behöver hjälp
hej på er..det är ett bra tag sen jag var inne här..men orken har inte varit i topp…men behöver er hjälp nu…vad ska jag göra åt min uppblåsta mage..känns som en sprängfylld ballong…har nu varit så hela året..ska nu den 18 april på ultraljud för magen..men undrar nu har ni något som är bra..kram ha en bra dag
jag funderar på en överkänslighet eller allergi mot födoämne. Hur äter du?

Jag tänker som korseett om födoämnen och överkänslighet. Mjölk och vetemjöl är det första man kan testa att plocka bort en tid och se hur magen reagerar. En annan sak som brukar hjälpa mig vid uppblåst mage är probiotika.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag tror som dom andra,att det kan vara nånot eller ev,fler saker som du är överkänslig mot. Försök att tänka på vad du äter när magen blir som värst.
Sen kan man oxå tänka på hur man äter,tex tugga ordentligt och inte kasta i sej mat för fort och för stora portioner,och se till så att magen fungerar ordentligt.
Lycka till.
~ mayolica ~
Hej Drutten.
Nej jag vet inte vad kan vara. Men jag är så glad att se att Du är inne här igen.
Hoppas Du kryar på Dig snart. Kram
Var rädda om varandra

Jag har även fått lära mig (läst om) att det ofta tar minst ett dygn innan kroppen reagerar på födoämnet, ibland två dygn. Det är därför det kan vara så himla svårt att hitta orsaker för man tror att man ska reagera direkt man ätit något som tarmen reagerar på.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
det bästa är väl att utsluta allt vad gluten och laktos är i sin mat ett tag och sedan pröva var och ett för sig om det ger reaktion

hej och jättemycket tack för era inlägg…just det vad äter jag o hur…märkte igår…hade gjort en äppelpaj…hur tror ni min mage var sen o är idag..UPPBLÅST igen…kan nog vara äpple som jag inte tål…har ju börjat äta mer frukt detta år..så det är nog stor del av uppblåstheten…sen slarvar jag när jag tuggar..och stressar när jag käkar…man har ju ingen ro att äta sakta..det är ju så mycket som skall göras…har även sura o halsbränna…just nu stressa ner till tvättstugan…men hoppas på bättre dagar framöver…ha en bra dag..kram…
hej signemo…ja det var ett bra tag sen jasg var här…men bättre sent en aldrig…ha en bra dag..var rädd om dig…jag även ni andra oxå…kram