Andlig kirurgi - vad är det?
En av våra medlemmar har varit hos Markus Gårdbäck och prövat andllig kirurgi. Jag är väldigt nyfiken på den behandlingen, så kan ni som vet vad den går ut på berätta lite om den? 
Vad gör man med klienten, vad letar man efter? Går det ut på att leta efter symptom eller orsak? Och hur hittar man orsaken till sjukdom, och vad gör man för att bota den sedan..? Hur sker uppföljningen? Och sist men inte minst, vad kostar en sån behandling?
Nyfiken på svar! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Jag tycker oxå att det verkar intressant .Undrar oxå om man måste gå många gånger,eller om man kan klara sej med en eller två?
~ mayolica ~
Mmm, vi får hoppas att Hoppis kan besvar våra frågor när hon dyker upp nästa gång. Jag tycker än så länge att det verkar "lite skumt", men jag vet ju inget om det än heller. 

Ska svara under dagen, och så vill jag påminna om att även korseett fått denna behandling vid ett par tillfällen.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Ok jag ska försöka berätta om hur jag uppfattat och upplevt behandlingen. Som vi ju alla vet sätter sig ju känslor i våra fysiska kroppar. Detta i sin tur skapar stopp och olika smärt- eller sjukdomstillstånd uppstår med tiden. Vissa av dessa känslomässiga stopp kan man själv jobba bort, men många av dem sitter djupt och är omedvetena, kommer till och med från tidigare inkarnationer och är därför ganska hopplösa att rå på för den enskilde personen.
Markus som utvecklat denna behandlingsform helt själv (med förfining och vidareutveckling med hjälp av sin hustru) är oerhört intuitiv, medial skulle man nog säga. Han har genom erfarenhet (om jag fattat det rätt) utarbetat ett typ-mönster av punkter på kroppen där i stort sett alla har känslor instoppade. Han trycker på dessa punkter, så hårt som jag som får behandling klarar och vill. Samtidigt som jag tar ett djupt andetag och pressar emot med min muskelkraft. Han känner så in vilken känsla som sitter i punkten och när han säger släpp så släpper jag ut luften och släpper samtidigt känslan. Markus har då här förmågan eller gåvan, att få ut den känslan, helt och hållet ur punkten, OM jag är redo och släpper.
Han arbetar även tillsammans med sin fru Eva som är transmedium. Hon samarbetar med änglar som hon tar in och de hjälper till under behandlingen för den som vill. Hon håller då sin hand på Markus när han trycker och känner in mera ingående vad det handlar om och talar om vilket meddelande hon får upp. Det är en fördel om man själv kan känna känslan (det kan inte jag) eller får upp en minnesbild eller ett minne och därmed bekräftar känslan. Så släpper man… och så arbetar man igenom hela kroppens alla punkter (testa och tryck lite hårt på er själva på olika punkter ska ni se att ni ömmar både här och där).
Markus har dock en speciell gåva som verkligen rensar ur punkterna. Jag har en kiropraktor som jobbar lite liknande, men han kan aldrig få bort smärtorna (känslorna) på djupet utan bara själva muskelminnet och då kommer problemet ganska snabbt tillbaka igen.
Det här är givetvis väldigt förenklat beskrivet. Men behandlingen fungerar och det är det viktigaste för mig.
Personligen tycker jag att beämningen andlig kirurgi, som är ett namn som Markus kunder gett hans behandlingsform, är lite missvisande. Kirurgi för mig är ett ingrepp som sker utom kroppens och personens vilja och inblandning, medan detta är en aktiv behandlingsform i allra högsta grad. Den kräver fullständig närvaro och koncentration, för att inte säga rent hårt fysiskt arbete både för Markus och för "kunden", liksom för Eva som arbetar i väldigt höga energier och känner all smärta, sorg och elände som finns i kroppen på kunden.
Markus letar alltså inte sjukdomar utan punkter vi härbärgerar jobbiga och traumatiska känslor i. Men han vet ju idag ganska väl var i kroppen vi sätter saker som skapar olika specifika problem.
Behandligen tar ca 1,5 timme och kostar 875:- Är Eva med tar hon 400:-
Uppföljning får man själv nog ta ansvar för som inom den mesta alternativbehandling. Man får ha kontakt med Markus så svarar han på frågor osv. vilket han alltid är intresserad av. Hur många gånger man behöver går nog inte att säga generellt, det gör det ju oftast aldrig. Det beror på hur mycket skräp man kånkar runt på men självklart oxå hur man klarar att gå in i behandlingen och verkligen släppa taget. Är man klen som jag (sjukskriven utan något hopp om att kunna bli frisk) ska man nog räkna med minst fyra behandlingar. Jag hade nu ganska lätt för att släppa, även om kroppen var lite bråkig sist, och det gör förstås att man behöver färre behandlingar, liksom hur smärttålig man är. Jag har ju på vissa ställen mer eller mindre kroniska inflammationer och då är behandlingen förstås mer smärtsam och måste kanske ske i omgångar.
Fler frågor som jag som kund kan försöka svara på?
Annars kan vi bjuda in Markus så kanske han har tid att skriva och berätta själv… de är nog på Gotland nu men när han har tid.
Himla bra skrivet, allt det där hade jag inte fått med.
Men den här behandlingen har verkligen hjälpt mig. Jag gjorde två behandlingar och sen gjorde ekonomi det att jag har skjutit på resten men kommer att bli nu under våren.
Det mest påtagliga som hände under och strax efter behandlingen var det att han ber en samla allt skräp/minnen som man inte vill ha i en hink i magen och när man är redo "rycker" han ur hinken. Första gången det hände föll magen ihop på mig. Köndes väldigt märkligt. Dagen efter hade min kropp tappat orienteringen efter allt vi hade jobbat upp och ur den, så till den grad att jag blev fumlig, sluddrade och hade svårt med balansen. Man kunde tro att jag var berusad.
Bara efter två gånger kan jag säga att mitt sockerberoende inte är ett beroende. Jag kan äta, om jag vill, utan bak-, miss-, feltankar. Jag kan vara utan socker i långa perioder utan att det blir ett problem. Kroppen mår fortfarande inte bra av det såklart men det är ju en annan femma. Jag kunde mörda för en chokladbit förut, nu finns inga sådana tendenser kvar.
Som sagt Markus och Eva Gårdbäck är underbara, både som behandlare och som medmänniskor.

