Dagens ord 3/4-09

Det här skulle stå med jättebokstäver hos många, perfekt!
Kramis på dig
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Väldigt bra.Kramsi
#1 Håller helt med.Tänk vad många som bär med sig gamla oförrätter genom livet.Den de skadar mest är sig själva.
Sanna och bra ord som vanligt från dig april! Kramen
" Var nära naturen - var när dig själv "
det är bra att bearbeta sitt förflutna för att sedan kunna lämna det och titta framåt istället

Präglar livet gör det väl i viss mån, smärtorna är ju det som gör oss till de kloka och insiktsfulla människor vi är idag. Men att inte hålla fast vid det negativa och liksom livnära sig på det, utan se framåt och gå framåt är superviktigt tycker jag med!
Tack för de orden!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
tack
#4 Så är det men i stället för att titta framåt ( för mycket ) tycker jag det är är ännu bättre många gånger att leva i nuet, vara här och nu i verkligheten sådan den är. 

#7 Du har rätt men tyvärr är det svårt ibland, att bara vara i nuet och njuta av det man har, gäller att påminna sig själv om det
#8 Nej, vi är ju inte mer än människor, det är inte alltid lätt men försöka duger eller hur?

Tack april, och alla ni andra oxå!
många kloka ord idag. kramis

#9 Helt klart och vi kan påminna varandra om att det är nuet som gäller när vi faller tillbaka i det förflutna

Absolut är det så Indiania, det jag menade var att man inte skulle fastna i att titta bakåt utan ha riktningen framåt i livet istället. Strävar man inte framåt kommer man ju inte framåt… nuet i all ära, där måste vi vara, men vi måste även blicka framåt och ha drömmar, tankar och en vilja åt vilket håll vi vill gå.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Ska det inte stå något innan.. att beklaga dig? Får inte ihop meningen där annars..
Men orden är klart bra!
#13, nej Soffe, det ska inte stå nåt annat innan. Hade det varit det, såklart det hade funnits med i dagens ord.
Håller med er om det ni kommenterar ang. att leva i nuet och inte i det förgångna.