Vårtecken

Åh, jag älskar Tussilago, de är min barndoms vårblomma men är supersvåra att hitta här nere.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Tussilago är så fina
Jag gillar Gullvivor! När är det dem kommer? Liljekonvalj gillar jag oxå :-) Ja det finns många fina vår o sommarblommor :-)

Gillar tussilago ock liljekonvaljer
Liljekonvalj är min älsklingsblomma
#5 samma här ..och vit och blåsippor

Igår såg vi en jättevacker huggorm som låg och solade sig längs vår promenadväg. Han var urtjusig! Och idag såg jag en citronfjäril, underbart!!
Å fy för huggormar
Dem är läskiga med deras gråa färg o svart sick sack 

Åh, men den var jättevacker! Alldeles mattsvart med grått sicksack band. Den låg alldeles blickstilla och solade vid sidan av vägen jag gick på.
Ja kanske den var fin då *hehe* Speciellt om solen sken på den :-P

Hihihi, min man tycker som du, men till och med han tyckte att den var vacker där den låg (kanske för att den låg så stilla och var väldigt liten).
Ja säkert var det så ;-)
Jag har fruktansvärd ormfobi. Om jag hade passerat där, så hade nog hjärtat stannat. Dom är fina att titta på bilder, men i verkligheten vill jag inte ens vara i närheten.
trevfligt med ormar tycker jag men jag aktar mig för att störa dom

Vi har väldigt mycket huggormar här. Förra sommaren hade vi flera stycken som for omkring i vår trädgård. Vi bar iväg ett par stycken och slängde utanför tomtgränsen. De är ju lite läbbiga när de är i gräs där det finns småbarn.
Jag är ju uppvuxen i Lappland där det inte finns huggormar så jag kollar på dem med lite skräckblandad förtjusning!
Ja det är rätta ordet för huggormar.. Skräckblandad förtjusning..