Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikett: övrigt
Läst 1013 ggr
korseett
0

energimönster i vardagen

Ja nu när jag tar extra D-vitamin får jag sova så mycket bättre och vakna utvilad! Jag har precis som den kinesiska läran föreskriver, blivit ett med våren. Jag lägger mig tidigt, omkring 21 och vaknar tidigt, omkring 6-6,30. Då är jag full av energi. Kruxet är ju bara då att min man fortfarande sover så jag kan ju inte göra saker som väsnas direktObestämd

Jag försöker ta tillvara energin nu på mornarna och göra något här hemma. Plocka disk, tvätta, plocka saker å annat. Dammsuga får jag väl ta när han vaknat då.

Frampå em vid ungefär 13-14 då börjar jag känna mig trött igen och sen brukar det vara kört resten av dagen utom när jag är på MR´s kontor. Dit är det en bit att åka så jag vill väl jobba så mycket jag orkar de dagarna för att slippa åka flera ggr. Lite ekonomiskt också.

Hur är din energi och ork fördelad under dagarna? Ser du nåt mönster?

Tuva-Lena
0

Ha ha Karin, jag är inget dygdemönster direkt då det gäller att fördela energin riktigt. Jag sitter ofta uppe till  halv ett ungefär, sedan varvar jag ner en stund genom att plocka, som du gör på morgonen, så det är inte ovanligt att klockan går mot halv två-två innan jag ligger i sängen. Skäms Ändå försöker jag att komma upp vid halv åtta senast, så att jag skall hinna med alla förmiddagssysslor innan jag åker och jobbar. På eftermiddan blir det också en promenad med hunden, precis som på morgonen, men sedan när jag kommit in har energin helt runnit av mig. Då, om jag inte har nått jobb vid datorn, blir det soffan och en filt. Men sedan är det full gas igen med mat och hästar på kvällen, datorn förstås, eller TV:n tills klockan åter igen har landat vid midnatt. Äh, jag trivs med den där rytmen, men nu när det blir sommartid vill jag utnyttja ljuset mer, så då skall jag försöka att lägga mig något tidigare.. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Soffe
0

Jag har säkert frågat det innan, men glömt var det står.. Vart köper man D-Vitamin? Finns det i burk som alla andra vitaminer eller är det bäst att köpa allt i ett?

Ayena
0

Oj oj oj! Här är en typisk kvällsmänniska som gärna precis som Tuvan sitter uppe på och häckar till midnatt.

På morgonen är jag näst intill död, har varit så i hela mitt vuxna liv. När jag jobbade så visste folk att det inte var lönt att kontakta mig innan kaffet på förmiddagen. Men sen hade jag min topp när det var tid att gå hem istället.

Säger nattugglan  Smiley Sunglasses 

korseett
0

#2 du köper den bästa D-vitaminen på hälsokost. Den sorten jag äter kommer från Holistics.

Hoppfull
0

Jag är ju i grunden en utpräglad nattmänniska jag med. Men jag har pga alla år med barn tvingats styra om det lite (har haft småbarn eller skolbarn i 19 år nu). Och nu känner jag faktiskt att jag gillar att komma upp hyfsat på morgonen, inte före sju bara för då mår jag fysiskt dåligt.

Men trots att jag är nattmänniska så har jag på något sätt känt att kroppens egna processer är i gång på förmiddagen så rent fysiskt mår jag bättre av att jag promenerar osv på förmiddagarna. Kanske kommer mitt liv att se helt annorlunda ut när jag inte har barn som ska upp till skolan om ett antal år. Å andra sidan kanske jag är frisk då och jobbar så att jag ändå ska upp på morgonen Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[asamaria]
0

Har blivit otroligt pigg på mornarna efter att fått barn. Förut var jag en riktig nattuggla. Har mycket energi på förmiddagen. Minskar betydligt under dagen.På kvällen är jag jättetrött.

Soffe
0

#4 Okej.. Kan det va den burken jag har sett på nätet, för det står D-Vitamin på den Skrattande 

Jag är oxå Nattuggla och har alltid varit.. Avskyr att gå upp tidigt på morgonen oavsett vad det gäller, men måste ju när man har en bebis att ta hand om.. Eller om man ska upp o jobba tidigt så gäller samma sak..