Tack 
Nej man får ta det lite i perioder, jag har oxå fått två behandlingar nu men blir tvungen att vänta ett antal månader på att kunna ta fler. Men det de fick loss i min nacke, bröstrygg och skuldror i söndags var för mig ofattbart! Jag som haft begränsningar i dessa partier som gjort hela mig sned och kroniskt värkande känner en betydlig lättnad där nu. Så de är klart att rekommendera!
Dessutom är de oerhört varma människor som korseett skriver!
#4 Tack för en mycket intressant artikel !
#5 Tack till dig också korseettt och kram till er båda 
" Var nära naturen - var när dig själv "
Tack Hoppis,det var jätteintressant att få läsa om den behandlingen.
~ mayolica ~
Tack från mig också Hoppis och korseett! Vad intresant det verkar! Påminner lite om Body Harmony och Rosenmetoden, som också går ut på att släppa gamla blockeringar/minnen som har satt sig i kroppen och orsakar smärta och felställningar.
Önskar er båda två lycka till med rehabiliteringen! 
Egentligen borde vi har er beskrivning av behandlingen som en artikel. Är det okay om om jag gör en sån? Eller om ni själva vill skriva kanske..?
för mig är det oki att planka texten Tuvan

Ja om man menar texten i #4 så är det ok för mig med, bara det tydligt framgår att det är min upplevelse som kund och alltså inte fakta om behandlingen från de som skapat och utför den.
Hej, kul att läsa era inlägg för min dotter gjorde en distanshealing med Markus Gårdbäck och vi fick prata med Eva Gårdbäck som kanaliserade ärkeängeln Ariel. Vi/jag pratade med Ariel…det är ju rätt häftigt. Skrev om detta på andliga sidan i iFokus, men då blev det lite tjafs om detta med att man inte kan kanalisera ärkeänglar och om vad de tjänar pengar mm. Så det blev inte så kul så att säga :( Till slut kom Markus in själv och förklarade hur det låg till, och det var ju bra.
Men Markus var in och tog bort en massa "skräp" sopkvasten eller vad han säger, och så fick vi vägledning av Ariel.
Det är verkligen intressant.
Kram Jile

Visst är det häftigt?
Är din dotter nöjd efter behandlingen?
Hon märkte när Eva/Ariel skickade in energi eller kraft i magen på henne. Hon har ju varit orolig och nervös för skolan, hon har väl inte märkt så himla mycket, men det kanske sker små, små under varje dag. Sen måste man nog göra flera ggr om man har mkt ibagaget.
Kram Jile

