Dagens Pratbubbla 4/3
God morgon på er!
Regnstänk kände jag nu bra för då kanske snön-isen försvinner idag 
Tuvan, jag brukar använda såjord om jag har det hemma och ett par tre stycken frön i varje inte så djupt, de är väldigt små. De kan bli väldigt stora och kraftiga, tyvärr tog jag inte något foto på dem förra året men den jag hade som solitär på gräsmattan blev hög och vid.
Butiken jag extraknäcker i, är en närbutik, lite fryst mat, mjölk,bröd, dricka och godis och tobak är det huvudsakliga. Lagom stort, tar mig 3 min att gå dit, perfekt. Det som slog mig när jag fick erbjudandet är att om man letar och inte är alltför kräsen finns det jobb att få, man kanske måste pussla lite med fler och lönen blir väl inte så enorm men sysselsättning finns, speciellt för de ungdomar som vill göra nåt.
Det blir några timmar där idag med så det som ska göras hemma får jag väl ta nu på morgonen.
Ha en bra dag allihop!
Kramis
Medarbetare på Feng Shui och Indien

Här är det kallt igen, suck…
är så extremt trött på vinter och kyla nu! Det är väl en sak om det är vinter när man bosatt sig i norrland, men så här långt söderut och vinter månad efter månad.
Idag måste vi åka till stan och köpa byxor åt tösen när de kommer hem från skola och jobb, så jag ska laga middagsmat på dagen så den är klar tills vi kommer hem sen ikväll och är trötta.
I övrigt ska jag läsa min nya bok som jag fick hem igår.
Ha en bra dag allesammans!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Morrn på er tjejer! 
Det låter jättekul att få jobba i en liten närbutik som du gör Clary. Medan jag gick i skolan jobbade jag extra på lördgar och lov på Domus inne i stan, och jag trivdes jättebra med det - som att jag upplever gamla minnen.
Timlön 2,39/tim i början, men jag var stormrik jämfört med mina vänner som inte jobbade! 
Idag bär det som sagt in till stan igen för att röja efter hantverkare som inte är kända för att städa efter sig direkt, men det skall bli roligt. Då känner man att det "händer" någonting!
Just nu har jag tre st rådjur här utanför som går och letar havre, coh på andra sidan huset sitter hunden…
Tur att huset är stort.
Skall gå ut och fylla på med mat åt dom innan jag åker in till stan.
Tack för tipsen Clary, jag skall hinna så fröna idag också och sedan lovar jag att fota groddarna åt er här på forumet. Skall bli spännande och följa utvecklingen, och se vad det är för nåt du har skickat.. Ha ha!
Ha en fin dag allihop och var rädda om er! Kramar!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Hej på er alla!
Haft en helvetisk natt med illamående och kräkningar men det lugnade ner sig till slut så jag fick sova. Är lite trött idag dock. Orsak okänd, all mat var väl tillagad.
Men idag ska jobba på MR, inte hela dagen men iallafall så jag får undan en del. Ska ta det lugnt.
Ha dte bra alla
Hej på er!
Har drömt om min arbetsgivare jag hade som 15 åring..
Har inte några speciella åtaganden idag blir att jobba i verkstan!
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

#4 Gravid?? 
#6 knappast, jag är så att säga satt i klimakteriet ett halvår för att svält aut endometriosen… Nä då tror jag nog att allhealing fick loss något när han healade mig igår kväll så jag fick den reaktionen. För när jag tänker efter så liknar det faktiskt hur det blev på självutvecklingskursen för många år sedan.
Önskar alla en bra dag! ;-)
Kram

Ah så var det ju ja… minnet… men vad bra då, alltså om det är healingen som jobbar! Inte dålig reaktion, coolt! Fast jobbigt förstås. Hoppas att du rä piggare nu då!
nja det har fått fart i andra änden så jag har inte kommit iväg till jobbet ens

Rejäl utrensning då! Fantastiskt vilka fysiska reaktioner man kan få! Och inte så konstigt att människor kan bli lite skrämda…
jag har oxå brukat mått illa ibland av healing och har även blivit väldigt yr,fast jag har nog inte spytt. Men det är ju tydliga tecken på att healingen arbetar i kroppen.
#2 Jag önskar att det fanns fibroyoga här oxå, jag skulle vilja pröva på det. Tycker att det verkar vara väldigt bra.
Ha en bra Onsdag
~ mayolica ~
Nu har jag mejlat en lärare i fridans om hon kan komma hit och ha kurs. Jag får se vad jag får för svar och om jag kan få ihop folk till det
Hej på er!
Ååh,va glad jag blev igår kväll när jag var ute med Takida.Han lyfte på benet,första gången.Det kom inget,han förstod nog inte själv vad han gjorde.Nu har han gjort det 3 ggr utan att det kommer nåt kiss,men jag känner mig som en mamma med ett barn som lär sig gå för första gången.Yeeeey
sen lyfter han bara vänster ben,vänsterhänt som sin mami
Solen lyste nyss,var är den nu?Ska kanske baka lite bullar idag,det visar sig.Imorrn hinner jag inte för då är det jobb.
Jag önskar er alla en bra dag.
Soffe.Vilken fin Avart
Tiia. Ja ha hund är som att ha barn.Man glädjs åt varje framsteg som görs.O när dom lär sig att lyfta benet för att kissa.
Lena.P är jag i verkliga livet.
#15 Tack :-) Önskar att den kunde varit lite större, men det blir bra så..
Du tänkte väl……..äntligen lyfter han på benet, Tiia.
Han är duktig ändå för att va så liten.
Min dag har varit rätt bra. Fortfarande ont i ryggen, så jag la mig i massagestolen i ca 20 min. Efter det släppte värken, men nu är den tyvärr tillbaka igen.
Idag har jag äntligen fått kallelse till kirurgen så han får titta på mitt bråck och bestämma tid för operation.
Ha en fin kväll

Töat bra under dagen men solen lyser med sin frånvaro. Haft en kul dag, min chef är en snacksalig typ och har många planer för sin verksamhet, mycket spånande har det varit. Roligt hur väl vi går ihop trots att vi inte känner varandra….
Tiia vännen, hur glad ska du då inte bli när Takida väl presterar nåt också? Ungefär lika glad som jag när Tassen väl stannade kvar i famnen en lång stund och bara spann, gissar jag 
Hoppas ni som mått risigt idag känner er piggare nu.
Ha en bra kväll!
Medarbetare på Feng Shui och Indien

Nu är jag hemma från stan….
försöker lägga in filer jag ska spara på skiva nu
Mia//
Verkar jättekul med kurs i fridans korseett! Jag skulle gärna gå någon danskurs också - kanske magdans hör ni tjejer?! 
Ja du Tiia, det är en "omvälvande" upplevelse att få se sin lilla valp lyfta på benet! Wow, redan stora karln tänker man!
Min hund är nog ganska dominant av sig så han började tidigt också - även om han vinglade till lite de första gångerna.. 
#19 Berätta gärna hur det går sockerrattan, jag är i färd med samma sak och är lite osäker på hur jag skall gå tillväga. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."