Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 1650 ggr
Britt-Marie
0

Foglossning

Min yngste son skall bli pappa och nu är det så att hans sambo har mycket besvär av foglossning. Hon är i 26 v nu.

Är det någon som har några bra tips om hur hon skall kunna lindra detta?

[asamaria]
0

Vet ingen lindring, men jag vet att det har med mineralbrist att göra. Rekommenderar Helhetshälsas Helamin CuFe. Jag äter det själv regelbundet sedan många år. Har inte haft foglossning på två graviditeter. Det tar ca 1 månad för kroppen att ta till sig mineralerna.

Kram Åsa

korseett
0

Hon ska ta magnesiumtillskott och gärna upp emot 500 mikrogram. Det brukar bli skillnad väldigt snabbt efter start av extra magnesium. Köp på hälsokosten.

Britt-Marie
0

Tack för era svar här. Skall fråga henne om hennes barnmorska sagt nått om detta tillskott

korseett
0

det är flera gravida inne på kolhydrater som tagit éxtra magnesium vid foglossning. Tydligen är det så att en del barnmorskor vet om detta och andra vet det inte. Det är ingen fara att prova iallafall. magnesium tar man även vid myrkrypningar i benen och om man har mycket muskelkramper.

Britt-Marie
0

Det tipset om myrkrypningar har jag fått tips om. Men även om att man skall äta kaviar. Har provat det nu och jag har inte haft några sendrag eller kramp på 3 nätter.

Men så fick jag även ett tips om att man skall ha en bumullstråd/garn lite lätt bundet runt fotleden och att det också skall kunna få bort sendrag och kramper. Det tipset kommer från en av mina kusiners mamma. Och hennes mor och mormor har ofta kommit med enkla tips. Mormodern lever inte sedan många år tillbaka.

korseett
0

ja det finns många roliga råd som faktiskt fungerar