Dagens Pratbubbla 21/2
God morgon på er.
Här faller det fina vita flingor lugnt och fint.
Ska straxt iväg till skolan och sen är det hem och förbereda mat, en av sönerna kommer över på middag, trevligt.
Inte så mycket annat på gång som jag vet nu blir nog en lugn dag.
Ha en skön dag.
Kramis
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Gomorron. Vaknat till en strålande sol, blå himmel och -10 grader.
Städning blir det idag, annars lugn dag.
Ha en fin lördag.
Går du i skolan på lördagar?
Kallaste morgonen hittills -12 grader. Solen håller på att kika upp bakom suddiga moln. Sen är det iväg på barnkalas med den minsta och ridning med den äldsta.
Ha en bra dag.
Kram Åsa
Vår i luften! Underbart solsken och endast -7 grader. Det blir nog en skidtur på eftermiddan..
Igår blev jag "opasslig", som man sa förr, jag fick nackspärr och ischias på samma gång! Men min laser och lite massage fixar det mesta. Det är nog kylan som har varit, samtidigt som det är tungt att arbeta i stallet och bära allt detta vatten. Musklerna hinner inte värma upp på morgonen helt enkelt.
Nu skall jag arbeta med lite bildhantering till en hemsida, men sedan blir det skidorna! Tror jag plockar med mig lite björkris på vägen hem, imorgon är det ju fastlagssöndag..
Ha en skön dag allihop! Lördagskram!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Hej tjejer
Idag blir det halvdag i butiken…Eftersom jag idiotförklarat hela Nora enligt en debattör i en debatt på Na:s debattsida om priserna i Nora så kanske vi får stå här själva idag
…skämt åsido ….Det ska bli skönt att det är helg och vet ni vad det bästa är med lördagen ….jo att man är ledig hela söndagen..
Nu ska jag ut och måla majolica!
kram på er
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
hej på er! idag är jag på topp igen. Katterna river ner snö och jag håller på att bli fullständigt galen på dem. Och det har satt igång att snöa med, ska ju bli jättemycket idag av den varan.
Ha det bra alla!

minus 7 och lite snö som pudrar,
Vad glad jag blir Tuvan när du skriver om våren och björkris, det som göms i snö kommer upp i tö
.
Idag måste julgardinerna ner och lämna plats för vårgardiner med tulipaner på, hur ska jag komma undan
.
Ha en underbar lördag allihopa/kram lena
Yes, lördag morgon sovit lite längre yngsta i väg på sin träning grabben sover,ska ta en promenix med Svea. -2 och strålande sol.
Systerdotter fyller 14 år idag,födelsedagskalas i kväll.
Måste kanske hinna med lite tvätt och städning,popcorn lite över allt dottern hade lite små tjejer här igår för att titta på Let´s dance.

#2 Nejdå jag städar av innan bingogänget ska ner och spela.
Visst är det vårväder, solen skiner för fullt och fåglarna har full serenad här. Har bland annat 5 koltrastar som övervintrar här och de sjunger så vackert tillsammans med blåmes och talgoxe.
#4 Det kanske blir motsatt effekt du får butiken full med folk bara för att de vill se vem du är 
Önskar alla en toppenlördag! :-)
Kram
Städ och tvätt och en snabbis till syrran blir det idag.Har lite huvudvärk idag,men det ger sig väl med lite massage av gubben
Jag har lindat honom runt mitt lillfinger

#10 Tvivlar jag inte ett ögonblick på 

Hej allihop!
Idag ska vi ta en tur till Ikea och fixa det där badrumsskåpet vi skulle ha fixat för två år sedan 
Så ska vi göra semlor på bullarna dottern och jag bakade i veckan.
Ha en riktigt bra lördag och lördagkväll allesammans!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

hej på er! Först nu var datorn ledig…
Vi har sol o -3. Så jag är nöjd!
Ha en bra dag!
Mia//
Hej allihopa här är det fortfarande vinter och snö,men inte särskilt kallt. Känner att jag har lite promenad brist,får väll gå ut lite innan jag börjar med mat.
Ha en bra Lördag

~ mayolica ~
Här har det snöat dasslock sen lunch..Var ute en promenad i mina nya stövlar som sambon kom och överraskade mig med .Jag som varken fyller år eller har namnsdag..Puss på sambon
Har gjort ett jättefat med ett alldeles nytt sätt för mig att dekorera som är inne i brännugnen nu..Tror ni jag kommer ha bråttom att glänta på dörren
Försökte lura hem mamma ikväll med löfte att jag skulle klippa och slinga henne..men när jag nu ringde hade hon ångrat sig ..Hon va så sjuk så sjuk och legat i sängen hela dagen sa hon..Det va bara det att hon glömt att hon ringt 5 ggr innan och låtit pigg och varit uppe hela dagen..Hon är bra snurrig nu.
Det blir melodifestival och god mat som sambon fixar..man är rätt bortskämd alltså!

Åh vilken gullig sambo du verkar ha abbis!
Vi har varit himla duktiga och fått i ordning i vårt andra badrum idag… efter bara två år. Men det blev kanonfint! Nu kan man bada med tända ljus däruppe 
Ha en mysig kväll allihop, själv har jag fått ett glas rött och ska snart käka tacos. Sen hoppas jag att vi kan spela lite spel då jag inte gillar melodifestivalen alls.
#16 Åhh Hoppis, vore jag du skulle jag ta med mig vinglaset och hoppa ner i badkaret med gubben - med tända ljus och rubbet! Myyysigt!
#15 En till som håller kärlekens låga brinnande är ju du abbi, men jag förstår din sambo. Inte en dag blir tråkig i ditt sällskap!
Du tar väl stövlarna med dig ner i sänghalmen antar jag..?
Du kan väl lägga in en bild på ditt sista alster? Det låter som det vore nåt alldeles speciellt.. 
Nu måste jag kika till kycklingen systrar, ingen matalagningssambo här inte! Han får agera stalldräng på helgerna istället - fast jag gärna skulle byta förstås.. 

#17 Hehehe, ja det hade varit mysigt det! Nu fick vi hem dottern som varit hos farmor och farfar två nätter (va!! första gången på ett år!!) så det blev inte en kväll i romantikens tecken just ikväll. Men nu finns ju möjligheten i alla fall 
Hoppas att ni fått en riktigt bra fredagkväll allesammans!

#18 Men Hoppis är det inte lördag??? 

Hahaha, känns som fredag eftersom vi varit lediga sedan i torsdags 
Ha ha …ja jag lägger in en bild om det blir bra*L*
Både kyckling och melodifestival avklarade. Smakade mumma med middan, men såg ni Alexander Bard tjejer!? Inspirerad av Gothenburg Horse Show möjligtvis - ridhjälm, ridspö och rubbet!
Bra låt hade dom ialla fall som vanligt. Annars var låt 4 min favvo ikväll - snygga grabbar dessutom..