Dagens Pratbubbla 15/4
Hej på er!
Här är det molnigt.. Ingen sol tittar fram än, men hoppas på det..
Händer inget speciellt för min del.. Blir väl att bada vovven och handla lite mat..
Ha en bäst dag alla!
förkyld än och lite mosig men ska strax göra mig i ordning för att åka iväg till jobbet.
Bada vovven kan bli ett helt företag det Soffe!
Ha en skön dag alla
Krya på dig Karin! Hojta om du vill få healing! Vi finns ju här, det vet du ;-)
Hehe.. Ett helt företag vet jag inte riktigt.. Han är så liten än att det är en lätt match att bada honom :-)

Hej på er!
Vaknade i morse med torr värkande och svullen hals, snorig och helt mosig… gissar på allergi vilket tyder på aktiv candida
Så nu blir det att beställa en kur med oxymax och kaprylsyra!
Här har det varit mulet men nu skiner solen igenom lite smått… får se vad jag orkar med idag.
Hoppas att ni alla får en kanondag!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Inte du oxå Hoppis! Va jobbigt det måtte va med allergi den här årstiden :-/
Kram

Jaa, jag har varit nästan helt allergibefriad sedan jag behandlade min candida, nu har jag slarvat med tarmreningen så det är väl inte helt konstigt att den fått fart igen. Förr var jag dundersjuk varje vår, nu är det inte så farligt längre.
Skönt det! Hoppas det blir bra nu i vår för dig..
Hej! vaknade av att regnet smattrade på fönstret, det var ganska längesen det regnade här sist.Det har slutat att regna men det är mulet och grått.
Jag tror att jag har fått klarhet i varför min dator inte har fungerat på iFokus, hittade lite information på suport och det visade sej att jag hade en web-läsare som inte iFokus stödjer. Jag har fått in en annan nu och förhoppningsvis så ska det fungera.

Ha en bra dag.
~ mayolica ~

strålande solsken här… nu ut o pressa! Med snön utanför altanen… passar på innan ohyran(knott o mygg) kommer…
Mia//
Första dagen som jag står helt själv i butiken i Nora..Har börjat att lunchstänga en timme vilket jag inte vet om jag förlorar på*L* men jag vill kunna koppla av en stund äta, .gå på toa och sånt*L*. Har kommit en helpall med varor som står och väntar på att packas upp.Har fått hem mycket te som ska oxå packas upp..när ska man nu kunna sitta i verkstan ….nattjobb
…men jag vet vad jag gett mig in på..ha ha ha
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Hejsan allihopa!
varmt och skönt i Örebro, är alldeles salig av alla vårblommor som avlöser varandra.
#8 ja myggen de styggen har jag redan kännt av, både gubben och jag har bett på armar och händer, fy vad de kliar
Tänker på er hoppis och korseett, krya på er nu!
kram lena
Molnigt här med idag, fast solen har varit framme några ggr i alla fall. Jobbet har gått som en dans idag, men är slutkörd i skallen istället.
Krya på er Hoppis och korseett.

Tack april! Ska börja knapra eller sörpla ph-kalk för att se om det hjälper allergin lite.
Håller tummarna att det ska hjälpa dig och du mår bättre snart Hoppis. Kram

Tack goa du och kram tebaks!
Idag blev det kallt helt plötsligt, och några snöflingor dinglade ner ifrån himlen. Men marken är nästan bar och fråglarna sjunger som aldrig förr - idag kom det fler tranor också.
#1#3 Usch, vårförkylningar är inte roliga att tas med. Krya på er Hoppis och korseett!( Ett litet tips till våra sjuklingar som kom med mailen igår: Sancho- stoppar din förkylning innan den stoppar dig
Bergsfolken i Himalaya har använt Sancho i hundratals år för att hålla sig pigga och friska - mota infektioner och snabbare bli av med förkylningar, för återhämtning m m. )
#9 Önskar dig stort lycka till abbi! Var tar du all energi ifrån! Du gör det jättebra! Kram och en lyckospark där bak! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Tack Tuvan….Just nu går jag på ren vilja*L*
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/