Ladda om batterierna..
Vilken vinter vi har haft! Ja än är den ju inte över och just den här tiden behöver vi lite extra energi för att orka fram till våren.
I den här tråden kan ni skriva in era egna tips, på hur ni laddar om batterierna för att orka ända in i mål.
Jag försöker så ofta jag bara kan, att vara ute i friska luften och lapa i mig den lilla sol som orkar över horisonten. Mycket frisk luft, lagom med motion och apelsiner i mängder alltså! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Jag tar gärna emot tips :-) Jag har tyvärr inga bra själv.. Men frisk luft är aldrig fel, det är gött :-)
"Ingen kan vara nere med en ballong"..som en N.asse sa..
Ute var det idag rå-kallt o blä-slaskigt,ingen luft,mer fukt-dimma,då kan man tända ett ljus,en balja te ochladda med en bok från den där skabara-högen ..sprida lugn omkring sig,istället för skabarajäkt
penke
man kan ju planera omplantering av blommor o skott,oxå..*skratt*
Jättebra idé penke! Att plantera om blommorna och sätta nya skott får en att tänka på ljusare tider!
Jag knöt en fastlagskrans idag i björkris så nu skall den bara dekoreras. 
Jag brukar promenera varje dag och så äter jag oxå massor med apelsiner som du Tuvan.
D-vitamin tillskott om det kniper med orken. Annars är jag väl som penke… planerar omplanteringen men det är inte säkert att det blir gjord sen
#5 Nä, men bara tanken gör att man "växer lite", eller hur..?
Ha ha! Jag gjorde ett ryck och planterade om en 6-7 blomster i förra veckan men sedan gick proppen ur.. 
jag kör med blutsaft och promenader

Jaa jag tar tacksamt emot tips jag med… har suttit här och funderat men kan inte komma på något alls som gör mig piggare. Förutom solen då och den lyser med sin frånvaro (hahahaha) vilket den gjort sedan i julas med undantag för typ två dagar! Man går nästan under när det aldrig är soligt och ljus ute utan bara grått grått grått…. Vore det inte så illa att sola solarium tror jag att jag skulle må bra av det just nu!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
men yogan då hoppis? Brukar du inte utöva det?

Jodå, jag utövar yoga
Nu har det dock varit lite si och så eftersom det varit sportlov med ungar högt och lågt. Men jag upplever inte att jag blir piggare av den
jag gör den mest för det rent fysiska med min rygg så att den inte ska stelna ihop och det är väldigt skönt, så jag gillar att yoga. Men när jag har dåliga dagar så orkar jag helt enkelt inte alls och bitivs blir jag tröttare av den än när jag låter bli. Det hör ihop med min sjukdom, där fysisk aktivitet tar mer energi än den ger och det är ett väldigt besvärligt dilemma för en gympafantast som mig! Skulle vilja få en energikick utöver det vanliga 
energikick utöver det vanliga.. ja vad säger ni om senap i rumpan? då joddrar får man kuta!

Hahaha, tja det vore nå't det! Även om jag kanske tänkt mig något lite mindre smärtsamt 
Lite Tabasco är kanske ännu bättre *hihi*
Tuva-Lena…jag vet inte vem ? ..det var som satte fart på mina odlingsplaner med någon växtbytartråd,jag behöver ju rota några så jag har att byta med + att jag ska sambeställa en del roligt på nätet..näää,inte så roligt att polisen kommer :- ),men några Wicciga blir det,spikklubba,rysk rot,vinruta,salvia,både för de är vackra och bryggder :- ) och en del för att äta..
www.impecta.se tror jag är bra(?) har inte fått mitt paket än,men det är kul…!! laddande att kika bland alla fröer o fantisera *ler*
korseet´s D-vitaminer har jag tagit hela denna vinteren,inte mest för orken,mer att jag tycker mig må bättre,mindre urlakad.. å har man planerat SÅ väl,blir det väl nästan skrytigt,att oxå genomföra´t
:- )
penke

En ansiktsbehandling! En sån man kan göra själv hemma med rengöring, peeling och en svalkande mask! Och/eller bjuda in ett par väninnor också och ha en må-bra-kväll.
Eller ett "mini-spa" där man tar hand om hela kroppen, ett skönt långt bad, mjukgörande oljor, smörja in kroppen ordentligt efteråt med fuktgivande lotion… Man mår bra resten av den dagen i alla fall!