Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 2716 ggr
april4
0

Svullen mage

Jag har en arbetskamrat som undrar om det finns nåt bra alternativ medicin mot uppsvullen mage. Så fort hon äter nåt så svullnar magen och blir stenhård. Hon är inte laktosintolerant. Hon är tacksam för all hjälp hon kan få.

Hoppfull
0

Svullen mage är lite knepigt. Det är dock inte ovanligt att det här ihop med kolhydrater, som i vetemjöl (särskilt vetemjöl) men även om man äter väldigt mycket fibrer. Det bästa är tråkigt nog att prova med att utesluta sådana saker för att se vad som händer.

Min mage svullnade upp efter i stort sett allt jag åt när jag hade candida. Det försvann när jag behandlade den, men kommer tillbaka när jag slarvar och får taskig bakterieflora igen. Jag lider även av för låg saltsyrehalt i magsäcken vilket även det ger svullen mage och sämre matsmältning.

Har hon testats för laktos och även mjölkprotein?

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

april4
0

Antagligen har hon testats för laktos, eftersom hon säger att hon inte är laktosintolerant, men mjölkprotein vet jag inte. Ska höra med henne. Tack för hjälpen Hoppis.

Hoppfull
0

Varför jag frågade var för att det är så himla svårt att veta själv. Jag har ju gått runt hela mitt liv och trott att jag är överkänslig mot laktos. Har fått diffusa symptom när jag ätit mjölk men inte så där som beskrivs, jag har haft svullen mage och ibland ont ibland inte. Och när jag så behandlade candidan försvann nästan alla mina besvär (tyckte jag) och jag tänkte att problemen var kopplade till candidan. Så skulle magen utredas nu i samband med att jag är sjuk och då gjordes ett blodprov som visade att jag är allergisk mot både mjölkprotein och laktos Förvånad och det fattade jag aldrig själv.

Jag har även läst nu att magen reagerar inte alltid direkt på det man inte tål, det kan ta upp till två dygn innan tarmarna reagerar så därför är det ganska vanskligt att koppla ihop problemen med det man ätit. Man tror ju förstås att det handlar om det man ätit precis just då, när problemet egentligen kan ligga så långt som två dagar bakåt i tiden. Så det är lite av ett detektivarbete att hitta magproblem.

Hoppas att din kompis hittar problemet.

april4
0

Tack Hoppis för din  hjälp. Hon talade om att hon inte dricker mjölk alls. Bad henne försöka utesluta både med vetemjöl och annat som innehåller mjölkprodukter, för att testa om det blir nån skillnad.

Annars finns ju vårdcentralen, man kan ju prata med distriktsköterskan, dom har ofta bra råd att komma med oxå. Så får se hur hon kommer att göra. Hon är väldigt smal och magen  är rätt stor, så det är klart den syns bra. Tack än en gång Hoppis. Kram

Hoppfull
0

Det var så lite så vännen! Hoppas att din kompis får bukt med sin mage, det är väldigt jobbigt med bråkande magar. Min magtarm-läkare sa att magen ofta gör så i samband med stress med, och att om man hade det jobbigt känslomässigt hade man hittat tydliga kopplingar till bråkande magar med IBS och så vidare!

Kram tillbaka! Glad

Ayena
0

Tipsa din vännina att uteslåta vitt mjöl. Alla produkter som innehåller vitt raffinerat mjöl. Och socker!

Detta hjälpte mig efter många års besvär med tarmen.

Branneli
0

uteslut vetemjöl…. minska på sockret….

Min erfarenhetGlad

april4
0

#6 och #7 Redan sagt till

Branneli
0

Något resultat ??  Eller…..Obestämd

april4
0