Ni kanske bor väldigt långt ifrån men jag gissar att det får oerhört mycket större effekt när det sker rent fysiskt. Jag tycker att det varit helt fantastiska energier, har aldrig varit med om liknande tidigare utom när jag haft besök av ängel.
Kram till dig med!
Ja jag tror nog så jag med. Hoppas de kommer närmare så vi kan åka då. Men det får ju min dotter avgöra, hon måste ju vilja själv också.
Kram Jile

Ungefär var finns ni? Självklart måste hon vilja själv! Den här behandlingen kräver att man själv jobbar, det är det som är så bra! Här kan man inte komma och bara lägga sig ner och förvänta sig att bli botad utan man måste bidra med minst lika mycket själv om det ska fungera, det var delvis det som passade mig så himla bra tyckte jag!
Hej hoppfull, vi bor i Uppsala län ca 3 mil från Sala. Ja hon måste vilja själv, hon är ju bara 13år så hon är nog för blyg att lägga sig på en bänk och sedan hjälpa till själv :) Hon får söka själv när hon blir äldre. Men jag skulle behöva, har ont mycket i muskler och blir lätt spänd och dålig för lilla minsta. Detta datorskrivande gör mig dålig. Har legat idag för det. Nu är man igång igen :)
Kram jile

Aha är hon så ung, då förstår jag att det kan vara knepigt! Jag har oxå barn med diverse problem men har insett att de själva måste ta tag i dem när de är mogna och redo för det.
Men du kanske ska göra ett besök själv Jile? Det finns ju även andra väldigt bra behandlingar för spända muskler.
Lycka till vännen!
Ja Hoppfull, det finns ju en hel del, svårt att välja ibland. Men man får nog ta något och ge det tid. Markus verkar ju duktig, verkar som man ska ta en brottningsmatch med honom..hi,hi låter ju nästan som de gör så de som får behandling. Gick på rosenmetoden en gång och det var väldigt skönt. Fast det blev bara två ggr för hon jag gick hos flyttade. Jag fick ju ett skrattanfall då, det gick inte att sluta skratta. Men det kan ju bli så när spänningar släpper…men det kändes pinsamt att helt plötsligt bara börja vrålskratta åt ingenting. Behövde kanske det
hade väl skrattat för lite :)
Ja barnen får nog ta tag idet när de själva känner sig redo. De kan nog tillgodogöra sig det bättre då också.
Kram Jile
Markus metod är den exakta motpolen till rosenmetoden =)

