någon som har erfarenhet av detta eller har något tips på botemedel.

De gick till en zonterapeut som sa att det var dåligt näringsupptag och att han måste ta mivitotal + bor. Men han tyckte det smakade illa och sen glömdes det bort. Jag vet att de finns i kapslar nu mivitotalen så nu kan de börja igen. För jag tror att zonterapeuten har rätt.

Kram Jile

mayolica
0

Vissa läkemedel har oxå den biverkningen,att man tappar hår.

~ mayolica ~

linofoto
0

Tack ALLA som ger goda råd!! Jag gnuggar mina naglar och ska kolla andra tips här.

#9 Tack för din långa kommentar. Jag dricker inte mjölk och är utbildad inom kost, så jag borde vara ganska välnutrieradSkämsmen någon blockering finns nog, svårt att finna den bara.

#11 Tack för ditt råd. Jag äter inga läkemedel, på sin höjd en alvedon någon gång.

Maddo
0

Ja allt det där står faktiskt om man går inn och tittar på huntingford. #9  Hon är kunnig i detta ämne,inte bara med borstarna,utan hela kittet,inifrån och ut.Tycker du ska kika inn,eller slå en signa linofoto.Hon kan säkert ge dig bra råd.Flört

CarolineO
0

#6 Aha, naturborste… Ja, då var det ngt annat hon gjorde.
Men mot håravfall hjälper det iaf att använda stålborste, fast det borde gå med andra sorter också.

#8 Ja, håret… När man borstar så, så förhindrar man håravfall…

Maddo
0

#10 vet att min mor ,hade hand om barn också som hade dessa sjukdomar alopecia areata.Hon är tyvärr död nu men hon utbildade denna kvinna som nu har lärt sig denna metoden.Det är ju mer saker idag som lagts till men det min mor va expert i är just angående alla dessa hår sjukdomar.Som är Huntingford.Även läkare rekommenderade folk till henne och Läkare gick dit själva,så nog tror jag du kan lita på detta ,min mor använde sig endast av naturmedeciner och medel i kombination med behandlingar.Mjäll,skorv,sorerasis,fett hår,ja allt som man kan tänka,för att inte tala om helt kala som fick hår tillbaka.Så jag tycker att du kan slå en signal och rådfråga. Det kostar ju inget.KRAM och lycka till..Skrattande#14 Tur mor min inte läste detta med stålborste HaaahAAA. FlörtTror inte många hade kommit om hon satt en stålborste i skallen på dom.Ha en trevlig helg.Skrattande

JILE
0

GladJa var på nätet och läste om denna huntingford förut, för inte så längesedan, och det verkar intressant.

Tack för tipsen, synd att din mor ej finns längre i livet, men det är ju bra att metoden lärdes ut och nu finns kvar.

Kram jile

Tatsja
0

Vi kvinnor kan få håravfall genom mediciner och arv. Vissa mediciner som är antidepp, eller för magsår, är biverkning hårtappning fram. Jag vet.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Maddo
0

#16 Ja hon var mycke omtyckt av sina kunder,och som sagt hon arbetade tills hon var 70 år det va ju hennes liv att hjälpa dessa mäniskor som mådde psykiskt dåligt på att tappa hår m.m. Vi skojade alltid och sa att hon kommer att bara ramla ner över en kund i hjärtinfarkt.Hon var en eldsjäl med medfödd healing i sin själ,och händer.Men man kan ju inte sälja sin själ bara tekniken.Men jag ser att det står mycke nytt,mamma höll sig till hårvården och massage.Alltså det med Huntingford som står om hårafall m.m. #17 Ja man kan säkert tappa hår av medeciner m.m. Kan väl säga att jag själv inte varit den bästa med vitaminer och näring,och förundrat mej över att jag ej tappat håret eller blivit sjuk.Så det är nog mycke annat som ligger i grunden.Kanske arvsanlag m.m.Men jag va alltid avundsjuk på mor mins hår,jag har tunnt medans hon hade en kalufs utan dess like.HaaaHaaa!!!Men hur kul e de när en mor alltid tjatar om att man ska borsta borsta varje dag,blir ju oftas tvärt om.Men idag kan jag se tilbaks o förstå att hon hade ju rätt.Hon va ett levande exempel. Ja nu får jag gå inn å titta på kost och kvinna.KRAMAR MADELEINE.Glad