Dagens Pratbubbla 13/3
God morgon!
Fredag igen! Ibland vill jag stoppa tiden, fast inte nu då när vi väntar på våren. Ser blå himmel lite här och var än så länge. Frukosten avklarad, lite plock innan jag ska jobba en stund sen får vi se vad det blir av resten.
Ha en härlig dag!
Medarbetare på Feng Shui och Indien
godmorgon. har sovit som en stock och i ett sträck från halvelva till strax efter 6. har visserligen huvudvärk men det får gå bra iallafall. Ja stoppa tiden vore inte dumt. Idag ska jag åka in och ta en massa prover då och jag är fastande och givetvis vrålhungrig just nu. Ska kolla om det finns färska räkor att få tag på till kvällen.
Ha det bra alla idag

Här är det grått och mulet och en grad varmt.
Idag blir det städning och till kvällen foundue som jag skar ner en älgstek och lade i marinad till igår.
#1 Hoppas att det går bra för dig korseett, jag blir himla dålig av att prover på fastande mage då jag har lite för lågt blodsocker. Färska räkor låter inte alls trist 
Ha en bra dag allihop!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#2 svarar dig i dagens tråd. Jo jag behöver att par omgångar till hos Markus men först ska jag få ordning på den här biten vilket jag får svar på till veckan om jag har eller inte. Sedan innan markus ska jag oxå ta en kur med aquadetox för att rensa kroppen på skräp. Jag vill inte mixa behandlingarna för mycket för då vet jag inte vad som är reaktioner på vad liksom. Och så går jag ju en healingkurs med. Men jag har det inplanerat iallafall.
God Morgon Alla!
Härligt här skiner solen igen efter en längre tids frånvaro.Dagarna blir ljusare och längre.Småfåglarna sjunger ute och jag hörde svanar, kanske de dyker upp i älven under dagen de har varit där tidigae i vinter också.
Idag ska jag fixa lite hemma och sen ska jag ut och äta lunch med två av mina vänninor.
Ingen huvudvärk idag skönt det får jag tacka alla på healing för.
Önskar er alla en jättehärlig dag med många överaskningar.
Kram kerstin
Så här ser det ut hos mig idag.

#3 Hehehe, vi tänker precis motsatt du och jag
Jag går alltid den alternativa vägen först eftersom jag tror att grunderna endast går att komma åt den vägen. Jag hoppas dock självklart att du får den hjälp du behöver och att de hittar något litet enkelt fel som är lätt att rätta till! Det smart såklart att inte mixa behandlingar!
#4 & 5 och jag som tyckte att våren var sen här…
vi har ändå barmark förutom några envisa drivor, vårblommor och vårfåglar!
Hej!
Nu är den förbannade snön här igen, morr! Men det ska bli plusgrader o sol igen så snön ska försvinna på en gång bestämmer jag *hihi*
Annars händer inget speciellt idag, tröstäta gotte ikväll *hehe*
Have a nice day everyone!
Go'morron alla glada!
Låter härligt med svanarna som du hörde Kerstin, men kära nån har dom någon vak dom kan hålla till i hos dig? Det är ju vinter! Hoppas att dom klarar sig för dom har ju också blivit vana vid att våren redan är här..
Jag sitter och väntar på hovslagaren, en saktmodig och lugn människa som tar dagen som den kommer. Hästarna har gått "barfota" hela vintern, mne nu när snön (förhoppningsvis) smälter och det kan bli isigt är de bäst att brodda dem.
Är lite täpp i näsan idag, annars fullt redo för nya utmaningar. Den största blir att städa, sedan hittar jag på nåt roligare - som bonus liksom.. he he 
Lycka Till med provtagningarna korseett - vi håller tummarna! Ta en bild på svanarna solblomma, om du ser dem - vilket vårtecken!!
Riktigt så man ryser..
Kram till er alla!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
#6 jag tror inte det finns en alternativ väg för hypotyreos om det nu skulle vara det men jag vill komma under skolmedicinsk behandling där för jag vet att den fungerar i det fallet, annars kan man ju lätt hålla sig för skratt. Och så är det röntgen och annat jag hoppas komma på för att se så det inte blivit förändringar i nacken. Men när jag väl kommit på plats kommer jag ta tag i den biten som inte den skolmedicinska kan fixa. Min kropps minnen! Hand i hand vill jag att den alternativa och den skolmedicinska världen ska gå.
Provtagningarna klara. Huvudvärk som är lite bättre med treon men mat har jag iallafall fått i mig. Blir kyckling till middag och färska räkor ikväll.
Apropå vårtecken, fåglarna är som tokiga och drillar för fullt, koltrastarna håller till vid fågelmataren och svanarna har börjat sjunga. Underbart!

