Dagens Pratbubbla 2/3
God morgon på er.
Idag var det trögt att gå upp men kaffedoften övertygade mig om att det nog var dags, tur att gubben min var uppe tidigt 
Vädret är det inte mycket att säga om men det snöar inte!
Ska fortsätta rensningen (tar det aldrig slut?) ser fram emot den dan vi kan lassa in alla säckar och köra iväg till sopstation.
Ha en bra dag!
Kramis
Medarbetare på Feng Shui och Indien

Håller med dig! Det var trögt att komma upp idag!
Snö = skottning idag med!
Ha en bra dag!
Mia//

God morgon på er allihop!
Ha haft en orolig sovnatt men måndag morgon brukar gå ganska bra ändå. Det blir värre framåt torsdag när vi är urtrötta allihop här i vår morgontrötta familj 
Här börjar det ändå likna vår nu, snön ligger bara fläckvis och fåglarna kvittrar så fint. Jag längtar verkligen efter värme nu!
Jag hoppas att ni får en riktigt bra måndag allihop!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
god morgon. Jag vet inte riktigt vad jag ska ta tag i idag, men jag har massor hihi. Ska först vakna till och komma på rätt köl, haha det låter som om jag är en val men just nu är det inte långt ifrån..
Snöar gör det med här men det kommer säkert inte mycket. Det är ju vårmånad för tusan!
Ha det bra alla idag

God morgon!
Ja det är en trög måndag för mig oxå idag, sovit oroligt och vaknade tröttare än när jag lade mig
.
Mulet och grått ser jag att det är, Nää nu får jag ta en långpromenad så jag inte lägger mej igen
Ha en fin måndag/kram lena
Första passet avklarat - hästarna alltså. Här stormar det idag så jag var lite bekymrad över hur hästarna skulle ta det medan jag borstade dem. Jag står ju ute och ibland kan minsta lilla prasslande löv orsaka panik hos en häst. Men jag sjöng en truddilutt för dom, och då trollband jag dem antar jag.. 
Har ett jobb mitt på dan, annars gör jag (nästan) vad jag vill under den här första måndagen i "vårmånaden" mars. Vårmånad.. du Clary, du får ta tillbaka det där du skrev igår, här har det snöat hela natten, men det är behagligt varmt i luften, bara några minus så det går åt rätt håll.
Ta hand om er därute! Kramar!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Hej allihop här snöar det förfullt igen,jag trodde att det var på väg att bli vår Ska gå ut en sväng i snörusket och handla lite. Har varit så trött ett tag,brukar alltid ha det prolemet denna årstiden väntar på att det ska gå över.
Ha en bra Måndag.
~ mayolica ~
Önskar er alla en bra vecka framåt :-)
Kram

Hur går det med din lilla "bebis" Soffe? Vad heter h*n? Har du en bild så vi får se underverket?
#9 åh så söt! det är ju så att man smälter!

Åhh Så bedårande gullig, Soffe
Kram till er båda/lena
#10 Jaa han är min lille fisunge 
#11 Tack o Kram 
God Eftermiddag från ett snöit N.Halland.
Jag önskar er en bra fortsättning på dagen.
Soffe..hle gul vilken sötnos.Puss på den.
Lena.P är jag i verkliga livet.
#9 men helledodis vilken sötis.
Kämpa på,Soffe,det tar ett tag innan han blir rumsren,beröm honom varje gång han kissar ute
Jag funderar på en lillabror till Takida,men jag vet inte riktigt än
#13 Tack :-)
#14 Jaa :-) Jo det förstår jag, men det svåra är att hålla koll konstant, det blir stressigt både för mig och valpen om man ska hålla på o springa ut o in flera ggr i timman, så jag försöker ta ut honom morgon, innan läggdags, efter sömn, en stund efter maten då han faktiskt inte gör något på en gång, leker gör han ofta så han kan kissa mitt i leken, svårt att ta ut honom på rätt tid då.. Jag säger att han är duktig när han gör sina behov ute.. Jag hoppas att det blir lite lättare att få honom rumsren ju större han blir..

#9 Men ojojoj vilken goding :) Hu så söt! Förstår att det är jobbigt med kissandet, men låt det få ta lite tid. Bättre att inte stressa er båda precis som du tänker, tror jag. Så kommer det av sig själv sen.
#16 Ja han är så söt o mysig! Du är klok du oxå Hoppis 
Jösses vilken söt valp du har Soffe. Rumsrenheten kommer så småningom, gäller bara att ha tålamod.
Inatt har jag sovit konstigt, vaknat av och till och vaknat varje gång jag vänt på mig. Såg att det är fler som sovit oroligt. På em började jag småfrysa på jobbet. Kände mig mosig. Ögonen känns fulla med grus och jobbarkompisen tyckte jag hade blanka ögon. Kanske nåt skit på gång igen. Har ju nyligen varit sjuk. Vill inte.
Här snöar det ganska mycket nu och ligger runt nollan.
Ja det hoppas jag 

Snön har inte kommit hit än
och fåglarna har haft långa serenader så jag tror på vår!!!!
En helt oväntad vändning tog den här dagen, hade ju trott att jag skulle vara hemma och pyssla i lugn o ro, men nej, inte det. Fick rycka in i en liten butik vi har här i närheten och jobba några timmar, så kul det var
bra mycket roligare än att städa skolan på helgerna!!
Vilken liten sötnos du har Soffe nu har du fullt upp 
Ha en fortsatt trevlig kväll
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Vilken jättesöt liten vovve du har Soffe
får nästan lust att skaffa en hund igen.
Jag minns att när vi nyss hade fått hunden (han var bara fyra veckor då) så dröjde det inte mer än någon vecka när jag la märke till att,han började bita i våra fötter när han behövde rasta sej. Resten av familjen trodde bara att han lekte och förstod inte vad han ville säga.
Försök att vara uppmärksam på signaler och känslor du får, som kan betyda att vovven försöker säga något.
~ mayolica ~
#21 Han ger inte så tydliga signaler, han är snabb med sina behov, så jag försöker lära mig ändå så gott jag kan..
#22 Det kommer nog,dom har ju lite svårt att kunna känna så långt innan och hålla sej när dom är så små.
Jag kom bara att tänka på hur det var med våran lillai början,när jag kom på hur han pratade. Nu bodde vi på bottenvåningen och jag kunde då ta valpen och springa till dörren så fort han började nafsa i foten,det fanns liksom ingen marginal med tid.
Men "bäbis" tiden går väldigt fort,snart kommer han att lära sej att hålla sej tills han ska gå ut. Då blir allt så mycket lättare.
~ mayolica ~
#23 Pust
Känns så bra när ni andra hundkunniga skriver om hur det är, det lättar i mitt hjärta 
Kram på er!
#24 Det kommer att gå bra med vovven
Kram och godnatt.
~ mayolica ~
#25 Tack
Natti o Sov Gott!
Kram
Jaaa, o vilken sötelipötis-go vovve du ha där hemma Soffe! *Vill ha vill ha*
#27 Jaa 
Nattis vännen!