atlas profilax
Finns det nägon som hört talas om Atlasprofilax, jag är intresserad då min son har stora problem med sin nacke.
föreslår att du söker någon som är ordentligt utbildad i kraniosakral behandling. Det är mycket bra vid nackbesvär och problem med atlaskotan m.m.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Profylax står ju för förebyggande, och Atlaskotan ingår dessutom i en räcka av kotor utmed hela ryggraden. Hur man förebygger åkommor genom att endast behandla Atlas är en gåta för mig.
Jag vet alltså inte vad den terapin går ut på. ;)
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
nä, man kan inte säga att man ENBART ska behandla atlas…. fast viktig, det är den
Men skulle obalansen sitta någon annanstans så hjälper det ju inte att enbart behandla atlas
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Här finns en länk till just atlasprofilax som det tydligen heter, alltså inte profylax utan profilax. Det verkar oerhört intressant, särskilt för en med så pass sned rygg som jag!
Jag såg ett program på tv om hur man behandlade just atlas och därmed fixade de flesta ryggproblem. Kanske är det någon riktigt klurig som kommit på nå't här… för mig låter det ganska logiskt, att om första kotan som bär upp hela konstruktionen är bara lite sned så hamnar alla kotorna därunder snett på ett eller annat de med.
najtan, var har du hört talas om detta och vad har du hört?
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Det heter profilax med i för att det är norska

Aha så norrmännen har översatt det från tyska eller franska till profilax då 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.