#9 Nej det kan nog vara knepigt inom båda disciplinerna. Personligen är jag övertygad om att sköldkörtelns aktivitet beror på inre saker men det är min övertygelse och den prackar jag absolut inte på någon annan. Det är ju tyvärr många som inte blir särskilt hjälpta av levaxin eller liothyronin heller, men har man tur så fungerar det!
Jag tror att vi fungerar olika helt enkelt, för mig har ju aldrig skolmedicinen fungerat. Min kropp har så tydligt signalerat att skolmedicinens mediciner inte är rätt väg. Sedan är jag förstås helt övertygad om skolmedicinens överlägsenhet vid akuta sjukdomstillstånd och olyckor.
Min tilltro till alternativmedicinen/terapin är obotligt överpositiv
Men jag tror oxå att man måste börja jobba med sig själv i tid, har man redan utvecklat sjukdomstillstånd måste skolmedicinen in först för att häva det akuta. Men vill man bli frisk från saker så måste grundorsaken bort. Och givetvis, i min värld, finns det en grund någonstans inuti oss till varför vår bukspottkörtel, lever, sköldkörtel eller annat saktar ner farten och stannar, eller speedar upp sig så kroppen blir alldeles stollig. Fast återigen så är det här min tro och appliceras på mig, alla måste hitta sin tro och sin väg, det är lika viktigt det om saker ska fungera.
det sista stycket du skrivit hoppis är jag helt enig om, så tänker jag med.

Hej hopp,vaknade med ont i ryggen,men spikmattan hjälpte till att få bort det värsta,lite ingefära på det och vips,ingen smärta alls.
Gubben däremot har haft ont i ryggen också,men vill inte pröva på mina metoder,utom spikisern ibland,så det blir massage för hans del
första gången han provade spikis,började han gapskratta,den frigör ju mycket….. endorfiner,tror jag???
Tänk Soffe såhär att lillvovvarna gillar ju snön så mycket,då får man se deras glädje istället.Tids nog kommer våren,om inte annars så nästa år i alla fall
men tiden går ju så fort så snart är den här
Ska göra lite hundgodis,läste på en sajt att man kan göra gottigottgott till vovven av blodpudding.
Man skär blodpuddingen i små bitar,sen i ugnen på bakplåtspapper i 100 grader i 2 timmar.Då är bitarna knapriga utanpå och mjuka inuti.
Få se om Takida tycker om dem.
#13 Jo jag glädjs med honom.. Men våren är här! Snön är nästan borta igen
Det är plusgrader och det ska bli sol i helgen, så snön försvinner fortare än tåget
Visst är jag snäll mot vår fina snö
Kram Tiia!
Hej! här har vintern kommit tillbaka med fullt med snö, och Fredag den trettonde är det igen. Jag är nog lite skrockfull och tror på att Fredag den trettonde är otorsdag,vi får väll se hur det går.
Hoppas att det går bra med proverna korseett . hm, färska räkor i Värmland visste jag inte att dom hade.
Ha det bra allihop.
~ mayolica ~
haha mayolica, vi har några saltvattenssjöar här bland gran och fur
Närå köpte dom på konsum
#16 Jag trodde att det var vänerräkor
ha ha
~ mayolica ~
du de är sällsynta de!
Hej alla glada inkl mig!
Skrev i dagens ord istället för här i morse..ha ha ha snacka om snurriga tanten..
Ska fira ikväll, fick almi med i båten trots att min bank försökte att misskreditera mig..Men vi hade förvarnat almi på vad som kunde komma..tji fick dom!!!!
ha det gott go vänner
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
#19 Det gör väl inget att du skrev i dagens ord.
Äntligen fredag. Idag har jag oxå haft ont i både rygg och höfter och stel som attan. Kanske jag promenerade för långt, det blev 7 km idag. Ikväll ska jag bara slappa och lägga mig på värmedynan och hoppas stelheten försvinner.
Ha det gott
grattis abbis! Kör för fullt nu!
Ha det riktigt nice ikväll abbis! 
tack tack det ska vi ha…
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Grattis abbi!
Va rolig för dig, och visst, bankerna som inte alltid har så rent mjöl i påsen - SEB ni vet - dom kan minsann sätta käppar i hjulet för oss vanliga dödliga, men sopa rent för egen dörr har dom aldrig hört talas om. 
Du aprillan, du som har problem med höfterna bör nog ta det lite lugnare med promenaderna - det räcker gott o väl med 5 km till att börja med. Sedan, vad har du för skor när du går, och var går du - på asfalt? JOggingskor är att rekommendera och att du går på ett mjukare underlag när du har problem med lederna.
Du är jätteduktig! 
Ikväll testade jag en ny yoga DVD, jätteskön men jag blev svettig för den höll på 1 timme. Känner mig så skönt avslappnad. Jag stod och vägde mellan spikis och yoga, men den här gången var köttet starkare än anden så jag valde yoga. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Hallao Tuvsan 
Kramisen på dig 
Hej tuvan. Tackar och bockar. Jodå, jag har bra skor. Nja, underlaget är väl inte det bästa att gå på, men tyvärr så blir det ju stadsvandringar, eftersom jobbet ligger i stan. Skogen och naturen ligger för långt ifrån. Håller med om att det blev lite väl långt idag, vi brukar hålla oss omkring 5 km varje dag.