Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikett: naturlig-hudvård
Läst 872 ggr
bettin65
0

oliv olja, Eteriska oljor

hej har en fråga till er

Ett tag har jag nu bara använt mig av Olivolja till hudvård både i ansiktet och kropp ( efter tips av korsett )Glad hade stora Besvär med eksem i ansiktet har nu blivit Besvärsfri.

Tack !

Men nu undrar jag om man kan blanda olivoljan med några droppar Eterisk olja framförallt för doften eller att oljan blir ändå mer verksam.

kommer inte att gå tillbaka till att använda några krämer igen eftersom jag aldrig vet vad jag tål och huden är mycket bättre nu.

Tacksam för svar

korseett
0

ja det beror på vilken hy du har som man väljer eterisk olja. Men om jag får din hudstatus hur den ser ut idag kan jag tipsa om eterisk olja också.

bettin65
0

Hej

jag har en väldigt känslig hy är är känslig för mycket olika saker…….

När jag var Barn hade jag böjvecks eksem så jag antar att det kommer därifrån…….

Tack för att du svarade så snabbt inte alla är vakna så här tidigt en söndag.Glad

Ha en fin dag Karin

Från Mari

korseett
0

ros otto är den lämpligaste att använda för känslig hy. Andra alternativ är geranium, romersk kamomill, neroli och rosenträ. tillsätt 1 droppe till 1 msk olja.

bettin65
0

Tack för snabbt svar ska ta reda på var man kan köpa det.

Blev gladGlad

bettin65
0

Var inne och tittade lite på priser

Ska nog testa Rosenträd……………

korseett
0

varför ros otton är så dyr är att den är så svår att utvinna eteriska oljan ur och krävs mycket råmaterial för samma mängd eterisk olja som andra.

fortsatt trevlig söndag Mari!

bettin65
0

Jag förstår att det måste ligga till så men min ekonomi är inte den bästa för tillfället. Det fanns ju andra bra alternativ så jag testar det i stället.

Men du ska ha stort tack att du svarade fast det inte var någon fråge tråd ……

Ville så gärna veta. Tycker om olivoljan vill inte byta ut den men saknar en god doft

Ska testa detta när jag får tillfälle……..

Ha en fin dag du också / Karin

korseett
0

hihi jag flyttade tråden till min frågelåda så nu är det lättare att finna svar om någon söker.

bettin65
0

Ja där passar den nog bättre………..Glad