Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikett: övrigt
Läst 1090 ggr
Ayena
0

Att bestämma sig

Just nu befinner jag mig i ett steg av mitt liv där jag har bestämt mig att välja väg. Jag kommer att överlämna sajten Existens till en annan Sajtvärd och till ett team som jag vet kommer bli super för sajten.

Själv har jag bestämt mig för att ägna min tid och energi åt mitt måleri. Jag kommer också att försöka hålla igång tarotkurserna som jag tycker är väldigt kul.

Jag kan ju se tillbaka att jag har haft alldeles för många intressen och velat engagera mig i alldeles för mycket, vilket resulterat i att det blir dåliga och halvdana engagemang överallt.

Det är också mycket vanligt att vi trampar på i samma gamla spår av ren vana och inte vågar släppa taget om jobb/hobbies/intressen/vänner, osv.

När man har så många saker på gång samtidigt då kan man ju inte heller skicka ut rena och klara signaler till Universum om vad man egentligen vill göra. För vet man inte själv vad man vill satsa på, hur ska Universum kunna hjälpa då?

Nu har jag vågat städa undan och släppa de saker jag inte längre känner ger mig något utan försöker se vad jag har lärt mig under tiden. För man lär sig alltid någonting som man kan ta med sig när man tar nästa steg.

Kruxet är att bestämma sig vad man vill göra och vad man vill satsa på. Det var detta som var det svåra för mig. För min del blev det reaktioner både i kroppen och i själen när jag hade bestämt mig, som en förlossning.

Hur tänker ni och vad har ni för erfarenheter i detta?

Kram!

Hoppfull
0

Så spännande och roligt Glad Det kommer alldeles säkert att gå bra även om vägen ibland kan vara krokig!

För egen del är det inte mängden intressen som är problemet utan det omvända. Men jag väljer att tolka det som att jag inte är redo för det som är menat för mig ännu, jag har saker kvar jag måste lära mig och ta mig igenom innan jag är framme vid det steget.

Det är spännande att våra livsvägar ser så olika ut, vi har massor att lära av varandra bara genom att förstå just hur olika alla människor är, men ändå i grunden med samma strävan. Efter helhet, balans och kärlek!

Stort lycka till Gilla!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Ayena
0

# 1 - Ja visst är det spännande med hur olika våra vägar ser ut och hur olika vi agerar.

Jag har varit lite rädd för att jag har åldern emot mig nu om jag ska försöka satsa på mitt måleri. Men å andra sidan så finns det jättemånga både kvinnor och män som har börjat med sina konstnärliga aktiviteter efter 60. Men jag ser ju att jag utvecklas för varje målning jag gör och att det händer fantastiska saker och då måste jag ju fortsätta. Det kanske är så att jag inte varit mogen att sätta igång ett måleri förrän nu trorts att jag så gott som är född med penna och pensel i handen.

Och jag håller med om att det är jättebra att vi kan dela med oss så här, för om man läser om andras erfarenheter så är det alltid något som klickar till och som man kan referera till sig själv.

Kram!

Tuva-Lena
0

Så starkt gjort av dig Gilla! Och jag är säker på att ditt val är riktigt. Du skall ägna dig åt konsten och kommer att bli en duktig konstnär, det är jag övertygad om! LYCKA TILL med ditt nya vägval och kramar på vägen! Glad

Jag måste säga att jag känner igen mig. Det är så mycket jag vill hinna med, dessutom är jag en person som har lätt för det mesta - desto svårare då att överge något. Men jag har börjat tänka som du, jag måste fokusera på färre saker för att få någon struktur på det jag vill åstadkomma. Jag beundrar dig ditt mod! Cool

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Ayena
0

# 3 Det har tagit mig mycket lång tid att våga göra mig av med det som jag kände inte gav mig något längre. Har varit mycket väl medvetet om detta men jag vet inte varför jag inte kunde släppa. Kanske för att någon/några förväntade sig att jag skulle finnas där och göra just det som jag gjorde för tio år sedan.

Och så plötsligt nu så fick jag insikten - att jag vågar släppa. Jag behöver inte allt detta, jag vill inte ens ha det.

Kram

Clary
0

Lustigt egentligen hur man gömmer sig bakom "jag är nog för gammal" brottas lite med det själv nu men vad katten, ska det hända något så är det ju nu och inte om 20 år. Är alldeles för lätt att stanna kvar i det gamla välkända istället för att hoppa på något nytt som är mer givande.

Härligt Gilla att du tagit steget, det kommer att gå jättebra och även jag beundrar ditt mod!

Medarbetare på Feng Shui och Indien

korseett
0

Jag instämmer. Starkt gjort Gilla att välja. Jag förstår precis hur du menar. Man vill ha hela kakfatet liksom. Jag har själv stått ett par gånger framför sådana val. Det första stora valet var nog när jag var tvungen att acceptera att jag inte kunde jobba med kor längre. Det var oerhört tufft och jobbigt att komma vidare men jag gjorde det. Mitt andra riktigt stora val kom över 20 år senare, när jag insåg att jag inte kunde klara av hästarna längre pga sjukdom. Det var tufft. Det bästa jag visste var just att få arbeta i lagård och så mina hästar då.

De tär väl vad jag kan minnas som är stora beslut med stor vånda bakom. Sedan har ju mindre saker gett vånda också, precis det här att koncentrera sig på att få några saker bra gjort istället för att rota i allt.

Lycka till Gilla, och jag gillar dina tavlor så jag förstår att du vill måla

Indiania
0

Lycka till Gilla! Du känner säkert att du gjort ett riktigt val, vilken lättnad för dig. Dina tavlor är underbara………..Vad det gäller åldern tycker jag själv att hämningarna har släppt mycket ( jämfört när jag var ung ) Så försök se positivt på din ålder och sinnet är ju fortfarande ungt eller hur?

Var i Karlstad och lyssnade på Solveig Ternström i går, vilken fantastisk människa.Hon är full av liv och verksamhetslust, trots sina 72 år.Vilken glädje det var att lyssna på henne och vad mycket kunskap hon delade med sig………….

Precis det kan du göra med din konst i många , många år framåt.

Lev ut i din konst, Gilla du har alla kort på hand!

Kram Berit

" Var nära naturen - var när dig själv "

Ayena
0

# 5 - Just detta har jag tänkt på mycket, att jag har åldern emot mig. Men samtidigt så har jag vänt på det och sett att det är kanske tack vare åldern som jag kan göra de målningar som jag gör idag. Kunskapen och tekniken har jag haft länge men kanske inte den inre mognaden som kompletterar kunskapen och tekniken.

# 6 - Det var en bra beskrivning av kakfatet. Man fyller på och fyller på tills kakorna trillar ut och då lägger vi den ovanpå de andra istället för att titta på dem som trillade ur och ifrågasätta om de skulle upp på fatet igen.

# 7 - Jo det finns många kvinnor som först på äldre dagar riktigt blommat ut och verkligen gör det de vill göra. Solveig Ternström är en underbar människa som har så mycket visdom, klokhet och erfarenhet.

I dagens samhälle ska man vara 24 år gammal och ha en kropp som en 12-åring och kunskap och erfarenhet som en 40 åring - inte lätt"