Dagens Pratbubbla 8/3
God morgon på er alla.
Internationella kvinnodagen idag, betyder det något speciellt för er? Kan inte påstå att det har någon direkt inverkan på min dag.
Ljust var det redan kl 06.00 när jag klev upp och himlen till större delen blå, underbart!
Som vanligt ner till skolan och sen ska jag nog in och prata lite med min nye chef och se hur kommande vecka ser ut arbetsmässigt
Sen finns det nog ett och annat som jag behöver göra hemma.
Ha en härlig dag!
Medarbetare på Feng Shui och Indien
jag har nyss vaknat. Det skulle ju snöa inatt och idag här och det rejält men hittills inget, undrars vart det kan ha tagit vägen? Får kolla SMHI sen.
Vet inte vad jag ska göra idag riktigt mer än tvätta. Om det inte blir oväder så kanske jag ska rida, vi får se.
Ha det bra idag alla

Saknar du snön, korseett ?
Gomorron. Gissa om jag har varit sur och grinig nu på morron. Nån har bytt låset till tvättstugan
. Ringde på hos fastighetsskötaren som kom och provade med huvudnyckel och han kunde inte heller öppna låset.
Vi kom överens att det enda sättet att få upp låset är att borra upp det. Ska bli intressant och se vilken följetong det kommer att bli av detta och VEM som gjort det. När han är klar med det, så kommer han upp till mig och säger till. Det är bara att vänta och jag som hade så mycket annat som skulle hinnas med på förmiddagen. Alltid är det nåt annat som strular till det.
#2 vi har snö kvar clary och nu har det visst börjat! Jag ser pengar i snöfall… maskinringen plogar snö åt massor i olika kommuner så det blir en del stålar in, vilket jag får en pytteliten del av kakan!
Hej Hopp!
Här är det lugnt och trött.. Vädret är fortfarande trist o grått, vart tog solen vägen..
Ha en trevlig söndag!

#4 Ok då är jag med, vi hade bärgningsbilar för många herrans år sedan och då såg vi fram emot "det vita guldet" 
#3 Du kanske ska ta det lugnt idag då, en liten fingervisning 
Nu har låsproblemet löst sig. Det visade sig att hyresvärden bytt ut cylindern till en ny och alla gamla nycklar är så nötta, så därför passade inte min där. Så det blir till att hämta en ny på i morron på kontoret. "suck"
Morrn morrn! Lite gråmulet här också och små små flingor dalar ner på marken - lugnet före stormen..? 
Skall så fröer idag - snön till trots - och sedan blir det förstås promenad och lite yoga på eftermiddan - kanse spikis också. Idag skall jag bara må bra har jag berämt mig för! 
Kvinnodagen väcker inget större intresse hos mig, tyvärr får jag väl säga. Fortfarande är problemt hur vi skall kunna samsas kvinnor och män tillsammans det största probelemet, och det löser man inte genom att bara uppmärksamma kvinnan. Så går mina tankegångar. Samtidigt så går min tankar till dom kvinnor runt om i världen som lever under livegna förhållanden..
Önskar er alla en fin söndag! Kraaam! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Hej här har det oxå börjat snöa igen.
Nej kvinnodagen är inget som jag har något större intresse av,jag tror inte att det kan förändra särskilt mycket för utsatta kvinnor att döpa en dag till kvinnodagen. Tror att det i vissa fall kan skapa mer irritation och öka osämjan mellan män och kvinnor.
Ha en bra Söndag.
~ mayolica ~

God morgon från ett nollgradigt och lite snö i luften, Örebro!
Var sååå skönt att ligga kvar i sängen idag, men måste ju upp och elda i pannan till slut.
Hade faktiskt glömt att det var kvinnodagen idag
, vi behöver uppmärksamma varandra varje dag, för att lösa alla orättvisor i världen, tycker jag.
#9 Ha en riktigt skön dag lilla Tuvan, och rå om dig själv, du pysslar så mycket med andra, så du behöver det./kramis
Jag kikar på mina fröpåsar, så vackra blommor det ska bli, när jag får ner dom i såjorden någon gång
Ha en jätteskön söndag! kram/lena
#12 Samma busväder här. Började nu för en halvtimme sen.
Nu har jag äntligen kommit igång med tvätten. Nästa grej var att jag tappade sköljmedlet i backen och halva innehållet rann ut. Neej, tänkte jag, inte min dag idag.
Sen kom nästa dråpslag. En av maskinerna hade inte påbörjat sköljningen, fast den egentligen borde ha varit klar. Stressigt värre, för nästa kommer 11.30 och ska ha maskinerna. Tror jag hinner med nöd och näppe.

Godmorgon alla!
Här är det strax under nollan o det snöar lite. Hoppas snöandet håller sig på denna nivå!
Ha en bra dag!
Mia//

Godmorgon.Här är det trist väder med slask.Har äntligen blivit klar med städningen.
Usch snöandet har övergått till regn och blåst här,gick ner till stan och handlade det var blött och kallt. Inte skönt ute alls.

Men nu ska jag laga pankakor och koka hjortronssylt,så jag ska gå och plocka ut hjortron från frysen

~ mayolica ~
Dedt lät gott med hjortonsylt. Själv har jag kokat plomonsylt idag.
#17 Ja hjortronsylten blev jättegod,tyvärr så var det sista paketet jag hade kvar. Får köpa några andra slags bär till sylt nästa gång tex euro-choper hallon och jordgubar,fast det blir inte samma sak.
Plommonsylt har jag aldrig kokat,men det låter inte heller så dumt. Det skulle nog vara bra för min mage att ha på gröten till frukost,men det är inte säkert att det är bra för dom andra i familjen.

~ mayolica ~
Hej på er
Här vräker snön ner..snorhalt på vägarna! Har varit i Örebro och inhandlat färg och diverse annat till renovering av butiken + beställt grejer som vi ska ha i den nya butiken…bla en fototapet med kaffebönor så fräck!!
Om ni inte röstat på butiksnamnet i min blogg så hoppas jag ni har tid att göra detta*L* Skulle bli sååå glad! http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Hej allihop!
Här är det fint, ja inte vädret förstås för det verkar ha övergett oss, men i övrigt 
Tjejfesten i fredags blev lyckad och vi satt här festade långt in på natten, så igår var vi ganska trötta. Men vi tog oss ändå ut på promenad i duggregnet och lite sådant.
Idag har dottern varit hos en kompis och lekt och vi har veckohandlat och planerat mat för veckan. Sen har mannen lagat mat medan jag hämtade barnet. Nu blir det mys i soffan och uppladding inför ny vecka. Vi funderar på att kolla på Beck ikväll men det är ju hiskeligt sent pga den idiotiska idén att bryta nästan en halvtimme för nyheter 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Det blev ingen yoga idag, jag hade ju glömt bort ett möte jag skulle på ikväll, men fröna är i jorden och spikisen blev uppvärmd i alla fall. Det har småsnöat hela dagen, men va gör det när det ligger kring nollan och man slipper frysa.? hann med två promenader idag och det känns jätteskönt att våren börjar närma sig!
Visa bild på sådden för närvarande. Inte mycket för världen, men snart spirar livet även i dom här små "pottorna"! 
Tack goa diaz för omtanken! Jag tar igen det imorgon istället!
Kvällskram till er!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."