HAJOLJA
Hej lova inga-lena att skriva om Hajoljan…Har idag börjat min behandling med hajoljan…fick oljan förre helgen..men jag var bortrest under helgen..så nu kommer jag skriva här med några dagars mellanrum om hajoljan och vilken effekt den har..jag kan säga redan nu..den luktare inte gott precis…den var lätt att smörja in det gick fort in på huden..kram
ska bli intressant att höra om det
Om oljan luktar illa,stannar doften kvar efter insmörjning oxå?
Hej drutten!
Du får gärna skriva om hajoljan, men jag tror att det dröjer ett tag innan du märker effekten av den. Dels skall huden ta upp de verksamma ämnena, vilket det kan behövas någon vecka/två veckor till, och sedan skall huden själv bygga upp ett eget försvar med hjälp av de aktiva beståndsdelarna. Så se det gärna på lite längre sikt! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

svar till Brokenfether…lukten försvinner efter en stund..så där 20 minuter…
till inga-lena..jag förstår att det tar en tid innan detvisar sig någon effekt..så är det med all salva…men kan nu även säga att jag fjällar lite redan..ja ni som inte vet..så har jag psoriasis…huden under är len….när jag fjälla på detta ställe förr så blöde jag då..idag efter fjällningen så kom inget blod utan huden var len…jag har levit mitt liv med olika salvor..så jag vet hur min hud är..ska även i kväll smörja in mina dåliga hälar..som är fult av självsprickor och ta på mig bommulstrumpor under natten… ibland så kan jag inte änns gå på dom..kram
#4 Lycka till gulledrutten! Vi håller tummarna! Kram till dig! 
Drutten…det var då för väl att doften försvann..haha,tvi fasen för att gå och stinka ovanpå allt.
det verkar som din hud redan blivit lite bättre av hajoljan…åh,vad jag hoppas att det fortsätter så för dig….Kram

Hej mina vänner..det var ett tag sen jag var här inne..har haft mycket att göra..sen går jag här en skadad axel…så min jul blir att at det lugnt…men får hjälp av mina barn o sambo med julmaten…lovade inga-lena att skriva om hajoljan..kan säga så här har mitt psoriasis är i shack..det är inte borta…men det är mycket bättre…idag blir det att åka o fira lite jul med min sjuke pappa..med paket o skinksmörgås..men önskar er alla en trevlig god jul…kram

Vad roligt att läsa!! Har du testat kokosfett? Det beskrivs ju annars som ett undermedel.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

hoppfull…hej.. nej inte kokosfett på psoriasisen..men har tagit det i the…några matskedar….kram
Drutteri…har du inte läst mitt råd att använda öl på psoriasis..
är nyfiken om det kärringrådet fungerar…du kan väl varva hajolja med öl och se om det hjälper…
Kram

småler broken..jo öl är bra..hur visste du det..var hos en läkare för många år sen han bodde på öland..fick sprutor..men b-vitaminer bland annat..han sa öl är bra för det är B-vitamin---men broken han sa inte hur många öl..hi hi..blir ju så konstig av ölen..det snurrar o vinglig blir jag..måste va något fel på ölen..hi hi…för jag skulle väl dricka ölen..eller vad tror du broken
#11 Näe,lilla druttis..det skulle du INTE!!! Du ska doppa din kropp i det…ta gärna ett bad i skummande öl..*L

och dricka upp det efteråt då i så fall??? man kan väl inte slösa på det sättet med guds nektar

#13 Skänk det till nåt disco.
.hahahahaha…dom rusiga mäniskorna där,märker nog inte att Druttis badat i det innan…*GS

återvinning på hög nivå!! 
#15 Jajamensan! Sen ser man ingen större skillnad när det kommer ut andra vägen heller…*S 

Hahahaha… det gör då jag…. 

hej mina vänner..nu så har jag kommit ur badet..missa hela julen…jag både bada o drack..så nu är det slut…men broken..vad det så här man skulle göra..fyfabians vilken jul o bad..aldrig mer..trodde det aldrig skulle ta slut…hi hi..god fortsättning på er

hehe..
jag har eksem på mina händer, vissa föreslår att det kan vara psoriasis, har en svåger med det och mitt är inte i närheten. kanske skulle testa sån där olja. hur får man tag på sån? kanske står i tidigare inlägg. kan leta.
ska tipsa svåger Roger oxå. :)
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
#19 Hej o välkommen…
Hajoljan kan du nog beställa av Inga-Lena tror jag…har för mig det var från henne som Drutten köpte sin..*L
kokosfett, sheasmör, ullfett, bivax är fetter som ger ett bra skydd för hud som är skadad av eksem eller psoriasis eller bara är torr och känslig. Hajolja är för mig ny.
Det finns en kräm som innehåller 8% hajleverolja, heter Hajkräm, men dessutom har ett antal olika örter i innehållet, närmare bestämt 13 olika örtextrakt och 10 vegetabiliska oljor. Den säljs av Icelandic Herbs där alla örter plockas och utvinns på Island. Hajoljan tar man från Grönlandshaj.
Hajoljan innehåller A, D och E-vitamin och Alkyl Grycerol som är den verksamma ingrediensen i Hajkrämen. Alkyl Glycerol skyddar och stimulerar de vita blodkropparna och därmed stärker dom kropens immunförsvarssystem. Av örter som ingår kan jag nämna Älgört, kamomill, Gulmåra, Rödmalva Mattlummer Hästhov m fl.
Krämen är ger effektiv lindring vid olika hudproblem som eksem och psoriasis, men även vid ledinflammationer. ;)

hallå på er..hick hick…fanders vad kul jag har öl o bad..men gubben blir sur för han får ju gå till affären o köpa ölen..dom tittar snet varje gång…det är lite dyrt varje gång..men vad gör det..kul är det..men just nu tog jag ledigt från det..kroppen vissar skryklighet efter allt bad…var ju tvungen att tvätta oxå…men vänner ha en bra dag kram

Hahaha, kul att höra att du har det bra drutten 

ja du hoppfull…med rödsprängda ögon o glatt humör…hick hick…just nu är väl mitt psoriasis ok…men har ju solat lite på hudavd..men håller upp nu för jag har ätit en kur pencellin..fick ju influnsan 28 dec..sen en riktig förkylning på det..så bronkerna fick stryk..har hostat i 3 månader nu..men men peppar peppar så tror jag det är på väg att ge sig nu..efter 3 långa j----la månader…nu tvääen ska hängas kram

Usch då, det lät inte alls kul! Du skulle köpa dig ett kraftfullt kosttillskott och dra i dig en burk eller två av! Det rensar kroppen (man får utrensning i början) och stärker immunförsvaret.