Dagens Pratbubbla 23/2
God morgon alla.
Trött men kaffet var klart när jag tog mig ner för trappan så snart är båda ögonen öppna hoppas jag.
Dagen blir väl halvlugn barnbarnen sportlov så jag misstänker att stor tösen kommer in en sväng för att prata av sig lite, kanske göra löksoppa tillsammans.
Ha en bra dag
Kramis
Medarbetare på Feng Shui och Indien

Åh det låter så mysigt med dina barnbarn!
Här är sportlovet slut så vi har masat oss upp och tösen har precis gått till skolbussen. De har lagt om hennes taxi-tider så vi får från och med idag sovmorgon med en halvtimme varje dag! 
Igår kväll regnade det här så nu är nog snön på väg att försvinna… för min del kan det faktiskt få gå mot vår sedan!
Ha en bra dag alla!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
idag ska jag jobba, ligger ju efter men får göra det viktigaste först. Ha det bra alla

Va fint Clary att ha någon att gå till och prata av sig lite, myspys för er båda.
Idag mulet och nollgradigt i Örebro, en bra måndag tycker jag
.
Ha det gott/kram lena.

Godmorgon alla!
kommit massor med snö här… men lagom tempratur i alla fall!
Jobbar som vanligt måndagar!
Ha en bra dag !
Mia//

God morgon!! Ja idag känner jag mig utvilad och redo att ta i tu med städningen
Vi har faktiskt lite snö kvar här på kusten , så det känns underbart när solen är framme. Man får skynda fynda om man vill ha snökort , för här ligger de inte så länge. Fin dag till er alla./ Maddo
Lev livet, det går inte i repris.
Hej! nu är helgen slut och det måndag igen. Jag har tagit en härlig sovmorgon,det var skönt för jah har kännt mej så trött på senaste tiden. Ska passa på att gå ut innan solen och snön försvinner,#5 ser att det ligger lite snö kvar.
Vad konstigt iFokus såg ut idag jag ser inte den svarta rutan,där man klickar in på min sida mm och serom man fått nya meddelande ???
Ha en bra dag
~ mayolica ~
Hej på er allihop! 
Ja helgen är över och jag fick ett akutjobb nu på förmiddan, men det tackar och bockar jag för så ödmjukast. Tänk va hemsk man är, när människor får ryggskott eller nackspärr så "jublar" man..
Den enes död den andres bröd som min pappa alltid sa.
Resten av dagen skall jag uppdatera en hemsida, har två st nu under veckan att jobba med. Det är sköna dagar då jag kan lägga upp dem precis som jag vill.
Lite grått ute idag men varmt och skönt, så det blir en promenad på eftermiddan, sedan får jag se om jag hinner sy gardiner också - och göra tvål, och fortsätta med avläsningar.. och .. och .. Nä, nu får jag ge mig! 
Imorgon käkar vi i alla fall semla - det vet jag! 
Ha en fortsatt fin dag allihop! Kramar!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Idag har det varit skönt ute,med lite jobb på förmiddan.Takida älskar den blöta snön,men han har fått så lång päls att det bildas snöklumpar i pälsen.Hihi,han ser för rolig ut
Daisy törs inte ut förrän våren kommer
Håller fortfarande på med luffarslöjden och nu har jag börjat virka lite smycken med färgad metalltråd och kristaller
ska till ortopeden snart…ha en fortsatt bra dag
Hoppas det gick bra hos ortopeden. Du kan väl maila mig om det.
Själv har jag haft en rätt bra måndag. En promenad på ca 4 km. Höll på att ramla på en isfläck, men som tur var så fick min arbetskamrat tag i mig i sista sekunden. Jag hade slagit både huvudet och svanskotan, det är jag säker på. Mycket skratt och bus på jobbet. Skönt att vara hemma i lugnet igen.
Hej på er..
Idag har jag jobbat halvdag .Vi tog en tur för att kolla pulsen i Karlskoga en vardag samt mäta lite på lokalen .Är imponerad över dessa enormt stora butiker i en ändå liten stad. Kapp Ahl,Lindex, HM,Hemtex,Duka,Dressman etc etc i 2-300kvm stora lokaler på varje.Dessutom byggs det mer..Pratade med en tjej som stod i en jättmysig inredningsbutik .Tyvärr lät hon lite negativ på folks köptrogenhet.Dom har samma fenomen där som i lilla Nora…Jag sa då till sambon -Vad ger vi oss in i! ha ha ha ha ..
Har skickat en affärsplan till Almi idag..Vi får se om dom tror på idén*L*
Så idag fick jag komma ut i friska luften lite..det är inte ofta man blir utsläppt i veckorna*L*
Är det fettisdag imorgon*L*
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Folks köptrogenhet, eller brist på, förekommer nog i alla småstäder, tror jag. Här åker man till Sundsvall för att shoppa. Det är en 13-14 mil men det blir samtidigt en utflykt och lite miljöombyte - och en annan viktig sak; man får vara anonym några timmar, det behöver vi allihop ibland.
I lilla Sollefteå kör dom en kampanj just nu. Man intervjuar folk om deras köptrogenhet, och beroende på hur många % av alla inköp dom gör i hemstaden är dom 30, 60 eller 80 o s v.. Man publicerar alltid några såna intervjuer i en månadstidning som alla hushåll får - som en påminnelse om att man skall gynna företagandet på hemorten.
Håller tummarna för ALMI!
#8 Vad pysslar du med nu Tiia, inom luffarslöjden..? jag kommer inte igång med den! Var finns tiden? Men jag har nya idéer jag också. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
#11 mest ljusstakar och småskålar