Tips & Trix
En helt ny forumgrupp också. ;) Jag fick nämligen en idè när jag såg mina värmeljus som ligger i kökslådan:
Skulle man inte kunna droppa i några droppar eterisk olja i dem så får man doftljus..? När man tänder ett vämeljus så tar det inte lång stund förrän hela paraffinmassan är smält. Då kan man släcka ljuset en liten stund och droppa i oljan, och sedan tända igen!
Bra va? :)
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
ASG….du är så uppfinnigsrik så jag får halsbränna i hälsenan…jo,det tror jag går alldeles utmärkt att göra…ska testa själv oxå…bra ide
Ja, jag skall testa och hoppas att det funkar. Det är väl ingen risk att oljan börjar brinna..? Då försvinner ju doften som en grisblink förstås, men testa kan vi ju alltid.. ;) Billig aromaterapi i alla fall..
Tror inte att oljan tar fyr,man har ju eteriska oljor när man gör egna geleljus oxå och där brinner bara veken och ev dekorationen..hehe
NU kom jag på en annan grej! Istället för att köpa dyra ormbunksplantor till mitt utomhus-spa, så skall jag ta och gräva upp såna där fina spjutbräken och sätta i stora krukor. När dom vissnar till hösten skall jag ändå stänga för säsongen, och då kan jag gräva ner dom i trädgården. Jag minns min första praktik som jag öppnade på 70-talet - när det inte var så noga med allting - då planterade jag ormbunkar jag tagit utifrån i krukor, och dom stod sig jättefint hela hösten. På vinterna ställde jag undan dom lite kallt, och sen på våren tog jag bara fram dom igen. Bra va..?
Hur bra som helst..*L Ute i mitt torp växer det massor med stora ormbunkar längsmed ena väggen…ska ta och flytta på en del av dom..har blivit för mycket..*L Vackra är dom dock..
#5 Ja, jag älskar ormbunkar, färgen på dom är så mjuk och härlig tycker jag. Sedan brer dom ut sig så fint och täcker kala ytor på finurligt sätt. :)

Vart får du all energi ifrån Inga-Lena?? Min tar slut bara av att läsa allt du orkar med :)
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#7 Ha ha! Vet du, drivkraften i mitt liv det är alla vansinniga idéer som poppar upp i huvet på mig. Ibalnd får jag ge upp, men oftast så blir det i alla fall någonting utav dom - om det så bara en liten tummetott på slutet! 

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Har du en tom och tråkig vägg hemma, så sätt upp en färgglad gardin på den t ex.. Det går att använda en sån där häftapparat. Det har jag gjort i TV-rummet - en gammal gardin modell 70-tal, i svart och vitt med stora mönster. När jag hade målat om väggarna i ljus beige färg så blev dom lite intetsägande. Då kom gardinen väl till pass. Tryckte till med häftapparaten, och gadinen hamnade i ett hörn utav rummet, där den framträder på ett mysigare sätt än mitt på väggen. Blev jättetjusigt! 
till de aromalampor som det finns lösa glasskålar att hälla i vatten och eterisk olja kan man smälta i stearin(inte paraffin) och hälla i några droppar av en eterisk olja du tycker om som alternativ till vattnet. sedan tänder man som vanligt och behöver inte bekymra sig om att vattnet ångar bort.
Vilka bra ide`er ni kommer med…*L Det med gardinen,tyget på väggen blir ju så häftigt…*L
Tack för tipset Korseett,mitt vatten ångar alltid bort och jag glömmer fylla på…kanon..*L
Tar upp denna tråden igen där vi kan lämna tips och sånt. Här kommer en från mig.
Honumgslent
Om dina händer blir nariga, så smörj dem med lite honung och skölj sedan av.
Mina händer är väldigt nariga efter den här vintern april, kallt och torrt inomhus som det har varit, så jag skall testa ditt tips. Har använt ringblomsalva hittills och det har nog hjälpt lite det med, men fortfarande så är händerna väldigt torra. Tack för tipset! 
Samma sak med mina händer, så även jag ska testa detta.
Fräscha fötter
Har du svettiga skor efter motionsrundan, fyll skorna med torra ärter när du kommit hem så drar de snabbt ut fukt och lukt.
Jag får säga att det är bra tips o rolig tråd.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Kul att du gillar tråden chik
Här kommer ytterligare ett tips
Tandputs som glasputs
Smårepor på glas och rutor kan du lätt ta bort med lite tandkräm på en trasa.
men tandkrämen får ju inte vara en slipande sådan som de som ska bleka
Jasså, det visste jag inte. Man hänger inte med längre i denna djungel av olika regler. Kanske man kan testa tandkrämen ändå!!
Fräsch kokbok
Om man fått fettfläckar i sin kokbok, så strö över lite potatismjöl och låt det dra en stund. När du senare borstar bort mjölet är fläckarna borta.
Tuvan, har du testat honungen mot nariga händer? Jag har testat den nu i 2 dagar och mina händer är lika lena som sammet. Jag har använt honung från Acaciaträdet.