Dagens Pratbubbla 26/2
God morgon på er
Hoppas ni haft en god natts sömn och är pigga och utvilade 
Här är det slaskigt ute det tär på den gamla snön, det är bra.
Barnbarnet kommer in på löksoppa idag. Hon har varit borta i några dagar så det kommer att bli mycket prat, härligt.
Ha en härlig kreativ dag!
Kramis
Medarbetare på Feng Shui och Indien

Här börjar man ana vår… och det känns helt underbart! Till och med min vintergalna åttaåring gläds åt att snön smälter och fåglarna kvittrar!
Ha en bra dag allihop!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
God morgon!
Idag blev det inte nån bild för här snöar det för fullt igen.Grått och mulet så i dag kommer ingen sol upp.Det är runt noll grader.
Jag tycker det får räcka med snö nu för idag har jag så ont i kroppen så nu ska jag gå och sova en stund till.Har varit uppe sen sex fikat läst tidningen gjort lite morgonsysslor.
Önskar er alla en bra dag.
Kram/Kerstin 
god morgon. Idag ska jag städa, tvätta och förbereda inför morgondagens resa uppåt landet. Vi kommer hem på söndag igen. Ska hämta kött och leverera spikmattor till en kund.
Ha det bra alla

Godmorgon alla!
Jag är ledsen idag! Hittade en av mina vackra hannar död i buren i går kväll! Hela buren va blodig!
Men det är strålande solsken så man få försöka va glad åt det lilla!
Ha en bra dag!
Mia//
#5 Men sockerrattan, vad hände!? Usch så ledsamt för dig, jag förstår hur det känns för dig.
*Kramar om*
Här snöar det också solblomma, och våren verkar vara lååångt borta för tillfället. Börjar längta till den jag också, efter en sån här vinter med kyla och vansinnigt med snö. Man får spatsera utefter skoterspåren istället.. och vara glad att kylan i alla fall gav med sig till slut - peppar peppar..
Idag skall städa för imorgon blir det stan och städa i lokalen istället. Vi är klara med renoveringen nu så nu skall jag sätta igång med målningen och det som blir roligt - inredningen! 
En underbar vårdag till er som fått vår, och en finfin snödag till oss som har vinter fortfarande! Kramar till er alla!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Hej alla. Vill bara be April om ursäkt för igår. Det var inte alls spydigt menat. Än en gång förlåt. Lena
Hej! Jag är på väg att gå ut och köpa påfyllning till mobilen och handla lite. S ka plocka lite hemma sen,så jag blir inte här inne så mycket idag.
#5 Så tråkigt, beklagar
~ mayolica ~

#5 Så tråkigt att höra! Vad hade hänt?
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#5 så tråkigt,kramis på dig
Underbart väder är det idag,jag känner mig glad när solen skiner
Idag blir det en tur till djuraffären.Såklart kommer lillvovven med,för att välja bland allt gott.
Kissen ska ju också få sitt lördagsgodis,så det blir väl så att plånboken är tom när vi kommer hem.
God Eftermiddag !!
Regn, så det har kommit in i källaren.Så nu har vi ett litet fot bad.
Sokerratta.Vad hemskt.
Ni andra får ha en bra dag-kväl.
Lena.P är jag i verkliga livet.

Tack alla!
Jag vet inte vad som hade hänt. Men jag antar att de slogs om rangordningen. Hittade ingen skada på själva kroppen men munnen var blodig. De har inte så mycket blod, så det jag vet är att han dog av blodförlust!
Mia//
Du är förlåten Lena. Jag ber om ursäkt själv oxå. Ibland kan man vara snarstucken och det är inte bra. Vill ju behålla den fina sammanhållningen vi alltid har haft här på forumet. Hoppas vi är vänner.
Min dag har varit kanonfin. Långpromenad på 6.61 km i det härliga solskenet. Vi har även suttit i solen och tagit en fika idag. Solen värmde ljuvligt. Nu är det inte så långt till våren. Tänk er, nästa månad ändrar vi klockorna till sommartid.

Så mycket sol har det inte varit här tyvärr men jag har fått lite gjort inne istället. Takdropp har det varit men nu är det lite snö igen.
Kramis till dig sockerrattan!
Ha en trevlig kväll.
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Samma här Clary, det har snöat hela dagen men som tur är bara små flingor så det blev inte så mycket att skotta den här gången.
#12 Stackars liten sockerrattan, men vågar du ha två hannar tillsammans? När jag hade hamstrar så fick jag alltid skilja dem åt, för dom slogs på liv o död när dom träffades.
Jag har gjort mer tvål idag men färgen blev så konstig. Om ni tänker er kolafärg fast mörkare.. 
#10 Matte öppnar plånboken för sina små lydiga vänner - självklart! Vad blir det för lördagsgodis då Tiia?
Har dom varit snälla och lydiga hela veckan eller måste du ransonera..? Ha ha!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
#16 Det blev både det ena och det andra.Båda satt som 2 ljus när en del av godiset kom fram
men det blev ungefär halva butiken
som köptes
Imorgon ska jag och sambon till min bank och se om vi kan få lite hjälp och på måndag ska vi på möte med almi i örebro inför satsningen i Karlskoga..Är lite nervös faktiskt!!!
Va tråkigt sockerråttan med din lilla hamster…
Jag har svarta tvålar som är fantastiska ,tuvan..Det är inte alltid färgen behöver vara tilltalande .Doftar dom gott bara*L*
Idag har jag seriedrejat igen ..tar en paus från utställnigsföremålen några dagar nu.Har drejat en laddning med halvkilos kaffeburkar och ett gäng tekkannor samt ett antal gigantiska koppar som jag ska göra blomamplar av och hänga i dom fina skyltfönstren i Karlskoga!
natti natti
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tack April.

#18 Öhh… hamster är det inte jag har utan tamråttor!
Mia//