Huvudvärk
Har ni bra tips mot huvudvärk? Vet att det finns värktabletter, men ibland vill jag helst slippa att ta tablett för att lindra värken..
Beror på vilken slags huvudvärk du har Soffe. Spänningshuvudvärk? massera nacken och överarmarna. Annars kan du testa akupressur. Massera försiktigt uppe vid hårfästet rakt ovanför inre kanten på ögonbrynen, massera där ögonbrynen börjar inne vid näsroten. Massera där ögonbrynen slutar vid tinningarna. Även på kindbenet rakt nedanför pupillen när du tittar framåt. Och sist strax bredvid näsvingarna. Du kan också trycka försiktigt på punkterna.
Eller varför inte använda reiki, det går ju utmärkt!
Kramis!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Jag ska prova lite massage här o där
Tack för tipsen!
Jo jag har provat healing oxå, men det är svårare :-/
En droppe eterisk pepparmintsolja på var tinning gör susen*L*
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Okej.. Intressant..
Offta när man har huvudvärk så brukar energin kännas väldigt tät på olika ställen kring huvet,som att det trycker på. Då kan det hjälpa att försöka skingra energin med fingrarna i auran omkring huvet.
Men huvudvärk kan bero på olika saker,ibland kan det vara så att man har glömt bort att dricka tillräckligt och då kan det hjälpa att dricka något glas med vatten.
Lycka till.
~ mayolica ~
Jo jag dricker vatten för fullt nu hela kvällen :-) Kan va lite vätskebrist jag har..
om du går in på www.1177.se som är en sjukvårdsupplysning kan du kolla vilken typ av huvudvärk du har eftersom det kan vara olika metoder att komma tillrätta med det.
Kram och krya på dig
från en som har huvudvärk mer eller mindre dagligen…

Kram Soffe och hoppas att det släppt nu!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jodå det släppte sen framåt sent på kvällen igår ;-)
Tack för er omtanke :-)
Kram!
Hur har du det med ögonen Soffe? Har du glasögon? Innan jag fick mina glasögon hade jag ofta ont i huvudet eller om mina glasögon hade blivit för svaga.
Jag har glasögon när jag behöver se bra på långt avstånd, annars måste jag inte ha dem..
Jag har haft huvudvärk idag igen, fick ta en tablett, men jag tar bara 200 mg, tycker att det räcker.. Jag är ganska trött om dagarna till och från och det är väl för att jag har en valp att ta hand om.. Jag har ju inte varit van att gå upp tidigt på ett bra tag och sen vet jag att jag dricker dåligt med vatten..