#21 hur menar du då?
Rosenmetoden är väldigt subtil i vår yttre upplevelse. Man ligger ner och är väldigt lugn och avslappnad. Man kommer då in i ett mer avslappnat tillstånd och kan på så vis nå sitt inre djup så långt man nu är redo att öppna upp sig själv inåt för att närma sig sitt eget inre rike, dvs vår egen inre kraftplats.
Markus arbete gör att den yttre upplevelse som vi får i vår kropp inte blir subtil utan väldigt fysisk. Vi känner verkligen av de låsningar som vi bär med oss när han arbetar. Eftersom han har förmågan att se dessa låsningar och eftersom han sedan med sina händer och sin kropps kraft aktiverar dessa känslor inom oss så att den som ligger på hans behandlingsbänk i som tur reagerar med sin kropp genom att gå i försvar för att behålla denna låsning. Detta blir då inledningensvis en väldigt stark fysisk kamp om man vågar släppa taget och verklig vågar släppa ut sina inre rädslor.
Detta är en naturlig reaktion. Markus är dock så pass erfaren i det han gör att han förstår att detta är precis den reaktion som den som ligger på bänken kommer att utspela. Han har då utvecklat en metod där han snabbt och effektiv under en behandling kan komma åt de låsningar som vi till slut som patienter väljer att släppa.
Självklart kan en patient välja att behålla smärtan och då kommer smärtan att stanna kvar i vår kropp. Detta val kan även en patient göra som tar emot en annan behandling, tex rosenmetoden, valet att inte släppa taget utan behålla kvar problemet. Det går aldrig att hjälpa någon vidare som inte är redo att ta steget närmre sig själv.
Slutsatsen blir då att både rosenmetoden och Markus metod som han döpt till Andlig Kirurgi såväl som vilken annan metod som helst har förmågan att fungerar som ett hjälpmedel för att föra oss alla närmre vårt eget inre rike.
Ovasett vilken eller vilka metoder du använder för att finna din egen inre lycka, så är det i slutändan dock endast du själv som kan göra det slutgiltiga valet.
När tänker du själv sluta kämpa och välja att släppa taget? Först i det ögonblicket kommer du att kunna nå dig själv fullt ut. Det är först då som vi alla kommer att möta vårt inre och vårt yttre upplevelse av oss själva utan behovet av att kämpa för att nå det inre tillståndet som vi alltid haft men som vi från det yttre perspektivet trott oss vara utan. I det yttre kämpar vi frenetiskt med att finns det inre som vi alltid har.
Det är alltså en kamp som inte kan vinnas eftersom det inre inte kämpar.
Det inre är.
Det yttre tror sig vara i avsaknad av.
Det är därför en healer kan vara till så stor hjälp eftersom en healer hjälper till med möjligheten att låta oss själva se oss från ett annat perspektiv. När vi väl har fått ett annat perspektiv såväl som vårt egna perspektiv på vår egen verklighetsuppfattning. Och vi vågar se och förstå detta nya perspektiv på oss själva. Först då kan vi börja förstå att det kanske finns en större verklighet än den verklighet som vi lever i just nu.
Så svaret på din fråga om vilken skillnad det är jag menar med mtopol så är motpolen det upplevelse vi får i vårt yttre när två olika metoder med två olika perspektiv visas upp för oss. Dessa två motpoler är endast motpoler i det yttre. Reslutatet i det inre är dock detsamma ovasett metod. Det är den frihet och längan efter oss själva som vi så många söker.
För att finna detta så erbjuder healingvärlden många olika metoder. Kontrasten i den yttre upplevelsen är det jag menar när jag påstår att dessa metoder är motpol till varandra.
Vi är alla unika och därför finns det ett så stort spektrum av healers som alla arbetar för samma sak. Nämligen att hjälpa oss alla att hitta balansen inom oss så att vi kan utstråla denna balansen i vår yttre upplevelse.
Det är då vi kommer att kunna manifestera vår inre sanning i den yttre världen som vi idag lever i. Det är då vi kommer att kunna manifestera himelen på jorden.
Idag är det väldigt många som manifesterar den yttre sanningen i den yttre världen och därför kan vi endast uppnå en yttre lycka.
#23 Väldigt visa ord du har skrivit här om att det är enbart vi själva som kan vara redo att släppa taget oavsett vilken metod vi tar hjälp av.
Denna text du skrev här lärde mig att vi är väldigt mycket i vårt ego och har så svårt för att slappna av.
Det kändes väldigt kärleksfullt och rätt i mitt hjärta när jag läste dina ord.
Tack för att du är du, det behövs fler av dig. 
Gitte - värd för personligutveckling
Hemsida: www.laserowcoach.se

#23 Okej då förstår jag hur du menar även om jag inte helt håller med om allt.
#23 Så fantastiskt bra förklarat allhealing! För precis så är det ju. Finns det ett inre motstånd, må vara omedvetet, så står vi kvar på ruta ett oavsett behandingsmetod. Tack för dina visa ord! 
När jag fick andlig kirurgi reiki, så gjorde det inte alls ont.Hon kände in var jag hade ont hur det kändes ex. som ett kulband på ryggen där hon använde sina fingrar att plocka ut dessa kulor styckvis och jag kände när hon gjorde detta, och det kändes att det blev tomt och hon fyllde på med energi och förslöt. Och detta gjorde hon i mitt aurafält närmast kroppen utan att röra mig. och jag blev bättre så det var en häftig upplevelse. så prova gärna :O)
Det finns många som som säger sig hålla på med andlig kirurgi, både de som gått i lära och de som är självlärda och det är inte Markus själv som hittat på namnet utan andra som började benämna det så. Nu efterlyser han ett bättre namn på sina behandlingar.

#27 Låter som en härlig upplevelse!
Som korseett säger så är inte den behandling Markus gör samma som den inom reikin. Det är förstås lite knepigt och kanske tokigt när olika behandlingar kallas för samma sak.
Andlig kirurgi är för mig när man har andliga vägledare som hjälper en att "operera" och att man använder sin intuition. Sen att det görs olika är ju bara bra för vi är olika mottaglika för div, behandlingar och att vi känner oss bekväma när vi ger eller får behandling. 
Ler lite. När jag gjorde praktik på ett daghem på sjuttiotalet. Vem var då barn där. Jo Marcus,
En liten gullunge. Med många ideer. En tuffing med ändå fin och omtänksam. Så upplevde jag honom när han var runt 5 år.
Var rädda om varandra

#31 Kul