Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettörtmedicin-kosmetika
Läst 1646 ggr
Lena-
0

Dåligt immunförsvar.

Hej.

Mina blodprover i tisdags visade lågt antal vita blodkroppar troligen p.ga cytostatika.

Enligt min onkolog finns det ingen skolmedicin som kan hjälpa mot detta.

Jag har recept på Iscador som sägs ska vara bra, men jag är helt värdelös på att få in rutiner på att ta sprutor. Jag har även vetegrässaft i kapslar hemma vilket jag inte vet så mycket om. (innehåller b17).

Är det någon som har några idéer?

Hoppfull
0

Så tråkigt! '

Jag skulle köra på med kraftfullt kosttillskott som Alkagreens. Det ÄR väldigt kraftfullt och ger kroppen kanonbra näring mycket snabbt. Det finns även andra kosttillskott som liknar Alkagreens som Mighty Greens och Super Greens.

D-vitamin är oxå väldigt bra.

Det mesta av immunförsvaret sitter ju i tarmarna så även probiotika av olika slag (gärna helhetshälsas) boostar immunförsvaret. Sedan är väl blåbär väldigt bra med.

Jag skulle köpa hem flera sorter och öka på doserna så att jag får extra lite snabbt.

Hoppas att det fungerar!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Lena-
0

Tack för dina många tips. Måste tillägga att eftersom jag tar cellgift så ska jag vara försiktig med antioxidianter eftersom det skyddar även cancercellerna.

korseett
0

probiotika i mängder! mag- och tarmsystemets bakteriflora slås ut av cytostatika. Finns både som pulver, kapslar och dryck. Kolla hälsokosten. Även mjölksyrade grönsaker och filer/youghurt med bra bakterier i är bra för dig

Lena-
0

Tack Karin. Låter enkelt och vettigt.

korseett
0

jag antar att du får som de flesta c-patienter dropp med D-vitamin tillsatt? det fick min väninna och jag var med flera ggr för att hålla sällskap iom att det tog så lång tid.

Och så bort med allt socker då..

Lena-
0

vet faktiskt inte. ska fråga nästa gång. jag brukar passa på att lyssna på avslappningsband.